Whisky-szűrés okostelefonnal

Farkas Miklós, 2012. október 15. 10:50

A tragikus csehországi hamisított égetett szesz történetnek már eddig is számos tanulsága van. A történet újból megerősíti, hogy az élelmiszer hamisítás — például a cipők vagy ruhák hamisításától eltérően — nem pusztán a gyártót és az államot megkárosító tevékenység, hanem a fogyasztó számára életveszélyt jelentő bűncselekmény.

 

A hamisítások megelőzésének egyik fontos módja, hogy az adott élelmiszer előállításának minden egyes mozzanata pontos követésre és rögzítésre kerüljön. Ez alapján a gyártási folyamat bármelyik pillanata bármikor ellenőrizhető, az azonosítás szükség esetén megkönnyíti az azonnali beavatkozást, adott esetben pedig a későbbiekben biztosítja a pontos visszakeresést.

“Itthon a kecskeméti Univernél már több éve működik olyan rendszer, amely a Zebra nyomtatóira és Motorola mobil adatgyűjtőkre építve biztosítja, hogy a termelési lánc minden egyes eleme pontos rögzítésre kerüljön” — mondta Halász Árpád, a Zebra Technologies regionális értékesítési vezetője. “Az Univerhez beérkező minden alapanyag pontos azonosítót kap, a gyártás, a raktározás majd a kiszállítás minden elemét pedig szintén az adott termék előállításának lényeges paramétereit tartalmazó címke tartalmazza. Így bármikor visszakereshető, hogy az adott ketchupot vagy majonézt pontosan mikor, milyen alapanyagokból gyártották, mikor került kiszerelésre és beraktározásra. Bár a csehországi italhamisítás részletei egyelőre nem világosak, de az biztos, hogy hosszútávon csak az előbbihez hasonló technológiával lehet elkerülni az ilyen tragédiákat.” — mondta Halász Árpád.

Dél-Koreában a Zebra a szoftvert biztosító Angelnettel közösen egy olyan, a hamisítást megakadályozó rádiófrekvenciás azonosító rendszert (RFID) és okostelefon alkalmazást fejlesztett ki, amely megakadályozza hamisított whisky forgalomba kerülését. A megoldás lényege, hogy okostelefonjuk segítségével mind a hatósági ellenőrök, mind pedig a fogyasztók ellenőrizni tudják, hogy az üzlet polcáról leemelt whisky valóban az adott gyártó eredeti terméke-e. Az ellenőrzést a gyártósoron a whisky üvegekhez csatolt RFID címkék teszik lehetővé. A hagyományos címkéhez képest az RFID chip lényeges több és pontosabb információt tartalmaz, ráadásul a környezeti hatásokkal szemben is jóval ellenállóbb.

“A whisky-s megoldás sikere után dél-koreai kollégáim már azon dolgoznak, hogy az ilyen megoldások nyújtotta biztonságot hogyan lehet többek között a gyógyszeriparra. a luxus cikkeket előállító iparágakra és a gépkocsigyártásra kiterjeszteni. Itthon is egyre többen ismerik fel, hogy érdemes pontos és megbízható azonosító rendszerekbe beruházni. Különösen az élelmiszeripar, a gyógyszeripar és az egészségügy esetében viszont azt gondolom, hogy az emberi élet biztonsága érdekében még bátrabban kellene a Zebráéhoz hasonló új technológiákat alkalmazni” — mondta Halász Árpád.

 

Mobilkommunikáció ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tarolt a Huawei a P9 és a P9 Plus kiszállításaival

A Huawei fogyasztói üzletága bejelentette, hogy a 2016. április 6-án bemutatott zászlóshajójuk, a dual Leica kamerás P9 és a P9 Plus okostelefonok kiszállításai meghaladták globálisan a 2,6 millió darabot az értékesítés első hat hetében.

2016. június 17. 07:56

A Telekom díjmentes Wi-Fi szolgáltatást indít, közel 20 millió Fon ponton.

A Magyar Telekom új díjmentes, szélessávú Wi-Fi internetelérést biztosító szolgáltatást vezet be Telekom Wi-Fi Fon néven április 5-től. A felhasználók otthonuktól távol is adatkorlátok és többlet díj nélkül, biztonságosan internetezhetnek, Magyarországon közel 2000 településen, és a világ 20 országában a Fon Wi-Fi hálózatán.

2016. április 5. 09:58

Átadták a kecskeméti intelligens parkolási rendszert

Átadásra került a kecskeméti Kálvin téren a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által kiépített intelligens parkolási rendszer, amely valós idejű parkolóhely foglaltsági adatokat szolgáltat mind a közlekedők, mind az üzemeltetők részére.

2016. április 2. 09:35

Új startup: Szelfi Szerviz

A hagyományos „startup sikerreceptet" ragadta meg az innovatív okos appok piacának egy új szereplője. A recept nem más, mint egy, a jelen trendre épülő új szolgáltatás, ami a maga egyszerű egyedülállósága és piaci hiánypótló szerepe miatt juthat el sokakhoz. Az ötlet kézenfekvő, a szelfizés trendhullámán lovagol, amit mindenki csinál, de senki nem csinál így.  

2016. április 1. 15:10

A repülőjegy messengeren érkezik

A Holland Királyi Légitársaság március 30-án indított új szolgáltatásával az utasok repülőjegyükhöz vagy beszállókártyájukhoz a Facebook Messenger applikáción keresztül is hozzájuthatnak. A KLM az első a légitársaságok között, aki már a Facebook Messengeren is biztosít ügyfélszolgálatot.

2016. március 31. 12:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36