Kedvenc műsoraink nyaraláskor is velünk vannak
Hűsítő csobbanás a strandon, utána napozás a parton vagy pihenés az árnyékban – nincs is jobb kikapcsolódás ilyenkor, mint kedvenc filmjeinket, sorozatainkat követni, hiszen ezt ma már bárhol, bármikor megtehetjük.
A Direct One kutatásában a nyári tartalomfogyasztási szokásainkat vizsgálta több mint 1000 válaszadó segítségével. Kiderült, hogy bár a sok egyéb program miatt kevesebbet tévézünk nyáron, de napi 1-3 óra így is jut a kikapcsolódás ezen formájára. A legnépszerűbb műsortípusok a sorozatok és filmek, ezt követik a természetfilmek és a dokumentumfilmek. A mobilitás azonban a tévézésben is egyre fontosabb.
Otthon, vonaton, apartmanban
Természetesen a tévénézés legelterjedtebb helye még mindig az otthonunk, a válaszadók 96 százaléka az otthonában néz műsorokat, 28 százalékuk pedig a nyaralás ideje alatt egy-egy fárasztó városnézés vagy egész napos strandolás után a szállodában, apartmanban is követi kedvenc tartalmait. Sőt minden tizedik válaszadó a munkahelyén is néz filmeket, sorozatokat vagy egyéb műsorokat. A fiatalabb generációk szívesebben tévéznek otthonukon kívül, a 18-24 évesek harmada vonaton, a 18-29 évesek 12 százaléka pedig repülőn is követi kedvelt műsorait.
Stabil népszerűség
A Direct One kutatása szerint továbbra is stabil a televíziózás népszerűsége. A válaszadók fele 1-3 órát tölt egy átlagos nyári napon tévénézéssel, 26 százalékuk viszont ennél többet, 3-5 órát szakít idejéből kedvenc műsoraira. A fiatalabb generációk jellemzően egy óránál kevesebbet, az idősebbek ennél több időt töltenek valamilyen képernyő előtt. A vidéken élő válaszadók elmondták, hogy nyáron a sok egyéb programlehetőség miatt kevesebbet tévéznek, mint a téli időszakban, míg Budapesten a többség ugyanannyi időt telt ezzel évszaktól függetlenül.
Legnépszerűbb tartalmak
Mi más lenne a legnépszerűbb tartalomtípus mint a filmek és sorozatok: a válaszadók 76 százaléka jellemzően ezeket nézi nyáron is. A második helyen a természetfilmek, dokusorozatok állnak, a kutatásban részt vevők 65 százaléka követ ilyen jellegű tartalmakat. Tehát ha látunk valakit egy medence partján videót nézni, jó eséllyel olyan műsort játszik le, amely ebbe a két kategóriába tartozik. Népszerűek még a sportműsorok (37%) és a hírműsorok (40%) is. A 25-29 évesek 91 százaléka néz elsősorban filmeket és sorozatokat nyáron is, a sportműsorok inkább a 30 feletti korosztály számára nyújtanak szórakozást. Érdekesség még, hogy meséket a 18-24 évesek közel fele követ valamilyen platformon. A fővárosban népszerűbbek a hírműsorok mint vidéken, a budapestiek közel fele követi rendszeresen ezeket, míg vidéken csak 35-40 százaléka érdeklődik ezek iránt a műsorok iránt településtípustól függően.
Nem véletlen, hogy a Direct One TV szolgáltató egy éve indított saját TV csatornája, a Direct One is elsősorban egyedi, köztük exkluzív európai sorozatokat szolgáltat nézőinek. A jelenleg futó sorozatok közül a válaszadók kedvencei a Túszdráma a föld alatt, Az ötödik és a Szélhámos páros.
Hagyományos vs. streaming
A Direct One televíziós szolgáltatóként nem csupán hagyományos tévézést kínál előfizetőinek, hanem előfizetői számára ingyenes Direct Now applikációja segítségével bárhol bármikor megtekinthetik a csatornák műsorait, hiszen az alkalmazás letölthető mobiltelefonra, tabletre, okostévére, sőt laptopon böngészőből is nézhető. A Direct One csatornán látható saját sorozatok felkerülnek premier után a Direct Now videótárba is, itt is megnézhetők.
