Kisebb bevétel, nagyobb eredmény a Telenornál
A Telenor Magyarország 42,47 milliárd forint bevételt és 21,055 milliárd forint kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el az idén a harmadik negyedévben, az előbbi 2,4 milliárd forinttal kisebb az egy évvel korábbinál, míg az eredmény több mint 200 millió forinttal nőtt.
A társaság közleménye szerint a bevétel azért kisebb, mert a hívásvégződtetési díjak 2010 januári mérséklése nyomán csökkent az összekapcsolási árbevétel, a recesszió elhúzódása miatt pedig az egyéni előfizetőknek nyújtott hangszolgáltatásokból származó árbevétel is visszaesett.
A közlemény idézi Anders Jensen vezérigazgatót, aki kifejtette: "az enyhülő recesszió jeleit látva és a távközlési különadó ismeretében folyamatosan hangsúlyozzuk a kormánynak, mennyire fontos az, hogy bizalommal és kiszámíthatóan tudjunk beruházni Magyarországon". A közlemény szerint az előfizetések száma 7.100-zal, 3 millió 547 ezerre csökkent a harmadik negyedév során. A legnagyobb mértékben a kártyás előfizetések estek vissza.
A Telenor a használt kártyák száma alapján számított negyedév végi piaci részesedése 32,68 százalék volt, ami enyhe csökkenés az előző negyedévhez képest. A mobil szélessávú piacon a társaságnak 2010. szeptember végén 28,46 százalékos részesedése volt, s ezzel második a piacán.
A beruházási költségek 1,6 milliárd forintot tettek ki 2010 harmadik negyedévében, és 43 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbi szinttől. Az idei beruházásait a Telenor a mobil szélessávú technológiára összpontosítja.
A társaság egy előfizetésre jutó, forintban számított átlagos havi árbevétele (ARPU) 2 százalékkal emelkedett 2010 második negyedéve óta a szezonális hatás és a javuló trendek miatt. Az ARPU az idei harmadik negyedévben 3.762 forint volt, míg egy évvel korábban 4.013 forint.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
- Új ügyvezető a Ricoh Hungary élén
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.