Safer Internet Day 2012: Netezzünk együtt… biztonságosan!

forrás Prim Online, 2012. február 8. 07:55

A SID célja, hogy az Európai Unió Safer Internet Plus program akciótervének keretein belül világszerte ugyanazon a napon hívja fel a figyelmet a világháló jelentőségére, egyszersmind az interneten leselkedő veszélyekre, így a zaklatásra, a gyermekpornográfiára és egyéb illegális vagy káros jelenségekre és tartalmakra. A szervezők emellett fontosnak tartják azt is, hogy tájékoztassák a gyermekeket, szülőket és pedagógusokat a problémákról és azok lehetséges kezeléséről, valamint az internet használatában rejlő lehetőségekről, a tanulásban és oktatásban betöltött szerepéről is.

Az idei SID központi témája a generációk összekapcsolása az online világban, vagyis az, hogy a gyerekek, a szülők és a nagyszülők hogyan adják át egymásnak tudásukat, tapasztalataikat. A nap szlogenje: “Netezzünk együtt… biztonságosan!”

Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke a rendezvényen elmondta: „A hatóság egyik kulcsfontosságú célja a hírközlési és médiatudatosság fejlesztése a fiatalabb korosztályok körében. Ennek érdekében hamarosan egy oktatóközpontot fogunk létrehozni, ahol a gyerekek játszva, interaktív környezetben tapasztalhatják meg az internet és a média csodálatos világát, és szembesülhetnek annak veszélyeivel, árnyoldalaival. Egy olyan digitális játszóteret szeretnénk megalkotni, amelyben a hasznos tudás interaktív játékok és szemléletes példák segítségével adható át a fiataloknak, és ahol megismerkedhetnek a hírportálokkal, közösségi oldalakkal, webáruházakkal, aukciós oldalakkal és egyéb internetes tartalmakkal.”

„Emellett a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektetünk a pedagógusok ilyen irányú szakmai továbbképzésére, hogy ezáltal a különféle internetes bűnözőknek még kevesebb gyermekkorú áldozatuk lehessen”
– tette hozzá az NMHH elnök asszonya.

A cél a családok ösztönzése, hogy tegyenek közösen annak érdekében, hogy elkerülhessék a veszélyeket a generációkon és kultúrákon átívelő online világban ­– tanuljanak „internetül” együtt és egymástól. A naprakész digitális tudással rendelkező fiatalok vezessék be az idősebbeket az új technológiák használatába, a szülők és nagyszülők pedig figyeljék a fiatalok jelzéseit, válaszoljanak a kérdéseikre, és intsék őket a felelőtlen virtuális szörföléstől.

A Safer Internet Day (SID) hazai programjai:

A Safer Internet Program (SIP) magyarországi konzorciuma (www.saferinternet.hu) a SID kapcsán több programmal is készült február 7-ére, így sajtótájékoztatóval, kerekasztal-beszélgetésekkel, biztonságos internet-foglalkozásokkal országszerte, és két pályázattal.

A Safer Internet Day központi rendezvényén, a Microsoft székházában számos érdekes előadáson vehettek részt az általános és középiskolás tanulók, akik a Webvelem program weboldalán jelentkeztek az eseményre. A Microsoft maga is kiemelt figyelmet szentel a biztonságosabb internetezésnek, hiszen különböző képzésekkel és ismeretterjesztő programokkal tesz a tudatosabb internetezés elterjedéséért.

A szervezők két pályázattal is ösztönözték a gyermekeket és a felnőtteket az aktív részvételre.

A SIP magyarországi konzorciuma a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal és a Microsoft Magyarországgal közösen videópályázatot hirdetett „Netezzünk együtt… biztonságosabban!” címmel.

A videópályázat célja, hogy a beérkezett filmek közzétételével népszerűsítse a Biztonságosabb Internet Napot és annak idei témáját: a generációk találkozását, illetve összekapcsolását, egymás segítését az online világban. Pályázni két életkori kategóriában lehetett: 10-14 és 15-19 év között, a pályaműveket szakmai zsűri bírálta el, a díjakat pedig Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke adta át. A zsűri döntése alapján a nyertesek:
·    Sallai Nóra, 12 éves, Budapest (10-14 éves korosztály)
·    Kuti Lívia, 17 éves, Györköny (15-19 éves korosztály)
·    Horváth Vanessza, 14 éves, Budapest (különdíj)

A nyertes videók a www.saferinternet.hu. weboldalon megtekinthetők.

a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat, a Safer Internet Program magyarországi konzorciumának vezetőjeként idén először írt ki pályázatot a legjobb és legrosszabb hazai weboldalak kategóriájában. A kiírás célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a felhasználóbarát online tartalmak fontosságára, és ösztönözze a hazai üzemeltetőket, tervezőket és fejlesztőket a minél jobb honlapok előállítására.

