Design: fél telefon a bal kézbe, fél a jobba!
Marianne Bailey brit designer szerint se a régi 9 számjegyes, se a qwerty billentyűs telefonok nem jók szövegbevitelre, mert azok túl kicsik. Kényelmesen elférnek ugyan a szebünkben vagy a tenyerünkben, de ember legyen a talpán aki ezen elküld egy hosszabb üzenetet, levelet. Az ő formaterve szerint a telefont hosszában kell kettéválasztani, s így, ha az egyik felét a bal, a másikat a jobb kézben fogjuk, sokkal gyorsabban "gépelhetjük" be a szöveget.
Bailey formaterve ráadásul anyagválasztásában is újszerű (vagy inkább maradi?), visszatér a jól bevált fához, ami szerinte a "két-fél-fon"-nak sokkal jobb tapintást, fogást kölcsönöz, s ez már önmagában is örömtelivé teszi a használatát. Arra a kérdésre, hogy mi van, ha nem gépelünk, hanem csak úgy egyszerűen beszélni szeretnénk, frappáns választ ad a tervező: ezt a telefon bármelyik felén megtehetjük, vagyis így a jobb és balkezesek is teljesen egyenrangúak.
A két félkijelző előnyét még nem fedeztük fel, de ha a felezhető fatelefonra alkalmazásokat is lehet letölteni, akkor a tengeri csatát javasoljuk, amelyben mindenki a saját tábláján játszik, és vakon süllysztgetik egymás hajóit... Persze csak akkor lesz igazságos a mecs, ha nem tudja a jobb kéz, hogy mit csinál a bal.
Kapcsolódó cikkek
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Tweephone: Üzenetküldő tárcsás telefon
- Újabb elismerés a CocoDice dobókockának, amelyben a lapok helyett az éleké a főszerep
- Skype 5.5.0.114
- Experience 2009 Demoshow és Demoscene Találkozó
- Teljes kapacitással működik a Panasonic európai design központja
- Dizájnközpontot nyitott a Linksys
- Tovább fejlesztett egységes kommunikáció
- Futurisztikus PC-designok
- Az LG Corporate Design Center lett "2006 Tervező Csapata"
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.