NMHH: minden rászoruló igénylő kaphat támogatást a digitális átálláshoz
Minden támogatást igénylő, rászoruló családot segíteni tud a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) abban, hogy az analóg földfelszíni tévéadás lekapcsolása, vagyis a digitális átállás után is tévézhessenek - hangzott el a hatóság szerdai, budapesti sajtótájékoztatóján.
A hatóság megkezdte és a jövő hónap végéig be is fejezi az eszközök beszerelését ezekbe az otthonokba, már több mint 13 ezer családhoz beszerelték a szükséges set-top-boxokat (jelátalakító készülékeket) - tette hozzá. A tájékoztatón elhangzott, hogy az egész ország területéről a digitális átállás második üteméig, vagyis október végéig összesen mintegy 100 ezer igénylésre számít a hatóság, az ehhez szükséges, háztartásonkénti 20-25 ezer forintos forrás pedig rendelkezésre áll. Eddig mintegy 1,6 milliárd forintot fordítottak erre a célra.
A főigazgató a digitális adások előnyeiről szólva elmondta: az jobb kép- és hangminőséget biztosít, hét csatorna ingyenesen elérhető általa, és olyan funkciókat is nyújt, mint a gyermekzár, az elektronikus műsorújság vagy az eredeti nyelven történő tévézés lehetősége.
Karl Károly hírközlés-felügyeleti osztályvezető hangsúlyozta: a hatóság minden olyan családot támogatni kíván, aki önerőből nem képes megoldani a digitális átállást. A rászorulók körét - akiknek biztosítják az igénylés lehetőségét - szociális alapon határozzák meg, ebben az önkormányzatok vagy például a nyugdíjbiztosító volt az NMHH segítségére.
Az első ütemben érintett 14 megyéből érkező 54 ezer igénylés 94 százalékában kiegészítő eszközre volt szükségük az embereknek, míg 6 százalékban az előfizetési költségeikhez kértek segítséget. Hangsúlyozta ugyanakkor: akiket nem ér el a hatóság, azoknak maguknak kell gondoskodniuk a digitális vételről. Az országban mintegy 500 ezer olyan háztartás van, ahol kizárólag analóg, földfelszíni vétellel tévéznek.
Vári Péter műszaki főigazgató-helyettes azt mondta: a digitális sugárzás már az egész országban működik 98 százalékos lefedettséggel, vagyis az átállással nem kell megvárni a kijelölt időpontokat. Tudatta azt is: a digitalisatallas.hu honlapon vagy a 06/80/383-940-es, ingyenesen hívható számon munkanapokon reggel 8 és este 8 óra között kaphatnak segítséget az érintettek akár technikai kérdésekben is.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- Novemberben tovább fogyott a mobilpiac
- Digitális átállást segítő kisokos
- Emelkedett májusban az egy ügyfélre jutó átlagos mobilinternet-forgalom
- Fejér megye július 31-én vált a digitális televíziózásra
- Bács-Kiskun megye az elsők között digitális átállásban
- Kis üzlet a Nagy Átállásban
- Digitális átállás: az ország középső területén július 31-ig át kell állni
- Nem korlátozhatja kimenő hívásainkat a mobilszolgáltató, ha csak a készülék árával tartozunk
- Helyi televíziók digitális átállását támogatta a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az európai utazók 72%-a szeretné leküzdeni a nyelvi akadályokat a jobb utazási élményért
A Samsung legújabb kutatásából kiderül, hogy az európai nyaralók* 72%-a azt vallja, hogy sokkal jobban élveznék a külföldi vakációt, ha jobban, gond nélkül tudnának kommunikálni a helyiekkel. Ennek megoldásaként a Samsung arra ösztönzi az utazókat, tegyék próbára a Galaxy AI-t a következő felfedezőútjuk során.
Merj segítséget kérni! Online visszaélések elleni kampány a gyermekek védelmében
Edukációs kampányt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hivatala által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat. A cél, hogy mind a szülők, mind a gyermekek mihamarabb ismerjék fel az online visszaéléseket, és merjenek segítséget kérni.
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
Adathalászok áldozatai is kérhetnek kártérítést a bankjuktól
Csak az idei második negyedévben több mint 8 milliárd forint értékben okoztak kárt a bűnelkövetők a bankkártyás, mobiltelefonos és internetes banki fizetések során Magyarországon. A károsultak jelentős része azonban a mai napig nincsen tisztában azzal, kitől követelheti az okozott kár megtérítését. Még a személyes hitelesítési adatok tévedésből való kiadása esetén is van rá esély, hogy a visszaélés áldozata a bankjától kapjon kártérítést – derül ki többek között a BDO Legal Jókay Ügyvédi iroda alábbi összegzéséből.
Zara Larsson „Rózsaszín élet” című minisorozata vezeti be a Sony új füstös rózsaszín prémium fejhallgatóját
Bármerre járjon is az ember, ha a kedvenc zenéit hallgatja, semmi más nem számít. A megfelelő fejhallgatóval öltözködés, tánc vagy munka közben egyaránt magával ragad minket a hangzás. A színválasztással és stílussal kombinálva a zene – akárcsak a ruhák és a kiegészítők – bármit képes megváltoztatni, mert az önkifejezés terepe, ami az érzéseinket kiegészítve fokozza és feldobja a hangulatunkat, hogy a megélt pillanat örök emlék legyen.