A megadott határidőre 451, jelentős átfedést mutató javaslat érkezett. A tíz legtöbb szavazatot kapott weboldal közül az ismert és elismert szakemberekből álló zsűri választotta ki a három legjobbat, amelyek az alábbiak lettek:
·    bookline.hu
·    hasznaltauto.hu
·    index.hu

A SID keretében a SIP-program oktatói és több hazai IT cég – a HP Magyarország, az IBM Magyarország, a Microsoft Magyarország és a Symantec – önkéntesei az ország több helyén tartottak előadást gyermekeknek, szülőknek és tanároknak a biztonságos internethasználatról.

A Microsoft maga is kiemelt figyelmet szentel a biztonságos internetezésnek, hiszen különböző képzésekkel és ismeretterjesztő programokkal tesz a tudatosabb internetezés elterjedéséért. 2008 decembere óta az előadásokon, képzéseken már több mint 120 ezren vettek részt, a témával foglalkozó weboldal látogatottsága 1,5 millió fölött jár, a biztonságos internetről szóló játékot pedig 700 ezernél is többen próbálták ki. A káros tartalmak elkerülésének elősegítése mellett a hasznos funkciók fejlesztésében is élen jár a vállalat, hiszen rengeteg ingyenesen elérhető oktatástámogató és szórakoztató alkalmazást fejlesztettek a Microsoft munkatársai.

A HP Magyarország tavaly szeptembertől a korábbinál szorosabb együttműködést folytat a hazai Safer Internet konzorciummal, hozzájárulva az oktatási program bővítéséhez és fejlesztéséhez. 2012 januárjában Krasznay Csaba, a HP Magyarország IT-biztonsági szakértője, akit a tavalyi év IT-biztonsági piac Útmutató szakamberének választottak, saját kezdeményezéseként, de a cég teljes támogatásával arra hívta fel az IT-biztonsági szakma képviselőit, hogy a Safer Internet Day alkalmából önkéntes, vidéki településeken folytatott felvilágosító munkával segítsék a programot. A szakértő felhívása eddig igen sikeresnek bizonyult: már az első hét után több mint 30 szakember jelezte részvételi szándékát.

A Safer Internet Day (SID) keretében kihirdetett videópályázat nyerteseit idén a Symantec vállalati és fogyasztói üzletága, a Norton is támogatta. A Biztonságosabb Internet Nap alkalmából a Safer Internet Program önkéntes oktatói programjához a Norton magyarországi képviselője, Rakoncza Zsolt is csatlakozott, hogy felhívja a középiskolások figyelmét az internetezés veszélyeire, illetve ennek megelőzési módjaira.

A Safer Internet Plus program magyarországi konzorciuma a tavalyi évhez hasonlóan 2012 februárjában is médiakampányt indít a program népszerűsítése érdekében. Az elkészült tévéspotot a kampány részeként az UPC Magyarország kábelcsatornáin sugározzák.

A rendezők a hazai szervezeteket, intézményeket, játékszakértőket, gyermekvédelmi szakembereket, webes biztonsági szakembereket, az úgynevezett stakeholdereket (távközlők, internetszolgáltatók, non-profit szövetségek, multinacionális cégek képviselői, tanárok stb.) is meghívták az eseményre.

Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ki vigyáz az adataidra, ha te nem? – a magyarok 90 százalékánál már próbálkoztak online csalók, adathalászok

Találkoztál már az online térben adathalászokkal? Estél már áldozatául vírusoknak, hackereknek? Ismered az online veszélyeket és védekezel is ellenük? Az ESET biztonsági szoftverek hazai forgalmazója, a Sicontact Kft. 2024 októberében ezeket a kérdéseket tette fel generációs attitűdkutatása során. Jó hír, hogy az online veszélyek ismertsége egyre magasabb és egyre többen védekeznek a tudatosság mellett védelmi szoftverekkel is – de még bőven van tennivalónk.

2024. december 18. 13:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14