A külső körön akarja leelőzni a Google az Android 3.0-val (és majd utódaival) az Apple-t
Az Android tabletek mércéje, összehasonlítási alapja még egy jó darabig az iPad és az Apple által megteremtett alkalmazási környezet (az iOS operációs rendszerrel, az AppStore-ral, a magukat frissítő alkalmazásokkal) lesz, nem véletlen, hogy a Google sem csupán a 3.0 (Honeycomb) verzió újdonságairól, hanem alkalmazás-áruházról (Android Market) és fejlesztőknek szóló szolgáltatásokról is beszélt, amikor tegnap felvázolta a jövőt. Ebben a jövőképben azonban az első hely - értelemszerűen - nem az Apple-é.
A bejelentett újdonságok közül a leglényegesebb talán a „holografikus” felhasználói felület, amely kicsit bonyolultabb az iPad-énél, a tableteket hasonlatosabbá teszi a gadgetekkel gazdagított PC-s képernyőkhöz, de éppen ezzel válik a navigáció sokrétűbbé, a felhasználói interfész személyre szabhatóvá.
Az új verzióban finomították a multitasking kezelést, és beépítettek néhány Google-szolgáltatást alapfunkciónak, ilyen a Gmail, a Google Talk (akár videótelefonálással), az e-könyv áruház, a Google Maps. Újra tervezték a billentyűzetet is, hogy a szöveg beírása gyors és pontos legyen. Új billentyűk is bekerültek a virtuális tasztatúrába, mint például a Tab billentyűt, amelyek révén gazdagabb és hatékonyabb a szövegbevitel. Egyszerűen hívhatók elő a speciális karakterek, vagy válthatunk át élőbeszédes szövegbevitelre.
A böngésző új funkciói segítségével hatékonyabban lehet navigálni. Egy új, "inkognitó" mód lehetővé teszi anonim böngészést.Könyvjelzők és az előzmények bemutatása segíti a visszatérést egy-egy oldalhoz, és szinkronizálhatók is az adatok a PC Google Chromjával. Javították a szövegkijelölést és a szövegmásolást is.
Az újdonságok egy részénél már érezhető, hogy a Google nem csupán egy iPad-szerű szolgáltatást, hanem egy ma még csak apróságban eltérő, de később egyre erőteljesebben önálló utat bejáró alternatívát kíván kínálni, ami végül is jó stratégia, ha nem akarja, hogy az Androidos tableteket mindenki örökké az iPadhez hasonlítsa.
Kapcsolódó cikkek
- Archos Child Pad: kedvező árú tablet gyerekeknek
- Samsung Galaxy S III: kerámia ház, 4,8 hüvelykes Full-HD képernyő, Android ICS és négy mag
- ASUS Transformer Pad Infinity és Transformer Pad 300 sorozat az MWC 2012-n
- Bemutatkozott az ASUS PadFone és a frissülő Transformer Pad termékcsalád
- ZTE Era – Tegra 3 és Ice Cream Sandwich 7,8 milliméterben
- Bemutatkozott a HTC One sorozat: One X, One S és One V [Frissítve]
- A Sony bemutatta az Xperia P és Xperia U okostelefonokat
- Samsung Galaxy Beam – Projektor a mobilban
- Bemutatkozott a tízhüvelykes Galaxy Tab 2
- Strapabíró, ultravékony és olcsó tablettel is készül a Toshiba
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.