Külföldi fejlesztéseket és nagyobb internetes jelenlétet tervez a francia hírügynökség
Az Agence France-Presse (AFP) igazgatótanácsa 2011-re 3,7 százalékos büdzséemelést fogadott el: az évi 280,5 millió euróból nyereségesen gazdálkodó francia hírügynökség a többletet külföldi fejlesztésekre és a nagyobb internetes jelenlét megvalósítására kívánja fordítani.
Az AFP internetes jelenléte legitim kérdés és más formákon, mint például az iPad és az iPhone, is növekednie kell - mondta Emmanuel Hoog, az AFP elnök-vezérigazgatója, amikor francia újságíróknak ismertette a hírügynökség elkövetkező tíz évre tervezett prioritásait. Hoog hibának tartja, hogy miközben az AFP az AP és a Reuters mellett a világ egyik vezető hírügynöksége, konkurenseihez képest sokkal kevésbé elérhető a nagyközönség számára az interneten, pedig már a nemzeti hírügynökségek is erre törekednek.
Az elnök-vezérigazgató a közeljövőben mintegy száz hírt tenne ingyenesen hozzáférhetővé abból a 3 ezerből, amit az AFP naponta kiad. "Még ez is messze van a 450 ingyenes hírből, amit az olasz ANSA kínál naponta" - hangsúlyozta Hoog.
A hírügynökség közleménye szerint azonban a sajtót képviselő igazgatótanácsi tagok ismételten jelezték, hogy nem támogatják a hírek ingyenessé tételét a nagyközönség számára. Ezért az igazgatótanács abban egyezett meg az AFP vezetőjével, hogy egy munkacsoportot hoznak létre, amelynek feladata megvizsgálni, hogy milyen feltételekkel valósítható meg a hírügynökség ingyenesen hozzáférhető saját hírportálja.
Az AFP 15 tagú igazgatótanácsában nyolcan a sajtó képviselői, három tagot közvetlenül a kormány delegál, ketten a közszolgálati televízió, illetve rádió vezetői, ketten pedig magánál a hírügynökségnél dolgoznak.
"Nem csatázunk, a viszony mindig is mély és intelligens volt az AFP és a sajtó képviselői között. Meg kell érteni mindenkinek, hogy a média és különösen az internet világa teljesen megváltoztatta a gazdaságot ... Végig kell gondolni, hogyan tudjuk ezt a tervet a lehető leggyorsabban megvalósítani. Az előfizetőink és a konkurenseink nem fognak ránk várni!" - mondta Hoog a Le Figaro című lap internetes oldalának adott interjújában.
A következő évtizedre 15 fő célt jelölt meg az elnök-vezérigazgató, amelyek között fő helyen szerepel a multimédia szolgáltatás fejlesztése, de a "szövegnek kell továbbra is az ügynökség gerincét biztosítania". Az AFP két év alatt szeretné megháromszorozni a videós anyagainak a számát. Erre 30 millió eurós befektetést szánt, amelyhez 20 millió eurós állami hitelt kapott
húsz évre. Az AFP-TV jelenleg havonta ezer videót gyárt hét nyelven.
Ezenkívül első helyen "a francia sajtóval kialakított viszonyát akarja újradefiniálni" az AFP vezetője, miután az utóbbi években több sajtótermék is megszüntette előfizetését a magas költségek miatt. "Nem az irányvonalunkat vagy a minőséget vitatják, hanem egyes előfizetőink szerint túl tömény, nem mindig világos és nem eléggé hierarchizált a szolgáltatásunk, valamint több előzetest kellene adnunk azért, hogy a szerkesztőségek felkészültebbek legyenek a várható eseményekre" - mondta Hoog.
Az AFP vezetője a külföldi terjeszkedést is nagyon fontosnak tartja, mindenekelőtt az arab világban, ahol a sajtó 55 százaléka előfizet az AFP szolgáltatásaira. A francia hírügynökség jelenleg naponta mintegy kétszáz hírt ad ki arabul.
