A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

forrás: Prím Online, 2024. április 18. 11:40

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

 

 

Az új BRAVIA tovább fokozza a filmes tartalmak valóságérzetét, és kiemelkedő kép- és hangminőséget biztosít otthon, hogy a filmeket a nagyvásznon látott varázslathoz hasonlóan élvezhessük. A tévékészülékek, hangprojektorok és egyéb otthoni hangtechnológiák egyetlen márkanév alatt történő egyesítésével a Sony célja, hogy a vásárlók számára olyan megoldást kínáljanak, amely megfelel a filmkészítők elképzeléseinek így otthon is élvezhetik a káprázatos képminőségű és hangzású filmélményt. A BRAVIA TV-k és a BRAVIA Theatre otthoni audio termékek egymáshoz illeszkedő funkciói és dizájnjai megkönnyítik a fogyasztók számára a választást és a teljes otthoni szórakoztató csomag kombinálását.

 

 

BRAVIA Theatre: magával ragadó mozihangzás az otthoni filmnézéshez

 

A Sony egyedülálló, széles körű tapasztalattal rendelkezik a filmiparban, a professzionális kameráktól és monitoroktól kezdve a filmgyártáson át a filmforgalmazásig. Ezekre az erősségekre építve, a most bejelentett BRAVIA Theatre otthoni audio termékcsaládjának bevezetésekor a vállalat a mozi és az otthoni nézői környezet közötti különbségekre összpontosított, és több kezdeményezésen dolgozott annak érdekében, hogy ugyanazt a magával ragadó hangzást biztosítsa az otthoni környezetben is. A mozi akusztikája pontosan megtervezett, így a mennyezeten és a falakon elhelyezett nagyszámú hangszóróból kiáramló hang lokalizált hangmezőt hoz létre, amely a nézők számára az elmerülés elsöprő érzését nyújtja. A BRAVIA Theatre segítségével ugyanez az akusztikus moziélmény otthon is élvezhető.

 

„A Sony a professzionális filmgyártó berendezések fejlesztésének, valamint a filmgyártásnak és -forgalmazásnak a középpontjában eltöltött évtizedekre építve egyedülálló helyzetben van, amely lehetővé teszi, hogy a páratlan filmipari, professzionális berendezésekkel és szórakoztató elektronikai eszközökkel kapcsolatos tapasztalatát az úttörő BRAVIA TV-k és BRAVIA Theatre otthoni audioeszközökkel hasznosítani tudja” – mondta Yoshihiro Ono, a Sony Corporation Home Entertainment üzletágának vezetője. „Izgatottan várjuk az új BRAVIA TV és BRAVIA Theatre otthoni audio termékek bevezetését, amelyek új, izgalmas funkciókat vezetnek be, magasabb szintre emelve az otthoni filmnézést” – tette hozzá Yoshihiro Ono.

 

A 2024-es BRAVIA Theatre otthoni audio termékek kulcsfontosságú technológiái és jellemzői

 

• 360 Spatial Sound Mapping

A Sony saját 360 Spatial Sound Mapping technológiáját használva több fantomhangszóró generálódik olyan helyeken, ahol nincsenek tényleges fizikai hangszórók, mint például felül vagy oldalt. Ez 360 fokos térbeli hangélményt tesz lehetővé, amely az adott otthoni környezethez optimalizált, széles hangmezővel, és amely a moziélményt tükröző, különböző irányokból érkező hanggal veszi körül a nézőt anélkül, hogy a mennyezetre vagy a falakra fizikai hangszórókat kellene felszerelni. Korábban mind a hangprojektor, mind a hátsó hangszórók szükségesek voltak a fantomhangszórók létrehozásához – az újonnan kiadott BRAVIA Theatre Bar 9 és a BRAVIA Theatre Bar 8 esetében egyetlen hangprojektorral élvezhető a 360 Spatial Sound Mapping élmény. A BRAVIA Theatre Quad 4 vékony hangszórójával szélesebb térhangzás valósítható meg.

