Szaúd-Arábia blokkolta a Facebookot
Hivatalos források szerint a jelzésértékű letiltás oka az volt, hogy a Facebook „átlépte a vonalat” az ország nyugati világnál konzervatívabb morális értékeihez képest. A közösségi oldalhoz néhány órán át nem lehetett hozzáférni, a felhasználókat a „korlátozott tartalom” üzenet fogadta, ami egyértelműen nem műszaki hibára, hanem hivatalos beavatkozásra utal. Az érdeklődők ezrei próbáltak online üzenetekben utánajárni a történteknek, ám mire komolyabb zavart kelthetett volna az intézkedés, feloldották a zárlatot. A kérdéses időszakban 27 millió felhasználó hozzáférését korlátozták. Az ország saját morális értékeinek megsértése miatt alkalmazott időszakos korlátozás korántsem ismeretlen, korábban Pakisztán és Banglades is alkalmazta már ezt a módszert. A korábbi példákhoz képest egyébként a szaúd-arábiai lépés az egyik legrövidebb korlátozást jelentette, Pakisztán, illetve Banglades néhány naptól egy hétig tartó időszakra is hozott már ilyen döntést. Egyelőre nem tudni, a szaúdi hatóságok miért döntöttek a figyelmeztető lépés mellett, Pakisztán esetében egyértelműen meghatározható okok álltak a háttérben, például a „Mindenki rajzoljon Mohamedet nap”, mely a prófétát korábban sértő módon ábrázoló képek fényében érthető módon kihívta a vallási szempontból érzékeny ország haragját. Szaúd-Arábia nem nevezett meg konkrét okot, a Facebook pedig nem kommentálta az eseményt.
Kapcsolódó cikkek
- Twitter és Facebook nélküli böjtölést tanácsolt egy olasz pap
- A brit gyerekek csaknem fele használja a Facebookot
- Ausztria - Az ORF-nek megtiltották a jelenlétet a Facebookon, a pártok törvénymódosítást sürgetnek
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (2. rész)
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (1. rész)
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Új prémium hirdetési forma a Facebookon
- Virtuális véleményünkért a bíróságon felelhetünk
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Indiában letiltják a vallásellenes tartalmakat a Facebookról
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A 280 Hz-es AGON by AOC 27 hüvelykes ívelt monitor felülmúlja a versenytársakat
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gamer monitor* és IT-kiegészítő márkája – örömmel mutatja be az AOC GAMING C27G4ZXE modellt, egy ívelt 27 hüvelykes (68,6 cm) Full HD monitort, amely a magával ragadó, magas képfrissítési sebességű játék határait feszegeti.
A mesterséges intelligencia bevezetésekor a vezérigazgatóknak kell az élen járni
A vezérigazgatóknak minden tekintetben az élen kell járniuk, akkor is, amikor a generatív mesterséges intelligencia bevezetéséről van szó. A felelősség ebben az esetben is a szervezet vezetőségét terheli, akiknek üzleti sikeresség érdekében fontos tényezőket kell mérlegelniük a bevezetés során.
Ismét piacvezető lett a Huawei
A Huawei lett a világ leggyorsabban növekvő viselhető okoseszköz márkája 2024 első negyedévében a Canalys piackutató cég szerint. A márka folyamatos innovációval erősíti piaci pozícióját, legújabb termékei, többek között a Magyarországon is elérhető HUAWEI WATCH FIT 3 és a HUAWEI WATCH 4 Pro Space Edition okosórák a felhasználók igényeire fókuszálva, sokoldalú funkcionalitással szélesítik a termékek palettáját.
Bemutatják, mit kell tudni a skizofrén marketing korszakáról
A Marketing Summit témái idén az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation által jegyzett European Marketing Agenda pilléreire épülnek. A szakma elismert hazai és nemzetközi szakértői a legújabb marketing, kommunikációs és üzleti trendek, illetve kihívások sikeres megválaszolásán túl a technológiai és AI megoldások eredményes implementációjára is kitérnek majd az eseményen. A Summit Díjátadó Est keretében pedig öt szakmai díj elismeréseit adják át majd a reggeltől késő estig tartó rendezvényen, amelyet szeptember 19-én, a MÜPA-ban tartanak.
A felújított ABB-robotok ragyogó kilátásokat kínálnak a német motorkerékpár-gyártónak
Csillogó tankok, fényes rugóstagok, polírozott króm és porszórásos felületek – a motorkerékpárok esetében elengedhetetlen a vonzó megjelenés. Az egyik német motorkerékpár-gyártónál az ABB robotjai dolgoznak keményen azért, hogy elérjék a járműveknél a kívánt fényezést. Helyüket azonban 8 évnyi fáradhatatlan munka után felújított robotok veszik át.