Hoog elsődleges feladatnak tartja a külföldi hírek számának növelését és azt, hogy azok tartalma az érintett országban, helyben készüljön. A brazil, az indiai és az afrikai országok piacaira pedig növekedési potenciáljuk miatt ezentúl különös figyelmet fordít az AFP.
A több mint 150 éves múltra visszatekintő és a külsős munkatársakkal együtt 3500 főt foglalkoztató francia hírügynökség 165 országban van jelen, előfizetőinek száma több mint ötezer.
Kapcsolódó cikkek
- Hatmillió felhasználónál tart a nyomkövetésre épülő Foursquare
- A Chrome és a Firefox böngésző is fellép a nyomkövető hirdetők ellen
- Még az idén megújulhat a Budapest portál
- Az iPadeken is elérhető lesz a cenzúrázatlan Playboy
- Médiatanács: frekvenciát nyert a katolikus rádió, az NMHH nem kötelezheti az újságírókat információforrásuk felfedésére
- Az Expertive menedzseli a közmédiumok átalakítását
- Jövő héten indul Rupert Murdoch iPadre tervezett napilapja
- Zsidó sajtótörténeti adatbázist hoztak létre az interneten
- Venezuela kiterjesztette a médiaszabályokat az internetre is
- Az ENSZ az internet szabályozását mérlegelheti
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bekerült egy magyar internet szolgáltató kínálatába a Starlink
Magyarországon egy hivatalos Starlink viszonteladó magyarországi képviselőjeként a Vannet Telekommunikációs Kft. kínálja elsőként üzleti ügyfeleknek magyar nyelvű támogatással a Starlink műholdas internetszolgáltatását. A gyors és rövid késleltetésű technológia a rossz internetellátottságú helyeken és másodlagos, backup szolgáltatásként is új perspektívát nyit a cégek számára.
Készülékkedvezménnyel támogatja az iskolakezdést a Vodafone
A Vodafone Magyarország egyedi ajánlattal készül az iskolakezdés időszakára: augusztus 2. és október 3. között a szolgáltató minden új, Gigabit Net csomagra előfizető vagy erre a csomagra váltó, valamint Gigabit Net szerződést meghosszabbító ügyfél számára a vezetékes internet előfizetés mellé 31 500 Ft-os készülékkedvezményt biztosít meghatározott készülékekre. Ebben az időszakban a Vodafone ONE készükékkedvezmény összevonható a Gigabit Net készülékkedvezménnyel, így a Vodafone ONE ügyfelek 52 500 Ft-ot spórolhatnak meg készülékvásárláskor.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Zyxel Networks gyors és megfizethető WiFi 7 opciót mutat be KKV-knak
A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia alapú felhőalapú hálózati megoldások vezető szállítója, piacra dobta az NWA130BE – BE11000 WiFi 7 Triple-Radio NebulaFlex hozzáférési pontot (AP). Mivel a WiFi 7-támogatott eszközök 2024-ben válnak általánossá, az NWA130BE lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára, hogy páratlan hálózati sebességet, kapacitást és a lehető legjobb WiFi élményt élvezhessék.
Új korszak jön az 5.5G, a mesterséges intelligencia és a felhő alapú megoldások integrálásával
A küszöbön álló 5.5G-korszak jegyében mutatta be legújabb innovációit és megoldásait a Huawei Technologies az idei Mobil Világkongresszuson. A vállalat várakozásai szerint az 5.5G technológia kereskedelmi forgalmazása már idén elkezdődik, amely lehetővé teszi új alkalmazási területek kiaknázását. A közelgő új, 10 Gigabites mobilszélessáv korszakában a szolgáltatóknak a kiváló minőségű hálózatépítésre kell törekedniük, hogy ki tudják használni az 5.5G technológia nyújtotta új lehetőségeket. A Huawei partnereivel együtt világszerte már több mint 20 városban működött közre 5.5G hálózatok kereskedelmi telepítésében és tesztelésében.