Majdnem teljes a digitális átállás
Jól halad az Antenna Hungária Zrt. a digitális átállással, amit az is mutat, hogy már a lakosság 95 százaléka számára elérhető a földfelszíni digitális televíziózás - mondta Jean-Francois Fenech, az Antenna Hungária vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Kifejtette, a társaság 25 milliárd forintot költ a digitális átállásra, s bízik abban, hogy az elkövetkező hetekben az analóg lekapcsolási stratégiával, a dekódervásárlás támogatási mechanizmusával, valamint a kommunikációs kampánnyal kapcsolatos összes nyitott kérdést sikerül tisztáznia a hatóságokkal.
Az AH az idén tovább folytatja a hálózat kiépítését: a harmincadik telephelyről, a Karancs csúcsáról április végén indul a sugárzás, s ezzel a digitális szolgáltatások lakossági lefedettsége 95,6 százalékra emelkedik. Az év végig még újabb 3 állomást üzemelnek be, s ezzel a lefedettség decemberre 96 százalék lesz.
Jean-Francois Fenech kifejtette, az idén az Antenna Hungária a szabadon fogható és előfizetéses kínálat bővítésére fókuszál. Várakozásai szerint az év végére az ingyenes MinDig TV-t néző háztartások száma elérheti a 350 ezret, szemben a jelenlegi 200 ezerrel.
A vezérigazgató leszögezte, hogy az Antenna Hungária kész biztosítani a zökkenőmentes digitális átállást, ami tovább erősíti a versenyt a televíziós műsorelosztási piacon. Semmi akadályát nem látják annak, hogy 2012 októberében megtörténjen az analóg sugárzás lekapcsolása, amivel teljessé válhat a digitális átállás.
A környező országokról elmondta, Horvátország és Szlovénia előttünk jár, itt már megtörtént az átállás. Ausztriában az idén, Szlovákiában 2011-2012-ben, Szerbiában 2012-ben, míg Ukrajnában és Romániában a tervek szerint várhatóan 2013-2014-ben lesz a váltás.
A magyar háztartások közül fizetős tévét kábelen 2,2 millióban néznek, műholdon 700 ezerben, interneten keresztül pedig 100 ezer háztartásban fogják az adást. Ötvenezer háztartásnak nincs tévéje.
Kizárólag analóg módon mintegy 700 ezer háztartásban nézik a műsort, míg mintegy 200 ezerben a második vagy a harmadik tévén fogják így az adást.
A vezérigazgató kifejtette, a cég eddigi hatékonyságnövelő lépései csökkenő műsorterjesztési költségeket eredményeztek a közszolgálati szolgáltatók számára. Ennek köszönhetően a közszolgálati műsorszolgáltatók a folyamatban lévő digitális átállás időszakában 2007-hez képest 10 százalékkal kevesebb terjesztési költséggel kalkulálhattak.
Ezen túlmenően a digitális átállás pozitív eredménnyel jár az állami költségvetés számára is: a vezérigazgató szerint az analóg lekapcsolást követően a 2007-es árakhoz képest mintegy feleakkora költségszinten nyújtja az AH a legmodernebb technológiát képviselő műsorterjesztési szolgáltatást a közszolgálati műsorszolgáltatóknak.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális lesz a Digi, megegyezett a GVH-val
- Az HBO-val bővült a MinDig TV kínálata
- AH: az év végére 95 százalékos digitális lefedettség
- Sopron körzetében is elindult a digitális műsorszórás
- Az előfizetők 49,8 százaléka digitálisan tévézett júniusban
- Sikeres 3D tv-teszt Magyarországon
- Digitális földfelszíni televíziós sugárzás a Hármashatár-hegyi adótoronyból
- Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
- Három csatornát átrendeznek a MinDig TV szolgáltatásban
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.