A fogyasztók 37%-a tervezi, hogy a következő egy évben több okoseszközt vásárol

forrás: Prím Online, 2024. február 9. 14:36

A szórakoztató elektronikai cikkek és az okosjárművek népszerűsége áll a lista élén, az egészségügyi és otthoni biztonsági eszközök pedig 2024-ben várhatóan még közkedveltebbé válnak. 

 

Az okoseszközök* a fogyasztók életének szerves részévé váltak. Ráadásul egyre fokozódik az igény a lakossági okoseszközök iránt: a fogyasztók 67%-a tartja szükségesnek ezeket a termékeket, 41%-uk pedig azt állítja, hogy ezek a termékek segítenek időt megtakarítani és gördülékenyebbé tenni a mindennapokat – derül a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatásából

 

A szórakoztató eszközök és az okosjárművek a legnépszerűbb okostermékek

 

Mivel ötből négy fogyasztó rendelkezik okos szórakoztató rendszerrel, beleértve az okostévéket és a játékrendszereket, az okos szórakoztató eszközök a legnépszerűbb okostermékek világszerte. Az okoshangszórók a Z (61%) és a milleniumi (64%) generáció által leginkább kedvelt okoseszközök (52%) közé tartoznak.

 

Az okosjárművek**  népszerűsége szintén erősödött: a fogyasztók 60%-a rendelkezik már ilyen járművel. A tulajdonlási arányok azonban országonként igen eltérőek, az Egyesült Államokban a legmagasabb (77%), Kanadában pedig a legalacsonyabb (38%) ez az arány. 

 

Freepik

 

Ezek az okosfunkciók a legnépszerűbbek

 

A hangalapú asszisztensek egyre szélesebb körben elterjedtek: a fogyasztók 85%-a használ valamilyen hangalapú asszisztenst otthon, a mobilján vagy az autójában. Elsődlegesen böngészésre vagy termékek és szolgáltatások keresésére (71%). Ezzel párhuzamosan a fogyasztók nagy többsége szeretné csökkenteni a képernyő előtt töltött időt (71%), és ennek érdekében hajlandó kipróbálni viselhető eszközöket – például órákat, egészségügyi viselhető eszközöket vagy okosszemüvegeket – a mobiltelefonok alternatívájaként. A fogyasztók 68%-a szerint, ha lenne olyan viselhető eszköz, amely elvégezné mindazokat a feladatokat, amelyeket ma egy mobiltelefon végez, akkor a kipróbálás mellett döntene.

 

Egyetlen kezelőfelületre vágynak a fogyasztók

 

Az eszközök ökoszisztémái közötti navigálás kihívást jelenthet. Háromból majdnem két fogyasztó (65%) szerint kényelmesebb lenne, ha minden okostermékhez egyetlen felület állna rendelkezésre. Mivel a fogyasztók 37%-a tervezi, hogy a következő 12 hónapban több okosterméket vásárol, ezek együttműködő képessége és a könnyű használat logikusan adódó prioritás az okostermékekkel foglalkozó vállalatok számára.

 

Nagy a bizalom az egészségügyi adatokat szolgáltató okoseszközök iránt

 

Az egészségügyi viselhető eszközök az egyik vezető termékkategória a következő 12 hónapra tervezett vásárlások tekintetében: a fogyasztók 29%-a tervezi, hogy vásárol egyet az év során. A megkérdezett fogyasztók 60%-a egyetért azzal, hogy az egészségügyi adatokat figyelő, viselhető okoseszközök segítenek egészségük megőrzésében és javításában. A fogyasztók közel fele használja ezeket a viselhető eszközöket fizikai aktivitásának mérésére, fitneszcélok kitűzésére és a fejlődésének nyomon követésére. 

 

A bizalom szintje magas: az okoseszközöket viselő fogyasztók 61%-a állítja, hogy ugyanannyira bízik az ezekből az eszközökből származó adatokban, mint az orvosi vizsgálat során mértekben. 27%-uk azt is hozzátette, hogy hajlandó lenne felárat vagy havi előfizetési díjat fizetni egy olyan eszköz használatáért, amely konkrét egészségügyi tanácsokat kínál. Az adatbiztonsággal kapcsolatban azonban vannak aggályok: a fogyasztók 56%-a érzi magát sebezhetőnek azzal kapcsolatban, hogy a vállalatok az okostermékeken keresztül hozzáférhetnek az egészségügyi adataikhoz. 

 

Freepik

 

Okostermékek környezettudatosan?

 

A felmérés szerint a fogyasztók tudatossága az e-hulladékkal és a szénlábnyomokkal kapcsolatban növekszik: a fogyasztók 68%-a tudatában van az e-hulladék káros környezeti hatásaival, 59%-uk pedig szeretne tisztában lenni az okostermékek szénlábnyomával. Kétharmaduk egyetértett abban, hogy elvárják a termékek fejlesztőitől a fenntarthatóságról való gondoskodást. Ugyanakkor a fogyasztók aggodalmukat fejezik ki az újrahasznosítási lehetőségek és az e-hulladék felelősségteljes ártalmatlanításának hiánya miatt is: a fogyasztók 50%-ának van otthon olyan elavult technológiai terméke, amelyet nem tud biztonságosan ártalmatlanítani.