 

 

• Sound Field Optimization

BRAVIA Theatre termékek kompatibilisek a Sound Field Optimization funkcióval, amely automatikusan beállítja és hangolja az egyes hangszórókat a szoba elrendezése alapján, így segít megtalálni a rendszer optimális elhelyezését, hogy otthon is érezhető legyen a mozihangzás hatása.

 

 

• Acoustic Center Sync

Az Acoustic Center Sync integrálja a hangrendszert, például egy hangprojektort a tévével, így a hangzás pontosan illeszkedik a képernyőn zajló eseményekhez, és a moziszerű beállítások otthonossá válnak. A mozikban a hangszórókat közvetlenül a számos kis lyukkal ellátott vászon mögött helyezik el, és az onnan kibocsátott hangot továbbítják előre, hogy a párbeszédek és a hangok átfedjék a vászonra vetített képet, és a megfelelő pozícióból hallhatóak legyenek. A BRAVIA TV-ket kombinálva  BRAVIA Theatre termékekkel az Acoustic Center Sync funkció zökkenőmentesen egyesíti a tévé hangszóróinak és a hangprojektor hangját, olyan moziszerű élményt teremtve, amelynél úgy tűnik, hogy a hang közvetlenül a tévéképernyőről érkezik.

 

• Voice Zoom 3

A BRAVIA Theatre otthoni audio termékeket és a kompatibilis BRAVIA TV-ket kombinálva a Sony új Voice Zoom 3 egy mesterséges intelligencia algoritmus segítségével felismeri az emberi párbeszédet, és felerősíti vagy csökkenti annak hangerejét, így még a rövidebb párbeszédek is hangosan és tisztán szólalnak meg. 

A Voice Zoom 3 és a BRAVIA-hoz csatlakoztatott BRAVIA Theatre audio termékcsalád beállításai az új BRAVIA Connect App (korábban Home Entertainment Connect App) segítségével kezelhetők anélkül, hogy filmnézés közben megjelenne a menüsor a TV képernyőjén.

 

 

• Választható hangszórók

Vezeték nélküli mélynyomó vagy hátsó hangszórók hozzáadásával erőteljes, mély basszus és továbbfejlesztett térhatású hangzás élvezhető. Az erőteljes 180 mm-es meghajtóval és egy passzív sugárzóval felszerelt, 300 W-os mély basszushangzást biztosító SA-SW5 vagy a SA-SW3 mélynyomó vezeték nélküli csatlakoztathatósággal bárhol elhelyezhető. SA-RS5 egy olyan hátsó hangszórópár, amely beépített akkumulátorral és felfelé irányuló hangszóróval rendelkezik, és nem kell áramforráshoz csatlakoztatni, ami lehetővé teszi, hogy a legkülönbözőbb helyeken helyezzék el. A hátsó hangszórókkal a 360 Spatial Sound Mapping sokkal tisztább és szélesebb körű hangélmény biztosítható.

 

• BRAVIA Theatre U

A Sony új, nyakpántos hangszóró magával ragadó hangzást biztosít, amely hangja körülöleli a füleket a szabad, mégis személyes zenehallgatáshoz. Magával ragadó moziélmény nagy hangerőn anélkül, hogy aggódni kellene a környezet miatt, és élvezhető a Sony kompatibilis BRAVIA TV-kkel párosítva a Dolby Atmos hangzás 360 Spatial Sounddal. Akár két BRAVIA Theatre U hangszóró is csatlakoztatható egyetlen TV-hez vagy más eszközökhöz Speaker Add funkció segítségével. Mind két néző tiszta, magával ragadó térhatású hangzást élvezhet, miközben szabadon beállíthatja a hangerőt a kívánt szintre.

