Bepanaszolták adatvédelmi problémák miatt a Facebookot
Bepanaszolta a Facebookot a német fogyasztóvédelmi miniszter az Egyesült Államokban a fogyasztóvédelmi hatóság funkcióját is betöltő szövetségi kereskedelemi hivatalnál (FTC).
Ilse Aigner azt is kifogásolta levelében, hogy a Facebook 90 napig tárol a felhasználó által felkeresett webhelyekre vonatkozó adatokat, de erről nem tájékoztat kellő egyértelműséggel.
Németországban a fogyasztóvédelmi miniszter mellett az egykori keletnémet állambiztonsági hivatal (Stasi) iratanyagát kezelő hivatal vezetője is bírálja a Facebook adatkezelési gyakorlatát. Roland Jahn szerint "a Facebookban az a veszélyes, hogy embereket olyan dolgokra használ, amelyekről az érintettek nem tudnak". Így egyebek között nem elfogadható, hogy a rendszerben megmaradhat adat, amelyről a felhasználó azt hiszi, hogy már törölte - idézték a Stasi-hivatal vezetőjét német lapok hétfőn.
Kapcsolódó cikkek
- Konzervatív-liberális vita a távközlési adatok tárolásáról a német kormányban
- Virtuális véleményünkért a bíróságon felelhetünk
- Az adatvédelmi biztosnál bővebb jogkörökkel működik majd a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
- Tényleg "ellopják" minden adatunkat a gyártók és a szolgáltatók?
- Az EU enged a lobbinak az "elfeledettség jogával" kapcsolatban
- Betegbiztosítási adatokat tettek közzé a neten - tiltakozásul
- Személyes adatokat halászhattak le a Facebookról
- Törvényellenes az internetes és a telefonos kommunikáció adatainak megőrzése
- A Google után a Facebook is kapitulált a német adatvédelmi törvények előtt
- Az adatvédelmi biztos szerint erősíteni kell az adatnyilvánosságot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.