A vállalatok több mint fele képtelen biztonságossá tenni munkakörnyezetét

forrás Prim Online, 2011. augusztus 17. 15:24

A Novell közzétette a Harris Interactive kutatását, melyben 200 nagyvállalati informatikai döntéshozót kérdeztek meg az adatvédelmi erőfeszítések hatékonyságáról. A NetIQ számára készített felmérés szerint, annak ellenére, hogy a vállalatok az informatikai költségvetés több mint felét biztonságra fordítják, a válaszadók 55 százaléka beismerte, hogy képtelenek biztonságossá tenni a virtualizált és felhőalapú munkakörnyezetüket. Kevésbé bíznak továbbá abban, hogy sikeresen megfigyelhetik az olyan fogyasztói eszközöket, mint például az okostelefonok és tabletek, valamint ezek biztonságossá tétele is nehézséget jelent.

Tízből közel nyolc válaszadó tapasztalta a következőket az utóbbi két évben:
Rosszindulatú kódok (76%)
Elveszett/ellopott készülékek (75%)
Külső adatlopás (74%)
Belső adatlopás (72%)

A válaszadók az alábbiakat sorolták a legnagyobb problémák közé:
Nincs idő a tetemes mennyiségű adat nyomon követésére (64%)
A felhőben működő számítógépek biztonságának felügyelete (55%)
A virtualizált környezet biztonságának felügyelete (54%)

A szervezeteknek egyre több megoldandó feladattal és kockázattal kell szembenézniük, és ezzel együtt az informatikai biztonsági költségvetés is növekszik. Tízből csaknem nyolc (77%) válaszadó említette, hogy az informatikai biztonsági költségvetés nőtt az előző évhez képest, és a vállalat informatikai költségvetésének átlagosan több mint felét (59%) a biztonságra fordítják.
„Adatvezérelt társadalomban élünk, ezért különösen fontos feladat meggátolni a bizalmas vagy vállalati tulajdonú adatok kiszivárgását a szervezet falain kívülre. Ez folyamatos kihívást jelent az informatikai biztonsági csapatoknak és a biztonsági megoldások fejlesztőinek egyaránt” – mondta Hargitai Zsolt, a Novell Magyarország üzletfejlesztési vezetője.

Hazai vonatkozások

A Novell Magyarország is készített korábban felmérést a témában. A válaszok tanulsága szerint a vállalatok most és a jövőben is jelentős hangsúlyt kívánnak fektetni a megfelelő IT-biztonsági megoldások kiválasztására. A megkérdezettek
39 százaléka tervezi a jogosultság kezelés továbbfejlesztését a közeljövőben
31 százaléka pedig logmenedzsment rendszer bevezetésén vagy a jelenlegi rendszer továbbfejlesztésén gondolkozik
23 százaléka fejlettebb autentikációs rendszer bevezetését fontolgatja
22 százaléka kezdene adatvédelmi megoldás implementálásába
21 százaléka pedig a felhasználói tevékenység naplózását megvalósító projektet tervez

Egyre jobb biztonsági megoldások


Amíg az amerikai válaszadók nagy többsége állította, hogy a biztonsági megoldások fejlődtek az utóbbi években, addig az ellopott adatmennyiség azt jelzi, hogy még mindig rengeteg területen van lehetőség a fejlődésre.
A vizsgálatban résztvevők majdnem mindegyike egyetértett azzal, hogy az informatikai biztonsági megoldások jobbak, mint az öt évvel ezelőttiek. Tízből négy (44%) gondolja úgy, hogy „sokkal jobbak”. A válaszadók az alábbiakat sorolták a manapság használatos biztonsági megoldások gyengeségei közé:
Fogyasztói készülékek (például okostelefonok) kezelése
A manapság használatos megoldások rövid élettartama
A hagyományos tűzfal/határvédelem eltűnésének kezelése
A megoldások bevezetésének nehézsége
A magyarországi felhasználók 65%-a az ilyen megoldások legfontosabb előnyeként az informatikai rendszerek biztonságosabbá válását, 25% a compliance előírások könnyebb teljesítését, míg 15% a munka hatékonyságának növekedését jelölte meg.

 

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01