Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele az idén
A legnagyobb iparági bemutató, a Las Vegasban kedden kezdődött CES megnyitójára időzített előrejelzés szerint a gyártók összesített bevétele 1.038 milliárd dollár lehet az idén, 5 százalékkal nőhet az egy évvel korábbi 993 milliárd dollárhoz képest. A szórakoztató elektronika így már csak alig néhány nagyságrenddel marad el az autógyártástól; az újautó-értékesítésből származó bevétel a legutóbbi, 2010-es adatok szerint 1.675 milliárd dollár volt világszerte.
Az ágazat súlyának növekedése, valamint a mobil eszközök népszerűségének növekedése mellett ugyancsak meghatározó trend az átrendeződés a feltörekvő térségek javára - jósolja a CEA. Az előrejelzés szerint az ázsiai és a latin-amerikai térségben a bevétel 18 százalékkal nő az idén 2011-hez képest, Amerikában viszont stagnál, Nyugat-Európában pedig akár csökkenhet is, ha nem enyhül az euróövezeti válság.
A fejlett ipari országokban a gyártók összesen 557 milliárd dollár értékben adhatnak el új szórakoztató elektronikai készülékeket, berendezéseket, a feltörekvő térségekben realizált bevétel pedig már csak alig 70 milliárddal marad el ettől, 482 milliárd dollár lehet 2012-ben.
Az egyes terméktípusokat tekintve az okostelefon és a táblagép ad leginkább lendületet az ágazatnak. Az idén a teljes bevétel 22 százaléka származik okostelefon-értékesítésből, ami 228 milliárd dollárt jelent. Táblagépek forgalmazásából tavaly 39 milliárd dollár bevétel keletkezett, ez az összeg 59 százalékkal nő az idén - ismertette a CEA prognózisát a Handelsblatt című német üzleti lap.
Ugyanakkor az okostelefon és a táblaszámítógép diadalmenete miatt számos más terméktípus háttérbe szorul, az mp3-lejátszók, a navigációs berendezések és digitális kamerák értékesítése például egyre nehezebben megy. Hasonlóan nehéz a sorsa azoknak a gyártóknak, amelyek későn kapcsolódtak be egy-egy trendbe; ezt mutatja egyebek között a Nokia lemaradásának és az Apple előretörésének példája az okostelefon-piacon.
A CES péntekig tart, a vásáron több mint 2.700 gyártó együttvéve nagyjából 20 ezer különböző terméket mutat be.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp TV-k az európai futball jegyében
- Új LG CINEMA 3D Smart TV funkciók és kiegészítők
- 140 centiméter képátlójú LG OLED tévé a CES-en
- Hatalmas képátlójú, 3D Ultra Definition LG kijelző
- Teljes LG CINEMA 3D kép- és hangélmény a CES-en
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Végéhez közeledik a "digitális évtized"
- Minden tizedik fiatal játékos függő
- Mégsem immúnis a válsággal szemben a játékipar
- Fütyül a válságra a játékipar
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.