Elindult a jelentős befolyásoló erővel rendelkező médiaszolgáltatók azonosítási eljárása
A Médiatanács e heti ülésén a rádiós helyi frekvenciákat érintő döntései mellett három szolgáltató ügyében indított JBE-azonosítási eljárást. Az eljárás célja, hogy kiderüljön, mely médiaszolgáltató rendelkezik jelentős befolyásoló erővel (JBE) Magyarországon.
A 2010–2011-ben lejáró, jelenleg kereskedelmi jelleggel működő frekvenciák közül a Médiatanács, tartva magát idei ütemtervéhez, az utolsó hét médiaszolgáltatási lehetőség pályázatifelhívás-tervezetét is véglegesítette. A Tatabánya 96,7 MHz és a Tatabánya 107,0 MHz, a Veszprém 90,6 MHz, a Keszthely 92,2 MHz, az Esztergom 92,5 MHz, a Debrecen 92,3 MHz és a Balatonfüred 91,8 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőségek pályázatifelhívás-tervezeteiről az érintettek a www.mediatanacs.hu oldalon tájékozódhatnak. Az NMHH egy hónapon belül közmeghallgatást tart, ahol a tervezetek tartalmára vonatkozó érdemi észrevételeit bárki megteheti.
Szeptember végére kiderül, hogy a közönségarány tekintetében jelentős befolyásoló erejű (JBE) médiumnak számít-e az RTL, a TV2, a Class FM és a Neo FM. A jelentős befolyással rendelkező szolgáltatók beazonosítása azért fontos, mert a törvény az ilyen médiumokra közérdekű többletkötelezettségeket ró. Az e körbe sorolt médiaszolgáltatóknak többek között meghatározott mennyiségű hírműsort kell sugározniuk, bűnügyi tematikájú híranyaguk éves átlagban nem lehet több húsz százaléknál, és kötelesek biztosítani, hogy az általuk adott, eredetileg nem magyar nyelven készített filmalkotások legalább egynegyede eredeti nyelven is elérhető legyen. A JBE-televízióknak ezen kívül bevételük egy meghatározott hányadával a magyar filmgyártást kell támogatniuk.
A Médiatanács e heti ülésén az RTL Klub, a TV2 és a Class FM tekintetében indította meg az azonosítási eljárást, amire a hamarosan a Neo FM esetében is sor kerül.
Kapcsolódó cikkek
- Az audiovizuális szolgáltatások megfeleléséről tájékozódik az EB
- Elindult Hogyankell.hu, a Wikipédia praktikus változata
- 35 millió a helyi rádióknak, tévéknek
- A Telenor belehúzott júliusban
- NMHH: Hogyan fogjunk el kalózrádiót?
- Júliusban is csökkent a mobil-előfizetők száma
- Júniusban 1,541 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Kiírták a negyedik mobilszolgáltatóra a tendert
- Majd kétmillió szélessávú internet-előfizetés
- Szélsőséges internet-tartalmakat kereső rendszer készül Oroszországban
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.