Hamis antivírus program az ICQ hirdetésén
A Kaspersky Lab egyik kutatója egy hamis antivirus figyelmeztetést fedezett fel a Kelet-Európában és Oroszországban népszerű ICQ hirdetéseiben. Az ICQ ablakban megjelenő hirdetés egy Charlotte Russe nevű női ruha boltot reklámozott, amire klikkelve a társaság weboldalára jutunk – mondta Roel Schouwenberg, antivírus kutató. Ezzel majdnem egy időben megjelenik egy másik ablakban az „Antivirus8”, amely jelzi, hogy valamilyen gyanús tevékenységet észlelt, és javasolja a vírusirtó program letöltését. Az Antivirus8 nem egy törvényes antivírus program.
A vírus azért érdekes, mert olyankor jelenik meg a figyelmeztetés, amikor semmi veszélyes dolog nem történt, és úgy tűnik, nem okoz más kárt, csak ráveszi a felhasználót, hogy töltsön le egy felesleges programot.
Schouwenberg állítása szerint a hirdetés, amely megnyitotta a hamis antivírus ablakot, olyan szerveren van, aminek nincs köze a bolthoz. Feltételezése szerint két csapatról lehet szó, az egyik, amelyik az antivirusért felelős, a másik, aki megoldotta, hogy a vírus az ICQ hirdetéseivel terjedjen.
Kapcsolódó cikkek
- Trend Micro Titanium Maximum Security 2011
- Megjelent az első Android-trójai
- VirusBuster Professional 6.2.54
- Rising PC Doctor 6.0
- Malwarebytes Anti-Malware 1.5
- Kaspersky Anti-Virus 2010
- VIPRE Antivirus + Antispyware 4.0
- AVG Anti-virus
- Egy Symbian-trójai meglopja a mobiltulajdonosokat
- Szeptemberi vírustoplista a Kasperskytől
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.