Értékes nyereményeket vehettek át a pályázók a Digitális Témahét ünnepélyes záróeseményén
Hazánk legnagyobb digitális pedagógiai eseményének, a Digitális Témahétnek ünnepélyes záró rendezvényén hirdette ki különdíjasait a Vodafone Magyarország Alapítvány. A programsorozathoz évek óta számos aktivitással kapcsolódó Alapítvány idén egy digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdetett meg, amellyel a pedagógusok és diákok digitális kompetenciáinak fejlesztését segítette. A Vodafone Alapítvány három kategóriában díjazta a különdíjas verseny résztvevőit.
A Vodafone Magyarország Alapítvány ismét különdíjas pályázattal csatlakozott Magyarország legnagyobb digitális pedagógiai eseményéhez, a Digitális Témahéthez. A Témahét során az iskolák megismerhetik a különböző digitális pedagógiai módszereket és innovatív oktatási gyakorlatokat, csatlakozhatnak programokhoz, kihívásokhoz és akár egész héten dolgozhatnak digitális projekteken tanulóikkal. Idén az Alapítvány egy digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdetett meg, amelyre három különböző kategóriában – 1-4. osztályban tanítók, 5-8. osztályban tanítók, 9-12. osztályban tanítók – nevezhettek a programban részt vevő iskolák pedagógusai. A pályázat nyerteseit 2023. június 6-án hirdették ki a Digitális Témahét ünnepélyes záróeseményén, amit a budapesti Eiffel Műhelyházban tartottak meg.
Díjazottak:
1-4. osztályos kategória: Rábapatonai Petőfi Sándor Általános Iskola
5-8. osztályos kategória: Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium
9-12. osztályos kategória: Magyar Máltai Szeretetszolgálat Károly Róbert Technikum
Fentieken túl a legtöbb pályázatot benyújtott Zalaegerszegi Liszt Ferenc Általános Iskolát különdíjjal jutalmazta a zsűri. A Vodafone Magyarország Alapítvány kalandjáték-készítő versenyének díjazottai egy-egy 3D nyomtatót és 3 tekercs filamentet nyertek iskolájuknak, a legjobb pályamunkákat benyújtó pedagógusok pedig egy-egy prémium kategóriás tabletet vihettek haza.
„Indulása óta nagy lelkesedéssel veszünk részt valamilyen izgalmas programmal a Digitális Témahéten. Az elmúlt évek sikere után nem is volt kérdés, hogy idén is egy különdíjas pályázat formájában hívjuk közös gondolkodásra a fiatalokat. Az idén 20. évét ünneplő Vodafone Magyarország Alapítvány alapítása óta kiemelten foglalkozik a gyermekek, pedagógusok és szülők digitális kompetenciafejlesztésével, ami tökéletesen illeszkedik az ország legnagyobb pedagógia programsorozatának stratégiai célkitűzéseihez” – mondta el Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány főtitkára.
A nyolcadik alkalommal megrendezett Digitális Témahéthez idén közel 800 köznevelési és szakképzési intézmény csatlakozott. A programsorozat kiemelt témái közé tartozott a digitális állampolgárság, a digitális biztonság és esélyteremtés, illetve a különböző technológiák eszközei és alkalmazásai, kiemelve az algoritmikus gondolkodást és programozást mint az alkotás eszközeit. Utóbbihoz kapcsolódott a Vodafone Alapítvány digitális kalandjáték-készítő versenye is, amire olyan tudásfejlesztő digitális társasjátékokkal lehetett nevezni, amelyek megvalósítása és alkalmazása egyaránt a digitális térben történt. Fontos kritérium volt, hogy a pályamunkák projektként készüljenek: legalább három iskolai tantárgy anyagához kellett kapcsolódniuk, de annak témáját és kivitelezését a szervezők már a diákok és pedagógusok kreativitására és innovatív gondolkodásmódjára bízták.
A Vodafone Magyarország Alapítvány évek óta aktívan dolgozik azon, hogy az ingyenesen elérhető oktatási programjaival, tudásanyagaival és kihívásaival segítse a digitális ismeretek és kompetenciák megszerzését, fejlesztését. Ennek érdekében indította el E-skola néven oktatási platformját, amelyen a diákok, pedagógusok és szülők különböző e-learning alapú ingyenes kurzusokat és segédanyagokat érhetnek el.
Kapcsolódó cikkek
- Korlátlan belföldi mobilinternetet kínál az új Mobilnet XXL díjcsomag
- Már Vodafone TV médiaboxon is elérhető az RTL+ teljes kínálata
- Életműdíjas színművész tűnik fel a Vodafone Anyák napi videójában
- Újabb Digitális Tantermet adtak át a IX. kerületben
- Görgethető adatkeretet vezet be a Vodafone
- Erősíti otthoni kínálatát a Vodafone Magyarország
- Digitális kalandjátékon keresztül ösztönzi a diákokat a Vodafone Alapítvány
- Határidő-hosszabbítás: március 24-ig lehet jelentkezni a Vodafone Digitális Díjra
- Gyermekek robotötleteit valósítja meg a Vodafone Magyarország Alapítvány
- Robotok jelentették be a Vodafone Alapítvány Scratch-versenyének nyerteseit
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa
A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra.
Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire
Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.
A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával
Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket.