Bemutatták az első ultraalacsony bemeneti késleltetésű Bluetooth-technológiát
Az LG Electronics (LG) a Razerrel és a MediaTekkel együttműködve bemutatta a világ első Bluetooth-technológiával működő ultraalacsony bemeneti késleltetéssel rendelkező (Bluetooth Ultra-Low Latency, BT ULL) játékkontrollerét. A 2024-es LG webOS Summit keretében megtartott eseményen a forradalmi 1 milliszekundumos input lag technológiát egy LG webOS okostelevízió és egy Razer Bluetooth játékvezérlő segítségével prezentálták.
A webOS csúcstalálkozón (LG webOS Summit) 140 partnercég mintegy 300 képviselője volt jelen, köztük tartalomfejlesztők, gyártók és szolgáltatók, akik az LG stratégiai víziójával és jövőbeli kezdeményezéseivel, valamint a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségekkel és a webOS ökoszisztéma bővítésének módjaival is megismerkedhettek.
Az első BT ULL technológiával felszerelt kontrollert a Razer, a világ egyik vezető gaming márkája fejlesztette ki. Az új kontroller képességeit a bemutatón az LG és a Razer egy hagyományos játékvezérlővel is összehasonlította, az esemény résztvevői így a saját szemükkel is megtapasztalhatták, hogy a különböző felhőalapú – például FPS, autóverseny vagy közelharc-típusú – játékokban hogyan nyújt a BT ULL technológia kivételes reakcióidőt, ultraalacsony bemeneti késleltetést, valamint pontos irányítást.
A legújabb BT ULL technológia rendkívül jó teljesítményre képes felhőalapú játék terén, ami még azoknak a professzionális játékosoknak az igényeit is kielégíti, akiknek elengedhetetlen a villámgyors reakcióidő. Az LG az iparágban elsőként tervez bevezetni egy tanúsítványt harmadik féltől származó játékvezérlők számára, hogy biztosítsa a BT ULL támogatott eszközök zökkenőmentes működését a WebOS alapú LG okostévékkel. A Razer lesz az első vállalat, amely megkapja ezt a tanúsítványt.
Az LG és a félvezetőgyártó MediaTek emellett közösen fejleszti a BT ULL technológiát, amelyet a MediaTek MT7921 jelű Wi-Fi készülékeinek áramkörébe fognak integrálni. Ez a lapkakészlet a MediaTek Filogic sorozatának egyszerre megbízható és hatékony Wi-Fi 6 technológiáját is tartalmazza majd. A két cég együttműködésének célja, hogy az LG okostévék tulajdonosai a lecsökkentett válaszidő révén lenyűgözően realisztikus képi világ mellett merülhessenek el az online felhőalapú multiplayer játékokban. A 120Hz vagy magasabb képfrissítési rátát támogató, BT ULL technológiával ellátott prémium LG OLED és QNED televíziók várhatóan 2025-ben kerülnek piacra.
„Az LG elkötelezett amellett, hogy folyamatosan olyan fejlesztéseket mutasson be, amelyek még jobb játékélményt nyújtanak a felhasználók számára” – mondta Baik Seon-pill, az LG szórakoztató elektronikai részlegének terméktervezési vezetője. „Ahogy az LG webOS platformja fejlődik, úgy bővülnek azok a funkciók is, amelyek célja, hogy a rendszert minden játékos számára a legjobb játékplatformmá tegyük.”
Játék, tartalom és AI: Az LG webOS jövője
A 2024-es webOS találkozón az LG bemutatta stratégiai vízióját és jövőbeli terveit a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségekre és a webOS ökoszisztéma bővítésére vonatkozóan. A vállalat jelentős, több mint 740 millió dollárt tervez invesztálni a webOS platform fejlesztésébe, amely kulcsszerepet játszik az LG üzleti átalakulásában. A webOS jelenleg több mint 4000 alkalmazást kínál a felhasználóknak, a vállalat pedig folyamatosan fejleszti a platform gaming funkcióit, ennek egyik eredménye az eseményen bemutatott BT ULL technológia is.
Az LG az elmúlt évtizedben 220 millió okostévét értékesített, és a webOS licenszelésével több mint 400, saját okostévé-rendszerrel nem rendelkező márka vette át a platformot. A társaság 2024-re több mint 1 ezer milliárd on bevételt vár a webOS-hez kapcsolódó hirdetésekből és szolgáltatásokból, ami négyszeres növekedést jelent 2021-hez képest. Az AI technológiák integrálásával az LG folyamatosan fejleszti a felhasználói élményt, például az AI Concierge funkcióval, amely személyre szabottan ajánl tartalmakat a felhasználóknak.
Kapcsolódó cikkek
- Tudtad, hogy ha ilyen a tévéd, akkor több mint 4000 játékot próbálhatsz ki?
- Az LG és a Mo-Sys közösen fejleszti megoldásait a virtuális produkciós stúdiók számára
- Az európai közönség számára is debütált az LG legkisebb 4K projektora
- Titkos tippek, amelyekkel hosszabb életűek lehetnek a háztartási gépeink
- 10 éves az LG webOS okostévé-rendszere
- Hackerbiztos tanúsítványt kapott az LG Volkswagen számára kifejlesztett adó-vevő modulja
- Mesterséges intelligenciával és mélytechnológiával foglalkozó startupokba fektet az LG
- A legfontosabb európai gaming eseményeken kapnak központi szerepet az LG UltraGear monitorai
- Az LG a berlini IFA-n mutatja be új hőszivattyúit
- Az LG legújabb innovációja fokozott védelmet nyújt a kültéri képernyők besárgulása ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.