Úgy tűnik, egyelőre a hagyományos tévészolgáltatás vezet a más jellegű tartalomfogyasztás előtt: a Direct One kutatásában választ adók 60 százaléka voksolt erre. Viszont egyre többen, immár 30 százalékuk mondta azt, hogy streaming platformon is követi kedvenc műsorait – ez az arány a fővárosban sokkal magasabb, ahol a válaszadók 40 százaléka aktív egy-egy streaming oldalon is. Érdekes, hogy egészen 39 éves korig minden korcsoportban többen néznek streamingen műsorokat, mint hagyományos tévés szolgáltatással, 40 éves kor felett viszont megfordul ez az arány.
A legnépszerűbb tévénézésre használt eszköz az okostévé, második helyen a hagyományos televízió áll, ezután követeznek a mobileszközök: telefonok, laptopok és tabletek, melyek teljes szabadságot adnak a filmnézés helyét tekintve. Milyen egyszerű a nyaraló teraszán csak előkapni a tabletet és ott folytatni a félbehagyott Évek alatt epizódot, ahol strandolás előtt abbahagytuk!
Egy eszközt ketten
A Direct One arra is kíváncsi volt, hogy hányan követnek egy adott műsort egyszerre egy eszközön: a legtöbben, a válaszadók fele azt mondta, hogy legtöbbször ketten vannak a képernyő előtt – általában a párjukkal. Minden harmadik válaszadó jellemzően egyedül néz műsorokat, de a kutatásból kiderült, hogy Budapesten ennél jóval többen, 46 százalékuk egy eszközt egyedül követ. Ez a Direct Now alkalmazás előnye: egyszerre 5 különböző eszközön lehet műsorokat nézni az appon, így a családban egyidőben mindenki követheti a saját kedvencét. A válaszadók 38 százaléka ki is használja ezt a lehetőséget: a családban mindenki a saját eszközét nézi.
Egy rész vagy darálás?
A bárhol, bármikor tévézés lehetőségével adja magát a kérdés, hogy vajon egyben vagy több részletben nézzük-e meg a tartalmakat: a válaszadók 31 százaléka nem szereti megszakítani a megkezdett filmet vagy más műsort, de 36 százalékuk azt mondta, hogy bár nem szereti, időnként mégis több részletben kell megnéznie kedvenc tartalmait – jobb esetben egy hűsítő csobbanás idejére kell csak félretenni az eszközt. A Direct Now app-al senki nem marad le egyetlen premierről sem, mert az alkalmazásban a premier időpontjától kezdődően számos műsor 7 napig visszanézhető, illetve újraindítható.
És hogy mennyit bírunk egy sorozatból megnézni? Nos, a válaszadók közel fele (47%) két-három epizód erejéig képes a képernyő előtt maradni, 28 százalékuk egyet, 17 százalékuk még egyet sem bír egy nap végignézni. Minden tizedik válaszadó kifulladásig bírja: amíg van epizód, szinte nem is figyel másra. A fővárosiak jobban bírják: több mint 60 százalékuk napi 2-3 epizódot is megnéz.
A Direct Now alkalmazás tartalmak kimeríthetetlen tárát kínálja: a videótárban az új, saját gyártású Canal+ sorozatok mellett egyre szélesebb kínálat érhető el. A választékban fellelhető a National Geographic videótára, melyhez a Direct One előfizetők Magyarországon elsőként kaptak hozzáférést. A NatGeo videótár mellett már az AMC, a Minimax és a JimJam, a Nickelodeon, a History, Spektrum, TV Paprika tartalmai is bekerültek a kínálatba. Nyár közepétől emellett többszáz FilmBox tartalom is tovább színesíti az app videótárának tartalmát. Az elérhető műsorok időről időre frissülnek is az alkalmzásban, ezért érdemes rendszeresen belépni a videótárba.
Kapcsolódó cikkek
- A Direct One-nal magaddal viheted a tévéd, bárhová is mész!
- Fantasztikus tavaszi sorozatdömping a Direct One csatornán
- Két új hírcsatornával bővült a Direct One applikációjának kínálata
- Tovább bővíti on-demand együttműködését az AMC és a Direct One
- Év végéig a kisebb programcsomag árán nézhetők a Direct One nagyobb csomagjának csatornái
- Direct One kutatás: naponta 1-3 órát töltünk a képernyő előtt
- Saját csatornával jelentkezik a Direct One
- A Direct One-nal nyáron nyereményeső vár
- A UPC Direct mostantól Direct One
- Itthon is átalakul a tévés tartalomfogyasztás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.