Médiatanács: piktogramok a gyermekek védelmében
Az új médiatörvény hatályba lépésével módosultak a kiskorúak védelmére vonatkozó rendelkezések. A Médiatanács ajánlásban teszi közzé a gyermekek védelmét szolgáló korhatár-jelzéseket, illetve az azok közlésének módjára vonatkozó elveket. A Médiatanács az előkészítésbe bevonta a civil és szakmai szférát is; számos, családokkal, oktatással, gyermekvédelemmel, „gyermekmédiával” vagy ifjúsági- és rajzfilmkészítéssel foglalkozó szakember és szervezet vett részt a munkában.
A korábbi rendszerhez képest a korhatár-besorolási szisztéma átalakult. Kibővült például egy új elemmel, a hat éven aluliak számára nem ajánlott kategóriával, és a jövőben megkülönböztető jelölést kapnak a kifejezetten gyermekeknek szóló műsorszámok is.
A hatos karika megóvhatja a fiatalabb, érzékenyebb korosztályt a félelemkeltő és erőszakos médiatartalmaktól, a gyermekbarát piktogram pedig segíti a megfelelő tartalmak kiválasztását. Az új rendszer emellett a médiaszolgáltatók munkáját is segíti. A törvény a korhatár-kategóriák rendszerével biztosítja, hogy a médiaszolgáltatók helyesen tudják besorolni műsorszámaikat azért, hogy a kiskorúak a megfelelő időben a megfelelő tartalmakkal találkozzanak. A korhatár-besorolások szülők számára is lényeges támpontot jelentenek gyermekeik tévézési szokásainak kialakításában és az életkor szempontjából kritikus tartalmak hatékony kiszűrésében.
Kollarik Tamás, a Médiatanács tagja kiemelte: a hétfői konzultációt kettős céllal hirdette meg a hatóság. Egyrészt tájékoztatni kívánta az érintett piaci szereplőket az ajánlás-tervezet tartalmáról, valamint azokról a szempontokról, melyeket a tervezet készítői szem előtt tartottak munkájuk során. Másrészről a végső javaslat kialakítása előtt lehetőséget kívántak adni a piaci szereplőknek arra, hogy a hatóság elé tárják saját javaslataikat, illetve megfogalmazhassák kérdéseiket, véleményüket az ajánlás-tervvel kapcsolatban. A testület hisz abban, hogy az együttműködés teremt lehetőséget a kiskorúak hatékony védelmére és az ajánlásban foglaltak érvényesítésére is.
A meghallgatáson részt vettek és javaslatokat fogalmaztak meg a piac meghatározó médiaszolgáltatói, műsorterjesztői és érdekvédő szervezetek is. A legfontosabb újítás, hogy a Médiatanács az ajánlásban kitér majd a kifejezetten gyermekeknek szóló tartalmak lehetséges jelölésére is.
Az új, gyermekbarát védjegyre – amely vagy egy kisfiút, vagy egy kutyát vagy egy macit ábrázoló piktogram lesz – a Médiatanács blogján
(http://mediatanacs.blog.hu) jövő héten hétfőn, azaz július 18-án éjfélig lehet szavazni.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Egyre fiatalabbak használják szülői felügyelet nélkül az internetet Lengyelországban
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- Megtízszereződött Csehországban az internetes gyermekzaklatás
- Két és fél év szabadságvesztést kapott a Marriottot zsaroló magyar hacker
- Telenor a gyermekeket érő internetes erőszak ellen
- Az Anonymus csoport megtámadta a szlovák kormány weboldalait is
- Netezzünk együtt… biztonságosan! Safer Internet Day (SID) 2012
- Több órára leálltak a lengyel közigazgatási szervek honlapjai
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.