Még egy hétig véleményezhető a Digitális Magyarország Program
Az októberben nyilvánosságra hozott infokommunikációs vitairathoz számos érdemi vélemény érkezett be a szakmai szervezetektől, vállalatoktól és magánszemélyektől, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az észrevételeket péntekig várta, és tekintettel a kezdeményezés sikerére a véleményezés lehetőségét a jövő péntekig meghosszabbítja a tárca.
A NFM közleménye szerint a fejlesztési tárca azzal a céllal bocsátotta társadalmi vitára a programban megfogalmazott intézkedési lehetőségeket, hogy minél szélesebb kört vonjon be a véleményezésbe. A tárca a végleges, kormányzati és társadalmi támogatottsággal egyaránt rendelkező Infokommunikációs Stratégia kialakításánál hasznosítja az egyeztetés tanulságait.
A Digitális Magyarország Program a szolgáltatások elterjesztése, a hazai IKT szektor innovációs aktivitásának és eredményességének fokozása, gazdaságfejlesztő és munkahelyteremtő hatásainak maximalizálása érdekében megfogalmazott stratégiai és módszertani javaslatokat foglalja össze.
A minisztérium az észrevételeket az iktstrategia@nfm.gov.hu címre, 2010. november 22-e éjfélig várja. A digitális konzultációt több találkozó követi, amelyeken a tárca a javaslattevőkkel egyeztetve keresi a lehetőségeket az iparági szereplők, civil szervezetek elképzeléseinek beépítésére, felhasználására.
Kapcsolódó cikkek
- A pápa áldását adta közösségi oldalakra, de óv is tőlük
- Internetezők szociális hálózata
- 2.6 millió magyar a Facebookon!
- Okostelefonnal lehet fizetni a Starbucks kávézókban
- A NextChat.hu megkezdte működését
- Már hétévesen rendszeresen interneteznek az európai gyerekek
- Book Saver: A digitális könyvfaló
- Magyar Kiváló Online Gyermektartalom Díj - Meghosszabbított nevezési határidő
- Napi 200 millió YouTube-videót néznek mobiltelefonokon
- Internetes radírral törölhetők a világhálón felejtett fényképek
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.