Májusban is emelkedett a mobilinternet-előfizetők száma
Májusban 2 millió 462 ezerre nőtt Magyarországon a mobilinternet-előfizetések száma, míg a teljes előfizetői táboron belül az aktív – a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő – ügyfeleké 1 millió 907 ezerre emelkedett.
A forgalmazásban részt vevő aktív előfizetések alapján a Telenor piaci részesedése 29,17 százalékról 29,59 százalékra nőtt, ugyanakkor a T-Mobile-é 47,11 százalékról 46,90 százalékra és a Vodafone részesedése 23,72 százalékról 23,50 százalékra csökkent.
A gyorsjelentés adatai alapján az összes előfizetőt tekintve a Telenor piaci részesedése 28,17 százalékról 28,31 százalékra nőtt, míg a Vodafone-é 23,74 százalékról 23,63 százalékra, és a T-Mobile-é 48,08 százalékról 48,06 százalékra csökkent.
Májusban az adatforgalom alapján a Telenor piaci részesedése az egy hónappal korábbi 44,51 százalékról 44,79 százalékra, a T-Mobile-é 38,06 százalékról 38,20 százalékra emelkedett, közben a Vodafone-é 17,43 százalékról 17,01 százalékra csökkent.
A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az előfizetők az előző havi 1 millió 986 ezer után, májusban 2 millió 061 ezer GB adatot töltöttek le és fel, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig 1,08 GB-ra emelkedett.
A vizsgált hónapban az egy előfizetőre jutó adatforgalom két szolgáltatónál nőtt: a T-Mobile-nál 0,86 GB-ról 0,88 GB-ra, a Telenor esetében 1,63 GB-ról 1,64 GB-ra, ugyanakkor a Vodafone-nál 0,79 GB-ról 0,78 GB-ra csökkent ez az érték.
Május hónapban a T-Mobile ügyfelei az előző havi 756 ezer után 787 ezer GB adatot forgalmaztak, a Telenor ügyfeleinek forgalma 884 ezer GB-ról 923 ezer GB-ra emelkedett, a Vodafone ügyfelei az előző havi 346 ezer után májusban 351 ezer GB adatot töltöttek le és fel.
Az NMHH által havonta publikált jelentés képet ad a három szolgáltató országos kültéri földrajzi- és beltéri lakossági mobilinternet-lefedettségéről is, százalékosan, valamint térképeken bemutatva azt. A szolgáltatók általános szerződési feltételeiben (ÁSzF) szereplő eltérő garantált le- és feltöltési sebességek alapján készült lefedettségi térképek az NMHH honlapján érhetőek el.
Kapcsolódó cikkek
- A mobil-szélessávval való elégedetlenség a szolgáltatóváltás egyik legfőbb oka
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Hajts a mini Forma 1-es eseményért!
- Májusban is kevesebb mobil-előfizető volt hazánkban
- Fedélzeti internet az Air France és a KLM járatain
- Áprilisban 2,110 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés volt Magyarországon
- T-Mobile 4G/LTE már Budapest agglomerációban és vidéken is
- 4G mobilinternet-technológiát visz a Telekom az úszó EB-re
- MT: Egy díjcsomaghoz két SIM kártya - megoldás mobilinternet-megosztásra
- Vodafone: Befejeződött a szélessávú mobilhálózat fejlesztése
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.