Már nyaralót is vettünk mobilról
„A különböző mobileszközökről történő vásárlások volumene a tavalyi pénzügyi évünk végére meghaladta a teljes átmenő forgalom másfél százalékát. Ez az arány idén elérheti akár a 4 százalékot is, 2 év múlva pedig cél a 10 százalékos mobilról érkező átmenő forgalom elérése.” – mondta Csupor Erik, az allegroup.hu Kft. ügyvezetője, hozzátéve, hogy az e-kereskedelmi mobil applikációk sorába szeptemberben a Grando.hu is becsatlakozott.
Az allegroup.hu Kft. platformjain az m-kereskedelmi forgalom idén megötszöröződött, a tavalyi év azonos időszakához (július-szeptember) képest. Az ezeken csatornákon keresztül eladott termékek száma 2010 vége óta elérte a százezres nagyságrendet. A vásárlási trendek már itt is jól látszódnak: ruhát, műszaki cikket, számítástechnikai terméket, sportcikket veszünk a legszívesebben telefonon keresztül. Az allegroup.hu Kft. oldalain csak idén nyáron több mint 20 ezer termék talált gazdára ilyen formában. A belső felmérések szerint az iPhone-osok általában drágább termékeket tesznek a virtuális kosárba, az androidosok viszont többször használják az e-vásárlás új módját.
A nyári időszakban a mobilplatformok hatalmas slágere volt a fényképezőgép és kamera, sokan kattintottak mobilkészülékeiken drágább órákért is. A „klasszikus” netes termékek mellett kiugróan nagy volt a kereslet a különleges tárgyak iránt; az elmúlt hónapokban a Vatera mobil applikációján keresztül kelt el Land Rover típusú terepjáró 750 ezerért, Rolex óra másfél millió forintért, vagy épp hajdúszoboszlói nyaraló 4 millióért.
A mobilra optimalizált oldalak és mobil applikációk sorába szeptember közepén egy újabb e-kereskedelmi szereplő, a Grando.hu is csatlakozott. Magyarország legújabb online bevásárlóközpontjában 21 kategória mentén, egymillió termékből válogathatnak a netes-mobilos felhasználók. „A lendületes trend már itt is jól látszik: kevesebb, mint két hét alatt hárommillió forint átmenő forgalmat mértünk mobilon keresztül. Érdekes tény, hogy az átlagos vásárlási érték meghaladta a 16 ezer forintot, amely másfélszer annyi, mint a Grando.hu-n mért érték” – tette hozzá Orova Balázs, a Grando.hu-t is üzemeltető allegroup.hu Kft. b2c üzletág-igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Fogyókúra szórakoztató számítógépes programmal
- Mobilalkalmazások a szabadság idejére a Vodafone ajánlásával
- Konferencia az internetről - Szakértők: fontos a gyermekek oktatása
- Az NMHH elnöke önálló internetes gyermekvédelmi törvényt javasol
- Modernizálják a vatikáni könyvtárat
- T-Home Interaktív TV Videotéka mobilon
- Ajándék mobilos idegenvezetés a Sixt bérautókhoz
- Kábeltévések a digitális átállás tévhitei ellen
- 2013 márciusáig biztosan nem emel árat a Tesco Mobile
- Információs hálózatot hozott létre a Nemzetközi Karitász
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.