Instagram és Paths: induló vállalkozások az iPhone alkalmazások piacán
Két viszonylag új cég jelent meg az iPhone alkalmazások piacán: az Instagram és a Paths. Mindkét cég a fényképmegosztás - amúgy meglehetősen zsúfolt - piacán keres helyet magának, de már az is kérdés, hogy a két hasonló szolgáltatást nyújtó cég közül vajon melyik tud életben maradni.
Bár igaz, hogy mindkét cég az iPhone eszközökre írt fényképmegosztó lehetőséget kínál, de a szolgáltatások szerkezete különböző, ezért nem tekinthetők egyértelműen egymás riválisának. Az Instagram elsősorban művészi képek megosztására specializálódott, a vele készített képeknél különféle szűrőket is használhatunk, és segítségével képeink könnyedén megoszthatók Twitteren vagy Foursquare-en. A Path elsősorban saját fotók megosztására alkalmas, és 50 emberben maximálja azt, hogy kikkel is oszthatjuk meg élményeinket. A két szolgáltatás felhasználói ezért minden bizonnyal különbözőek.
Az Instagram alapítója Kevin Systrom, aki korábban a Google-nél dolgozott, a Path a Facbook-os Dave Morin és a Napster korábbi kreátora, Shawn Fanning vezetésével jött létre. A befektetők között megtalálható a Facebook, a Google és Twitter több jelentős személyisége is, mint például Adam D’Angelo, Dustin Moskovitz, Chris Sacca.
A Path eddig 2 millió „pillanat” megosztását tette lehetővé, míg az Instagram 290.000 fényképet küld szét hetente.
Kapcsolódó cikkek
- IMAGES: iPad-fotóalkalmazás és album a Sanomától
- Több mint kétezer fotót tesz közkinccsé a Völgységi Múzeum
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Amatőr fotósok is pályázhatnak az Év Esküvőfotósa címre
- "Négy Évszak a Balatonon" fotópályázat indul a Balatoniwiven
- Adobe Photoshop Lightroom 4 nyilvános bétaverzió
- LemonDay: Változás napról napra
- Osztályfotóverseny a közösségi portálon
- Microsoft dokumentum-megosztás iPhone-ra és Windows Phone-ra
- 2012-ben is Londonban mutatják be a világ legjobb fotóit
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.