Online panaszkezelő rendszer indul Veszprémben

Az IBM a Pannon Egyetemmel közösen dolgozta ki az okos megoldást

forrás Prim Online, 2012. június 1. 14:02

Mostantól üzenetrögzítő helyett online ügykezelő felület fogadja a veszprémiek panaszait. Az IBM Magyarország és a Pannon Egyetem közösen fejlesztett rendszerében bármilyen bejelentést meg lehet tenni, a parlagfű veszélytől az úthibákig vagy az illegális szemétlerakásig. A panasz útja innentől kezdve elektronikusan nyomon követhető, a bejelentőt SMS-ben is értesítik az ügy alakulásáról. A panaszkezelő rendszert pénteken mutatták be a közönségnek.

A Magyar Tudományos Akadémia 2011-ben az IBM Magyarország megbízásából hazai városok informatikai és információs társadalmi infrastruktúrájáról készített felmérést. Az Okos városok kutatás azt vizsgálta, milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy egy település élhetőbbé, intelligensebbé váljon.  A lehetőségek feltérképezéséhez figyelembe vették a vizsgálatban résztvevő települések adottságait és jellegzetességeit, ennek alapján fogalmaztak meg fejlesztési javaslatokat a városok számára. Navracsics Tibor, közigazgatási és igazságügyi miniszter a tanulmány tavalyi bemutatásakor a Veszprémben létrejött az önkormányzati szféra, a tudományos világ és az innovációt ösztönző ipar példamutató összefogásának nevezte.

Egy okos megoldással előrébb
Idén tavasszal a megfogalmazott javaslatok fejlesztésekben valósultak meg. A tanulmány rámutatott, hogy a veszprémi önkormányzat belső folyamatainak hatékonyságát jelentősen javítaná egy elektronikus ügyintézést támogató rendszer bevezetése. Az IBM Magyarország az Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának felkérésére kutatás-fejlesztési megállapodás megkötésével megbízást adott a Pannon Egyetemnek a rendszer kidolgozására. Részletes egyeztetések alapján – az önkormányzatnál már működő informatikai rendszereket is felmérve és alapul véve – Veszprém a panaszkezelési folyamatok optimalizálása mellett döntött.  A városvezetők reményei szerint a platform elindítása az első lépés lehet Veszprémben egy teljesen elektronizált, az élet minden területére kiterjedő városi ügyintézési rendszer kiépítésében.

Panasz nyomkövetővel

A bemutatóra szervezett sajtótájékoztatón Porga Gyula polgármester méltatta a technológiai újítást. A polgármester elmondta, az önkormányzat az állampolgári észrevételek kezelésére korábban egy zöld számos, üzenetrögzítős megoldást alkalmazott, amely a gyors reagálásnak határt szabott a maga nehézkességével. Az új rendszer minden vonatkozásban az állampolgári igények magasabb szintű kielégítését teszi lehetővé, hiszen a bejelentés azonnal megjelenik a kompetens ügyintéző számítógépén, és késlekedés nélkül megkezdhető a szükséges beavatkozás. A bejelentő az ügy minden lépéséről értesül: bejelentésének státuszát a városi weblapon tudja nyomon követni, bizonyos mozzanatokról pedig SMS-ben is információt küld a rendszer. A felsorolt előnyökön túl az újítással jelentős munkaerő- és irodaköltség is megtakarítható.

Együtt az egyetemmel
Parlagfűveszély, elmaradt szemétszállítás, áramkimaradás, csőtörés, csúszós utak – csak néhány példa, hogy milyen típusú panaszok kezelését végzi majd a rendszer. A panaszdokumentum életútja a feldolgozás lépéseinek rögzítésével az ügyintézők számára egyértelműen követhetővé válik, az állampolgárok és a hivatal dolgozói statisztikai kimutatásokon keresztül kapnak értesítést az ügyintézés sikerességéről.

Az IBM szoftvermegoldásokon alapuló rendszer fejlesztését és üzemeltetését az egyetem végzi, amihez a nagyvállalat értékes szakmai konzultációval nyújt támogatást. A fejlesztéseket a Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Karának szakemberei végezték. Az intézmény több területen is együttműködik a céggel és Veszprém városával az élvonalbeli technológiák támogatójaként. A Pannon Egyetemen az oktatás-kutatás és innovációs fejlesztések egymást erősítő egységét valósítják meg, a legújabb eredményeket mindhárom területen hasznosítják.

"Az IBM Smarter Cities azaz Okos Városok kezdeményezéséhez kapcsolódva ez a veszprémi fejlesztés is lehetőséget nyújt arra, hogy a város polgárai megtapasztalhassák azokat az előnyöket, amelyeket a modern informatikai eszközök alkalmazása nyújt a közigazgatásban. Egy kis lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy az IBM által kínált technológiák segítségével a hivatali ügyintézés kényelmesebb, gyorsabb, átláthatóbb, és olcsóbb legyen” – fogalmazott Pongrácz Ferenc, az IBM szolgáltatási üzletágvezetője.

Az online panaszkezelő szolgáltatás itt érhető el.

Kulcsszavak: e-government

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még „Sam Sung” sem tud ellenállni a világ legvékonyabb befelé hajlítható okostelefonjának

A HONOR az épp zajló IFA 2024-en mutatta be a HONOR Magic V3-at, és mindenkitől elismerő visszajelzéseket kapott – többek között Sam Sungtól is.

2024. szeptember 7. 15:50

A Lenovo úttörő AI-vezérelt készülékeket mutatott be az Innovation World 2024-en

A Lenovo Innovation World 2024 rendezvényen jelentette be legújabb fejlesztéseit, bemutatva számos mesterséges intelligencia által vezérelt AI PC eszközt, köztük a ThinkPad, ThinkBook, Yoga és IdeaPad laptopokat, amelyek átalakítják mind a vállalati, mind a fogyasztói felhasználói élményt. 

2024. szeptember 7. 13:46

Érkezik a HMD eddigi legbátrabb újítása

A Human Mobile Devices bemutatta az eddigi legforradalmibb készülékét: megérkezett a HMD Fusion. Az egyedi okostokokkal** kiegészíthető okostelefont teljesen a saját stílusodra szabhatod, és minden eddiginél könnyebben alakíthatod át vele a kedvenc, gyakran használt funkcióidat.

2024. szeptember 7. 11:59

Az IFA 2024-en a HONOR, a Qualcomm és a Microsoft újradefiniálta a mobilos AI-t

A HONOR az IFA 2024-en három úttörő mobil AI-megoldást mutatott be: Snapdragon X Elite platformokkal működő AI PC-t, az AI Agentet és az AI Deepfake felismerőt. A bemutatót egy gondolatébresztő panelbeszélgetés kísérte, amelyen részt vett George Zhao, a HONOR vezérigazgatója, Alex Katouzian, a Qualcomm Technologies, Inc. MCX részlegének csoport GM-je és Mark Linton, a Microsoft partnerkészülék-értékesítési alelnöke. Együtt vizsgálták az AI és a Snapdragon technológia összefonódását, és megvitatták, hogy ezek az innovációk hogyan alakítják a mobil AI jövőjét.

2024. szeptember 7. 10:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03

Hogyan védhetjük ki a gyakori Booking.com átveréseket?

2024. augusztus 7. 10:33