 

• IMAX Enhanced és Dolby Atmos kompatibilitás:

A BRAVIA Theatre Bar 9, Bar 8 és Quad nem kizárólag az iparági szabványos hangtechnológiákat támogatja, beleértve a Dolby Atmos immersive audio és a DTS:X technológiát, hanem IMAX Enhanced tanúsítvánnyal is rendelkezik.

 

IMAX:

„Izgatottan várjuk, hogy a Sony új, BRAVIA IMAX Enhanced tanúsítvánnyal rendelkező televízióival és BRAVIA Theatre otthoni audio termékeivel páratlan moziélményt nyújtsunk a közönségnek otthon és azon kívül is” – mondta Vikram Arumilli, az IMAX streaming és fogyasztói technológiákért felelős senior alelnöke és vezérigazgatója. „Az IMAX Enhanced-et úgy terveztük, hogy megőrizze és fokozza a filmkészítők vízióját és szándékát, és a Sony kibővített készülékkínálata még több lehetőséget biztosít a rajongók számára, hogy megtapasztalják az IMAX erejét a platformon befogadott legikonikusabb filmek némelyikén keresztül.”

 

Dolby:

„A történetmesélés a Dolby minden tevékenységének középpontjában áll” – mondta Mahesh Balakrishnan, a Dolby Laboratories fogyasztói szórakoztatásért felelős alelnöke. „A Dolby Vision és a Dolby Atmos segítségével a kreatívok szélesebb körű eszközökkel dolgozhatnak, így a közönség pontosan úgy élheti át a történeteiket, ahogyan azt elképzelték. A Sony legjobb mérnöki munkájának és a Dolby iparágvezető innovációinak kombinációja révén a fogyasztók igazi filmes Dolby-élményeket élvezhetnek kedvenc Sony BRAVIA és BRAVIA Theatre készülékeiken.”

 

Környezetvédelmi kezdeményezések

 

A Sony Road to Zero elnevezésű környezetvédelmi tervet dolgozott ki, amelynek célja, hogy üzleti tevékenységei és termékéletciklusai révén 2050-re elérje a nulla környezeti hatást. E jövőkép megvalósításához való hozzájárulás érdekében a BRAVIA és a BRAVIA Theatre olyan innovációkat fog alkalmazni, amelyek a legjobb nézési élményt nyújtják magas kép- és hangminőséggel és prémium dizájnnal, miközben az alábbiak szerint hozzájárulnak a környezeti hatások csökkentéséhez.

 

A szűz műanyag felhasználásának csökkentése:

 

Az anyagválasztás különösen a hangminőséget befolyásolja. A Sony éveket töltött egy olyan egyedi, újrahasznosított műanyag kifejlesztésével, amely egyszerre környezettudatos, és elősegíti a kiváló minőségű hangtermékek létrehozását. A BRAVIA Theatre otthoni audio termékek egyedülálló újrahasznosított műanyagot használnak, amely lehetővé teszi a Sony számára, hogy kiváló akusztikai teljesítményt reprodukáljon, miközben csökkenti a szűz műanyag felhasználását. A BRAVIA Theatre otthoni audio termékekben használt anyag PET palackokból újrahasznosított anyag. Az anyagot gondosan választották ki az optimális hangminőség, a design, a textúra és a szín szempontjából.

 

 

Elkötelezettség a hozzáférhetőség iránt

 

A Sony célja, hogy üzleti tevékenységével hozzájáruljon a befogadó társadalomhoz, és növelje a hozzáférhetőséget, hogy a különböző igényekkel rendelkezők is használhassák termékeit. A BRAVIA és a BRAVIA Theatre a hozzáférhetőséget szem előtt tartva fejleszti termékeit, hogy minden vásárló élvezhesse a filmélményt, fogyatékosságtól és kortól függetlenül. 

 

A látássérültek számára a BRAVIA Theatre otthoni audio termékek beállításának segítése érdekében a csomagoláson egy kiemelkedő négyzet alakú keret jelzi a QR-kódot a BRAVIA Connect alkalmazáshoz, amely képernyőolvasó támogatást nyújt. A BRAVIA Theatre Bar 9 és 8 hátlapján tapintható pontok jelzik az eARC HDMI csatlakozót a tévéhez való csatlakoztatáshoz.

