Több informatikát, vállalkozói és polgári ismereteket szorgalmaz Brüsszel az iskolákban
A dokumentum szerint az európai országok többségében nem helyeznek kellő hangsúlyt az átfogóbb készségekre. A probléma gyökere az ilyen készségek nehéz mérhetősége. Mindössze tizenegy uniós tagállam - Belgium (azon belül a flamand közösség), Bulgária, Észtország, Franciaország, Írország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Málta, Szlovénia és Finnország - rendelkezik olyan szabványosított eljárásokkal, melyek révén a polgári szerepvállaláshoz szükséges készségek mérhetők.
Andrula Vasziliu, az oktatásügyért, kultúráért, többnyelvűségért és ifjúságpolitikáért felelős uniós biztos felhívta a figyelmet arra, hogy az EU kedden teszi közzé "Gondoljuk újra az oktatást" című szakpolitikai kezdeményezését, amelyben konkrét javaslatok lesznek.
Az említett átfogó készségeket rendszerint más tantárgyak részeként oktatják. A nemzeti tantervekben a legtöbb esetben szerepelnek ugyan az informatikai, a vállalkozási és a polgári szerepvállaláshoz szükséges ismeretek, ám a helyzet korántsem kiegyensúlyozott. Az uniós tanulmány szerzői szóvá tették azt is, hogy meglepően kevés iskolában fejlesztik a digitális kompetenciákat a természettudományok, a matematika, illetve a nyelvek oktatása során.
Kapcsolódó cikkek
- Háromdimenziós oktatószoftverek tervezésére hirdettek ötletversenyt
- Táblagépre készült, díjnyertes interaktív tankönyvekből tanulhatnak a diákok
- Open Academy: Ingyenes képzés informatikusoknak novemberben
- Tehetségkutató verseny indul ifjú feltalálók és kutatók számára
- Az EU 12,4 milliárddal támogatja a nyelvi és informatikai készségfejlesztést
- Számítógép segítségével, szórakoztatóan mérik a diákok tudását
- NMHH: a magyar felhasználók hazájukban gyakorolhassák jogaikat!
- Mindenki mobileszközre fejleszt
- Mindenki Javát akar tanulni?
- Az Európai Bizottság szerint a Microsoft ismét versenyellenes magatartást tanúsított