Meglátszik, ha szeretjük a mobilunkat
Az Ipsos 2010-ben több mint ezerfős online mintán vizsgálta meg a magyar internetezők mobiltelefonhoz fűződő viszonyát. Tizenöt szempont szerint vették górcső alá a felhasználói szokásokat, amelyek alapján a kutatók azt állapították meg, hogy a telefonhoz való attitűdöket sok minden meghatározza – még maga a készülék is.
„Három csoportra osztva az embereket jól látszik, hogy másképpen viszonyulnak a mobiltelefonokhoz azok, akiknek modernebb, érintőkijelzős készüléke van; azok, akik a jövőben szeretnének ilyet vásárolni és azok, akiknek nincs és nem is akarnak ilyesmit a zsebükben hordani” – hangsúlyozta Pintér Róbert, az Ipsos zRt. online stratégiai igazgatója. Hozzátette szignifikáns különbséget lehet felfedezni abban, hogy ki mire használja a készülékét.
A nyomógombos telefon mellett elkötelezettek, és arról váltani nem kívánók közel héttizede szerint a mobil csak telefonálásra való. Az érintőkijelzős készülékkel rendelkezőknek csak a négytizede azonosul ezzel az állítással. Ehhez hasonlóan, az új funkciók bővülését is elsősorban a nyomógombos készülékek elkötelezett használói nézik rossz szemmel. Közülük 27% egyáltalán nem érti, hogy miért kell a mobiltelefonba az a „sok felesleges funkció”. Ugyanakkor ezzel a megközelítéssel az érintőkijelzős készüléktulajdonosok mindössze 8%-a ért egyet. Az arányok alapján megállapítható, hogy az emberek egyre nyitottabbak a mobiltelefonok új funkcióira. A válaszokat vizsgálva az prognosztizálható, hogy növekszik a már meglévő funkciók használata és elfogadottsága.
Elektronikus póráz?
Meglepő lehet, de sokkal inkább a nyomógombos készülékek tulajdonosai érzik elektronikus póráznak a mobiljukat. Míg közülük közel háromtized ért egyet azzal az állítással, hogy a mobiltelefon elektronikus póráz, addig az érintőkijelzős telefonok tulajdonosainál ez mindössze 18%, sőt 37%-uk egyenesen el is utasítja ezt a kijelentést. Ugyancsak szignifikáns a különbség annak kapcsán, hogy szeretik-e az emberek, hogy állandóan elérhetik őket a telefonon. Az érintőkijelzős telefonok tulajdonosainál 53% ért egyet teljes mértékben ezzel az állítással, - szerintük az intenzívebb használat inkább szabadságot ad a felhasználóknak - míg a nyomógombos telefonhoz ragaszkodóknak csak a 42%-a örül annak, hogy folyton hívható.
A mobilom én vagyok
A kutatás során az Ipsos kíváncsi volt arra, hogy a válaszadók mennyire „azonosulnak” a mobiljukkal („A mobilom kifejezi, hogy milyen is vagyok valójában.”). A hagyományos nyomógombos készülék tulajdonosok közül azok, akik nem szeretnének a jövőben sem váltani az érintőkijelzős készülékekre, nagymértékben elutasították ezt az állítást, 55%-kuk egyáltalán nem értett egyet vele, míg az érintőkijelzős telefonok tulajdonosainál ez az arány 37% lett. A már érintőképernyős telefonnal rendelkező és azt vásárolni szándékozók között pedig nem találni érdemi különbséget. „Minden hatodik válaszadó szerint tehát az, hogy milyen a mobilja, az őt magát is kifejezi.” – emelte ki Pintér Róbert.
Unalmas órákra
Az Ipsos kutatásából az is feketén – fehéren kiderül, hogy az érintőkijelzős mobilt használók egy jó része unaloműzőnek használja a készülékét. Közülük is 19% nagymértékben egyetért azzal az állítással, hogy sokszor halálra unná magát a mobilja nélkül, míg a nyomógombos telefonok híveinek ez csak a 6%-ára igaz.
Kapcsolódó cikkek
- Majd minden negyedik ember választja inkább a mobilját, mint a szexet
- A neten tájékozódnak a nők randi előtt
- Gladiator RG400: Újabb strapatelefon az EVOLVE-tól
- Több LG okostelefon is iF Formatervezési Díjat nyert
- Januártól boltokban a HTC One SV
- Megmondjuk, mit hoz a Jézuska
- Fiataloknál az előny – radikálisan megváltozott az információfogyasztás
- Milliós adatszivárgási károk Magyarországon
- Xiaomi, a kínai Apple
- Ipsos: Vásárlás, pénzügyi tranzakciók és munkakeresés a neten
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.