 

 

BRAVIA Theatre modellek, árak, megjelenési dátumok és további információ:

• BRAVIA Theatre Bar 9

• BRAVIA Theatre Bar 8

• BRAVIA Theatre Quad

• BRAVIA Theatre U

Kulcsszavak: Sony BRAVIA Theatre

Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A HONOR az IFA 2024-en mutatta be legújabb AI innovációit

A HONOR az IFA 2024-en bemutatta úttörő AI-képes hardveres kínálatát, valamint a kollaboratív AI adatvédelmi architektúráját, ezzel is hangsúlyozva, hogy mennyire elkötelezett az AI-vezérelt jövő iránt. Az eseményen debütáltak a HONOR legújabb AI-képes zászlóshajó készülékei is, köztük a HONOR Magic V3, a világ legvékonyabb, befelé hajlítható okostelefonja, valamint az elegáns és művészi HONOR MagicBook Art 14 laptop, illetve az innovatív HONOR MagicPad 2 tablet. Az IFA 2024-en a HONOR Watch 5 is bemutatkozott.

2024. szeptember 6. 18:47

Megérkezett a Garmin FENIX 8

Hivatalosan is bemutatták a Garmin csúcsmodelljét, az új FENIX 8 okosóra-családot, ami az AMOLED kijelzős és SOLAR-verziók mellett magában foglalja a kedvező árú Fenix E modellt, valamint az ultrasportok szerelmeseinek készült Enduro 3-at.

2024. augusztus 30. 13:14

Hackerbiztos tanúsítványt kapott az LG Volkswagen számára kifejlesztett adó-vevő modulja

Az LG Electronics (LG) által a Volkswagen számára kifejlesztett, a járművek és a környezetük közötti kommunikációt lehetővé tevő V2X (vehicle-to-everything) megoldás megkapta az IT biztonság területén nemzetközileg elismert szabványnak számító Common Criteria (CC) tanúsítványt, a V2X kategóriában a világon elsőként. Ez az eredmény tovább erősíti az LG globális járműalkatrész-piacon betöltött vezető pozícióját, és rávilágít a vállalat fejlett képességeire a járművek kiberbiztonsága terén, amely terület egyre fontosabbá válik a hálózatba kapcsolt autók korában.

2024. augusztus 29. 16:51

A Rejoy 2 éve Magyarországon

A felújított okostelefonok és táblagépek mellé két új kategóriát – okosórákat és noteszgépeket – vezetett be második magyarországi évében a Rejoy.hu. Az első értékesítési adatok alapján egy tipikus ügyfél Apple Watchból és MacBookból is 2020-as modellt (Apple Watch SE-t és MacBook Air M1-et) keres, telefonból pedig a 2019 végi iPhone 11 a legnépszerűbb. A Rejoy sajtóeseményén az is elhangzott, hogy mivel a cég oldalán elérhető készülékek uniós országokbból származnak, a december végén hatályba lévő új uniós szabályok betartása mellett a cég továbbra is stabil készletet tud majd kínálni azokból az utóbbi években megjelent, különösen népszerű iPhone-okból, amelyeket még nem USB-C csatlakozóval szereltek fel.

2024. augusztus 29. 13:20

Tarolt a Hisense az idei EISA-díjátadón

Az Expert Imaging and Sound Association (EISA) összesen öt kategóriában találta a legjobbnak a Hisense készülékeit, ezek közül 3 TV-t és 2 projektort díjazott a zsűri. A cég képviselői kiemelték, hogy az idei teljesítmény tovább erősíti elkötelezettségüket a kivételes vizuális és audio élmények biztosítása iránt.

2024. augusztus 29. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03

Hogyan védhetjük ki a gyakori Booking.com átveréseket?

2024. augusztus 7. 10:33