NMHH: minden rászoruló igénylő kaphat támogatást a digitális átálláshoz

MTI Sajtóadatbank, 2013. június 20. 10:16

Minden támogatást igénylő, rászoruló családot segíteni tud a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) abban, hogy az analóg földfelszíni tévéadás lekapcsolása, vagyis a digitális átállás után is tévézhessenek - hangzott el a hatóság szerdai, budapesti sajtótájékoztatóján.

Aranyosné Börcs Janka, az NMHH főigazgatója elmondta: a július végi lekapcsolásban érintett, az ország középső területén fekvő 14 megye lakói közül több mint 220 ezer, rászorulónak vélt háztartást kerestek fel az igények felmérése érdekében. Közülük több mint 54 ezer háztartás igényelt támogatást.
 

A hatóság megkezdte és a jövő hónap végéig be is fejezi az eszközök beszerelését ezekbe az otthonokba, már több mint 13 ezer családhoz beszerelték a szükséges set-top-boxokat (jelátalakító készülékeket) - tette hozzá. A tájékoztatón elhangzott, hogy az egész ország területéről a digitális átállás második üteméig, vagyis október végéig összesen mintegy 100 ezer igénylésre számít a hatóság, az ehhez szükséges, háztartásonkénti 20-25 ezer forintos forrás pedig rendelkezésre áll. Eddig mintegy 1,6 milliárd forintot fordítottak erre a célra.
 

A főigazgató a digitális adások előnyeiről szólva elmondta: az jobb kép- és hangminőséget biztosít, hét csatorna ingyenesen elérhető általa, és olyan funkciókat is nyújt, mint a gyermekzár, az elektronikus műsorújság vagy az eredeti nyelven történő tévézés lehetősége.
 

Karl Károly hírközlés-felügyeleti osztályvezető hangsúlyozta: a hatóság minden olyan családot támogatni kíván, aki önerőből nem képes megoldani a digitális átállást. A rászorulók körét - akiknek biztosítják az igénylés lehetőségét - szociális alapon határozzák meg, ebben az önkormányzatok vagy például a nyugdíjbiztosító volt az NMHH segítségére.
 

Az első ütemben érintett 14 megyéből érkező 54 ezer igénylés 94 százalékában kiegészítő eszközre volt szükségük az embereknek, míg 6 százalékban az előfizetési költségeikhez kértek segítséget. Hangsúlyozta ugyanakkor: akiket nem ér el a hatóság, azoknak maguknak kell gondoskodniuk a digitális vételről. Az országban mintegy 500 ezer olyan háztartás van, ahol kizárólag analóg, földfelszíni vétellel tévéznek.
 

Vári Péter műszaki főigazgató-helyettes azt mondta: a digitális sugárzás már az egész országban működik 98 százalékos lefedettséggel, vagyis az átállással nem kell megvárni a kijelölt időpontokat. Tudatta azt is: a digitalisatallas.hu honlapon vagy a 06/80/383-940-es, ingyenesen hívható számon munkanapokon reggel 8 és este 8 óra között kaphatnak segítséget az érintettek akár technikai kérdésekben is.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az európai utazók 72%-a szeretné leküzdeni a nyelvi akadályokat a jobb utazási élményért

A Samsung legújabb kutatásából kiderül, hogy az európai nyaralók*  72%-a azt vallja, hogy sokkal jobban élveznék a külföldi vakációt, ha jobban, gond nélkül tudnának kommunikálni a helyiekkel. Ennek megoldásaként a Samsung arra ösztönzi az utazókat, tegyék próbára a Galaxy AI-t a következő felfedezőútjuk során.

2024. október 4. 19:08

Merj segítséget kérni! Online visszaélések elleni kampány a gyermekek védelmében

Edukációs kampányt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hivatala által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat. A cél, hogy mind a szülők, mind a gyermekek mihamarabb ismerjék fel az online visszaéléseket, és merjenek segítséget kérni.

2024. október 4. 16:33

Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?

Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?

2024. október 4. 14:55

Adathalászok áldozatai is kérhetnek kártérítést a bankjuktól

Csak az idei második negyedévben több mint 8 milliárd forint értékben okoztak kárt a bűnelkövetők a bankkártyás, mobiltelefonos és internetes banki fizetések során Magyarországon. A károsultak jelentős része azonban a mai napig nincsen tisztában azzal, kitől követelheti az okozott kár megtérítését. Még a személyes hitelesítési adatok tévedésből való kiadása esetén is van rá esély, hogy a visszaélés áldozata a bankjától kapjon kártérítést – derül ki többek között a BDO Legal Jókay Ügyvédi iroda alábbi összegzéséből.

2024. október 4. 13:21

Zara Larsson „Rózsaszín élet” című minisorozata vezeti be a Sony új füstös rózsaszín prémium fejhallgatóját

Bármerre járjon is az ember, ha a kedvenc zenéit hallgatja, semmi más nem számít. A megfelelő fejhallgatóval öltözködés, tánc vagy munka közben egyaránt magával ragad minket a hangzás. A színválasztással és stílussal kombinálva a zene – akárcsak a ruhák és a kiegészítők – bármit képes megváltoztatni, mert az önkifejezés terepe, ami az érzéseinket kiegészítve fokozza és feldobja a hangulatunkat, hogy a megélt pillanat örök emlék legyen.

2024. október 4. 11:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10

Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban

2024. szeptember 17. 11:37