The Daily: az újság és az online között félúton
Tegnap még a sajtóbejelentés kapcsán foglaltuk össze az első kizárólagosan iPadra készített napilap kapcsán a híreket, ma már magáról a kiadványról is véleményt mondhatunk.
Jó újság! Színvonalasan megírt, érdekes cikkek, professzionális fényképek, releváns videók, animációk. Megkapjuk általa a napi betevő Sudokut és keresztrejtvényt is, van politika, kultura, szórakozás, divat, hobby, sport.
Mindenképp megéri lapszámonként a 14 centet (pláne, hogy most még - két hétig - ingyen van, csak utána válik kötelezővé a heti - 1 dolláros - vagy az éves - 40 dolláros - előfizetés).
A kiadvány azonban linkeket nem tartalmaz, és elgondolkodtató, hogy ez nem lesz-e hendikep a neten ezerszám hozzáférhető online újságokkal szemben. Vagy akár az, hogy azok percenként frissülnek, amire egy napilap - amely egy picit még a hagyományos újság világából érkezők tétovaságával keresi a helyét az online és a papír között - egyelőre nem vállalkozik.
De lehet, hogy ebben a rohanó világban épp ez a pillanatnyi megállás, a hírversenynek annyira nem kitett újságírói minőség, a nyugodt, és így technológiájában is igazán gazdag illusztrálási lehetőség, a tegnapi hírek értő körbejárása, vagyis mindaz, amit értenünk kell egy színvonalas napilap alatt, versenyképesen tudja kiegészíteni mindazt, amit az online hírportálok a Daily hordozóeszközén, az iPad-en, alternatívaként kínálnak.
A mégannyira olcsó ár is egy kérdés, ha összevetjük az ingyenes információtömeggel. Igaz, Murdoch szerint ez egy elavult kérdés, a minőségi tartalmakért, szolgáltatásokért előbb utóbb a neten is fizetni kell (az ő sajtóbirodalmának termékeit már most is csak pénzért szemlézhetjük).
Az első lapszám után még lehetetlen megjósolni a jövőt, de a kérdéseket érdemes feltenni, előbb utóbb megérkezik a felelet is...
Kapcsolódó cikkek
- Reklámmentes cikkek - a tartalomért az olvasók Readability-szolgáltatáson keresztül fizetnek
- Mégis van jövője a nyomtatott lapoknak?
- The Daily: Rupert Murdoch bejelentette az első csak iPad-en megjelenő napilapot
- Jövő héten indul Rupert Murdoch iPadre tervezett napilapja
- Digitális magazinolvasó iPad-re
- Élesedő hírversenyre számítanak a tartalomszolgáltatók
- Táblakomputerre tervezett digitális újságot indít Rupert Murdoch
- Korszakváltás a neten: médiafőnökök szerint a fizetős hírszolgáltatásé a jövő
- Online újságíró-iskolát alapít a Bertelsmann
- Mobilokra szabott országos lapot indít Amerikában a News Corp.
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.