Szemléletformáló internetes fejlesztés a mezőgazdasági adózásra
A mezőgazdasági kereskedés adózásának komplex rendszerét egyszerűsíti a Magro.hu online piactér fejlesztése
Adózási szempontból sok a kivétel és a specialitás a magyar mezőgazdaságban, ami gyakran még a leggyakorlottabb könyvelőket is nehéz feladat elé állítja. Az adózási rendszer áttekintésének egyszerűsítésére hozta létre fejlesztését a Magro.hu online mezőgazdasági piactér, amely olyan megoldást fejlesztett a gazdák és a felvásárlók számára, amely már a kereskedés első fázisában nyilvánvalóvá teszi a szereplők adózási státuszát és a fizetendő adót.
Az internetes fejlesztés elsődleges célja, hogy megmutassa, a sokszor átláthatatlannak tűnő rendszereket az online piactér képes egyszerűsíteni, és a gazdák üzletkötései egyszerűsödnek, ha online kereskednek. A Magro.hu online piactéren több ezer gazda és felvásárló kínálja terményét és haszonállatát eladásra, és teszi fel vételi szándékát, ezért nem mindegy, hogy kinek milyen az adózási státusza.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha az eladó feltesz pl. 1000 tonna kukoricát vagy búzát eladásra, a másik oldalon, a potenciális vevőnek a bejelentkezés után azonnal megjelenik a monitoron, hogy kettőjük között milyen adókapcsolat áll fenn és milyen nettó, illetve bruttó ár megfizetésére lenne kötelezett.
Milyen adótípusokat kezel a piactér?
· Létezik a fordított áfa bizonyos szántóföldi növények (pl. búza, kukorica, árpa) esetén, de csak bizonyos adózási státuszú eladókra és vevőkre. Ráadásul az érintett termékek köre várhatóan még bővülni is fog.
· Vannak különleges jogállású adóalanyok, pl. az őstermelők, akikre nagyon speciális adózási szabályok vonatkoznak.
· Kedvezményes áfakulcs (18%) alkalmazandó pl. a tejre, tejtermékekre, vagy a gabona, liszt, keményítő vagy tej felhasználásával készült termékre.
· És ha mindez nem lenne elég, bizonyos adóalanyok kompenzációs felárra jogosultak, ami a terméktől függően 7%, illetve 12% lehet.
A piactér új fejlesztése minden adónemet figyelembe vesz, és minden mezőgazdasági terményre megoldást kínál, valamint az adónemekben és azok mértékében bekövetkező változásokat is képes követni.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor áthárítja ügyfeleire az új távközlési adót
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- Már pénteken elfogadhatja a távközlési adóról szóló javaslatot az Országgyűlés
- A távközlési adó miatt az informatikai rendszert és tarifacsomagokat is át kell alakítani
- Webes kisalkalmazást indít a Puzzled by Policy
- Akár egymillióra is bírságolhatják a számlát nem adó Webshopot
- A családok, kórházak és az ügyfélszolgálatok járnak rosszul a telefonadóval
- Közös javaslatot nyújtottak be a mobilszolgáltatók a távközlési adó kapcsán
- Megújul az Adó Online
- Távközlési adó: a kormány szerint nincs ok változtatni
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.