Infotér konferencia - Soltész Miklós: egységes informatikai rendszerre van szükség a szociális ellátásban
Egységes és átlátható informatikai rendszerre van szükség a szociális ellátások területén - mondta Soltész Miklós, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkára szerdán Balatonfüreden az Infotér konferencia (Informatika a társadalomért) második napján tartott előadásában.
Hangsúlyozta: azzal kellett ugyanis szembesülni másfél évvel ezelőtt, hogy például egy önkormányzati ügyintézőnek "fogalma nincs" arról, milyen ellátásokat kap a segélyért, támogatásért vagy bármilyen más segítségért hozzá forduló ügyfél, illetve annak családja.
Rámutatott: azokat a "szanaszét futó adatbázisokat", amelyek részben fellelhetők a kincstárnál, a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatalnál, a nyugdíjbiztosítónál és az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnál, illetve az önkormányzatoknál, egységesíteni kell.
Soltész Miklós közlése szerint a teljes körű szociális ellátások összege meghaladja az 1000 milliárd forintot, ami 7-8 százaléka az éves költségvetésnek. Egy hónapban körülbelül kétmillió esetben fizetnek ki családi pótlékot, és ez éves szinten 360 milliárd forintos kiadást jelent - tette hozzá. Lakásfenntartási támogatást 2010-ben 340 ezer esetben fizettek ki, gyermekvédelmi kedvezményben pedig 600 ezer gyermek részesült. Mindebben nincsenek benne a nyugdíjbiztosítónál kifizetett összegek és az egészségügyi kassza támogatásai - jegyezte meg.
Rendet kell tenni, mert "az nem megy", hogy közpénzekből sokszor nyomon követhetetlen támogatások "folynak ki" - hangsúlyozta az államtitkár, rámutatva, hogy három lépésben átalakítják, azaz átláthatóvá és egységessé teszik a rendszert.
Az első lépés a szociális szolgáltatásokat, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ellátásokat érinti, azok informatikai egységesítését jelenti, második lépésként pedig ezt összekötik a kincstárnál lévő rendszerrel, majd a szociális segélyezés rendszerét kötik össze az első kettővel.
Ha mindez megtörténik, akkor egy önkormányzati ügyintéző vagy bármely hivatalban dolgozó ember egy-egy kérelem elbírálásakor, határozat kiadásakor pontos képet tud alkotni az adott kérelemező vagy család helyzetéről - fogalmazott az államtitkár.
Soltész Miklós hangsúlyozta, hogy 2012. január 31-ig a nyilvántartást fenntartók képviselőinek ügyfélkapu-regisztrációt kell szerezniük, február végéig pedig az engedélyeseknek a nyilvántartásukban szereplők adatait kötelezően rögzíteniük kell a rendszerben. Március 1-jétől a napi jelentési kötelezettség minden engedélyes számára fennáll és kötelező - tette hozzá, hangsúlyozva: ezen a napon lép életbe az új rendszer.
A rendszerbeli hibákat, tévedéseket június 15-ig kell jelezni vagy kijavítani, viszont július 1-jétől már normatívamegvonás vagy -csökkentés lehet a mulasztások következménye.
Kapcsolódó cikkek
- Infotér konferencia - Hoffmann: az informatika fontos eszköz, de a cél az emberközpontúság
- Infotér konferencia - A kormányzati informatika konszolidálódott az elmúlt egy évben
- Szalai Annamária: az NMHH elkötelezett a szélessávú internet terjedésének támogatása mellett
- Infotér konferencia - Magyarország jól áll a szélessávú internet-elérésében
- Informatika a közigazgatásban, informatika a társadalomban
- Sztároktatók a Stanford Egyetemen - Virtuális, mesterséges, mégis 58 ezren akarják
- Egyre fiatalabb korban kezdenek internetezni a gyermekek
- A pedagógusképzés kötelező részévé kell tenni a médiaismereteket
- Több száz számítógépet kapnak soproni iskolák
- Informatikai konferencia a Kaposvári Egyetemen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.