 

„A fogyasztók bizalmának biztosítása érdekében az adatvédelemmel és biztonsággal kapcsolatos kérdésekre, az eszközök közötti együttműködésre és a zökkenőmentes kapcsolódásra még nagyobb figyelmet kell fordítani. Ezen összetevők nélkül a felhasználók frusztráltak lesznek, és a piac lendülete lelassul. Ahogy az e-hulladékkal és a szénlábnyomokkal kapcsolatos tudatosság növekszik, a fogyasztóknak a termékek fenntarthatóságával kapcsolatos elvárásainak is az egyenlet részévé kell válniuk” – emelte ki Nicolas Rousseau, a Capgemini intelligens termékekért és szolgáltatásokért felelős csoportvezetője. 

 

Módszertan

A Capgemini Kutatóintézet 10 000, 18 év feletti fogyasztót kérdezett meg 13 ázsiai és csendes-óceáni országban, Európában, az Egyesült Királyságban és Észak-Amerikában. A felmérésre 2023 novemberében került sor. A felmérés mellett mélyinterjúk is készültek a hálózatba kapcsolt technológiai területen dolgozó iparági vezetőkkel.

 

_______________________

*Az „okostermék" meghatározása ebben a kutatásban: Bármilyen termék, amelyet a fogyasztó az internethez csatlakoztatva használ, és amely valamilyen alkalmazást futtat. Okostermék kategóriába tartoznak az okosórák és az egyéb viselhető okoseszközök; az otthoni automatizálás, beleértve a világítást, a biztonságot, az ajtócsengőket és a termosztátokat; a pulzusszámot, a testsúlyt, a vérnyomást vagy a vércukorszintet figyelő egészségügyi termékek; valamint az otthoni edzést támogató okostükrök és Peloton spinning gépek. Az okostelefonokra és táblagépekre nem terjed ki a kutatás – ugyanakkor a kutatásba bevont okostermékek némelyike bizonyos funkciókhoz okostelefont használ (például egy okosóra okostelefonhoz csatlakozik a hívások és értesítések fogadása érdekében). 

**Az okosjármű olyan járművet jelent, amely kommunikációs technológiákkal, például internettel van felszerelve, és így képes külső hálózatokhoz, eszközökhöz vagy szolgáltatásokhoz kapcsolódni.

Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A HONOR az IFA 2024-en mutatta be legújabb AI innovációit

A HONOR az IFA 2024-en bemutatta úttörő AI-képes hardveres kínálatát, valamint a kollaboratív AI adatvédelmi architektúráját, ezzel is hangsúlyozva, hogy mennyire elkötelezett az AI-vezérelt jövő iránt. Az eseményen debütáltak a HONOR legújabb AI-képes zászlóshajó készülékei is, köztük a HONOR Magic V3, a világ legvékonyabb, befelé hajlítható okostelefonja, valamint az elegáns és művészi HONOR MagicBook Art 14 laptop, illetve az innovatív HONOR MagicPad 2 tablet. Az IFA 2024-en a HONOR Watch 5 is bemutatkozott.

2024. szeptember 6. 18:47

Megérkezett a Garmin FENIX 8

Hivatalosan is bemutatták a Garmin csúcsmodelljét, az új FENIX 8 okosóra-családot, ami az AMOLED kijelzős és SOLAR-verziók mellett magában foglalja a kedvező árú Fenix E modellt, valamint az ultrasportok szerelmeseinek készült Enduro 3-at.

2024. augusztus 30. 13:14

Hackerbiztos tanúsítványt kapott az LG Volkswagen számára kifejlesztett adó-vevő modulja

Az LG Electronics (LG) által a Volkswagen számára kifejlesztett, a járművek és a környezetük közötti kommunikációt lehetővé tevő V2X (vehicle-to-everything) megoldás megkapta az IT biztonság területén nemzetközileg elismert szabványnak számító Common Criteria (CC) tanúsítványt, a V2X kategóriában a világon elsőként. Ez az eredmény tovább erősíti az LG globális járműalkatrész-piacon betöltött vezető pozícióját, és rávilágít a vállalat fejlett képességeire a járművek kiberbiztonsága terén, amely terület egyre fontosabbá válik a hálózatba kapcsolt autók korában.

2024. augusztus 29. 16:51

A Rejoy 2 éve Magyarországon

A felújított okostelefonok és táblagépek mellé két új kategóriát – okosórákat és noteszgépeket – vezetett be második magyarországi évében a Rejoy.hu. Az első értékesítési adatok alapján egy tipikus ügyfél Apple Watchból és MacBookból is 2020-as modellt (Apple Watch SE-t és MacBook Air M1-et) keres, telefonból pedig a 2019 végi iPhone 11 a legnépszerűbb. A Rejoy sajtóeseményén az is elhangzott, hogy mivel a cég oldalán elérhető készülékek uniós országokbból származnak, a december végén hatályba lévő új uniós szabályok betartása mellett a cég továbbra is stabil készletet tud majd kínálni azokból az utóbbi években megjelent, különösen népszerű iPhone-okból, amelyeket még nem USB-C csatlakozóval szereltek fel.

2024. augusztus 29. 13:20

Tarolt a Hisense az idei EISA-díjátadón

Az Expert Imaging and Sound Association (EISA) összesen öt kategóriában találta a legjobbnak a Hisense készülékeit, ezek közül 3 TV-t és 2 projektort díjazott a zsűri. A cég képviselői kiemelték, hogy az idei teljesítmény tovább erősíti elkötelezettségüket a kivételes vizuális és audio élmények biztosítása iránt.

2024. augusztus 29. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03

Hogyan védhetjük ki a gyakori Booking.com átveréseket?

2024. augusztus 7. 10:33