A MATISZ-szal tárgyal az NMHH az internetes forródrót szolgáltatásról
A MATISZ 2005 óta a www.internethotline.hu webcím alatt teszi lehetővé bárki számára, hogy az illegálisnak vélt tartalmakról bejelentést tegyen.
Az NMHH és a MATISZ közös együttműködés keretében, a tartalomipai szövetség tapasztalatait hasznosítva képzeli el a forródrót további működtetését - tartalmazza a hatóság és a szövetség közös közleménye.
Az Európai Uniót és a világ jelentős részét lefedő forródrótok a lakosságtól érkező bejelentéseket, panaszokat fogadják az illegális tartalmakkal kapcsolatban. A kifogásolt publikáció lehet erőszakos, félelmet keltő, pornográf, szólhat a többi közt pedofíliáról, fajgyűlöletről vagy idegengyűlöletről.
A bejelentés alapján a forródrót-szolgáltatás üzemeltetője kapcsolatba léphet az illetékes hatóságokkal, például rendőrségi feljelentést tehet, és kezdeményezheti a tartalomgazdánál vagy a tárhelyszolgáltatónál a törvénytelen állapot megszüntetését.
Szalai Annamária, az NMHH elnöke csütörtökön egy konferencián beszélt arról, hogy a forródrótot jelenleg egy civil szervezet üzemelteti, ám az folyamatos pénzhiánnyal küzd. A hatóság ezért a jogsértő tartalmak minél gyorsabb eltávolíthatósága érdekében a feladatot átveszi, azonban számít a szervezet munkájára.
Kapcsolódó cikkek
- A MATISZ-szal tárgyal az NMHH az internetes forródrót szolgáltatásról
- Még egy hónap van az internetes sajtótermékek bejelentésére
- A jövőben az NMHH-nál jelenthetők be az interneten lévő káros tartalmak
- Áprilisban tovább csökkent a hazai mobil-előfizetők száma
- 1 millió 448 ezerre nőtt a mobilinternet-előfizetők száma
- Márciusban közel 1,48 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Csökkenhet a szélessáv díja
- Márciusban közel 1,97 millió szélessávúinternet-előfizető volt hazánkban
- Márciusban 1 millió 394 ezer mobilinternet-előfizető volt hazánkban
- Márciusban csökkent a mobil-előfizetők száma
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyarországra érkezett Krausz Ferenc lézertechnológiája
A Nobel-díjas fizikus által vezetett budapesti központú kutatócég, a Center for Molecular Fingerprinting (CMF) jelentős mérföldkőhöz érkezett: június 17-én felavatta új lézerlaboratóriumát Szegeden, az ELI-ALPS kutatóintézetben. Ennek köszönhetően megkezdődik az innovatív technológia magyarországi használata, ugyanis a CMF tevékenységéhez kapcsolódó lézeres vizsgálatok ezidáig Németországban történtek.
Sandberg mobilkiegészítők a nyaraláshoz
Manapság egyre több okoskészüléket használunk, melyek töltéséhez külön adapterekre és kábelekre van szükségünk. Ez leginkább utazás során jelenthet problémát, hiszen a töltőadapterek meglepően sok helyet tudnak elfoglalni egy táskában, nem beszélve a laptoptöltők méretéről. A Sandberg ezekre a nehézségekre igyekszik két megoldást is kínálni nagy teljesítményű, kompakt töltőadapterével és 3 az 1-ben vezeték nélküli hordozható töltőjével.
Út a felsőoktatásba: a jövő mérnökei versenyeztek a Széchenyi-egyetemen
A mérnöki hivatásokat élményalapú oktatással népszerűsíti a győri Széchenyi István Egyetem a jövő mérnökeinek szánt előkészítő képzéssel, amelynek elvégzésével a középiskolások intézményi többletpontokat szerezhetnek a felvételihez. A tavaszi szemeszter a napokban az autonóm járművek versenyével zárult, amelyen a diákoknak úgy kellett programozniuk robotjárműveiket, hogy azok a kijelölt pályán, önvezető módon a lehető legmesszebb jussanak.
Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában
Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat.
Az ABB az elektromos buszokhoz készült, energiahatékony motor- és invertercsomagot vezet be a piacra
Az ABB bejelentette az AMXE250 motorból és HES580 inverterből álló, kifejezetten az elektromos buszok igényeire szabott új és innovatív csomagjának bevezetését. Az új hajtáscsomag, amelynek harmonikus működése egy hatékonyabb, megbízhatóbb és az ipar számára azonnal rendelkezésre álló megoldást eredményez, jelentős előrelépést jelent a tisztább és fenntarthatóbb közlekedési lehetőségek terén.