Közel az idő, amikor már nem lesz kormány
No nem az ország élén, hanem az autókban. És pedál sem. A Volkswagen a Genfi Autószalonban bemutatkozó I.D. VIZZION tanulmányában fogalmazta mega jövő egyéni mobilitásáról alkotott elképzelését. Elektromos hajtásrendszere különösen tisztává teszi e modellt a forgalomban, míg az automatizált vezetés biztonságossá és jóval kényelmesebbé avatja. Az I.D. VIZZION immár kormánykerék és látható kezelőelemek nélküli utastere az utazás és az időtöltés teljesen újszerű élményét kínálja.
Kapcsolódó cikkek
- Samsung DRVLINE platform: lépés az önvezető jövő felé
- Az LG és a HERE együtt fejleszti a legmodernebb telematikai megoldásokat
- Autók hálózatba kötve: közös kutatás-fejlesztési projektet indít az LG és a Qualcomm
- A Volkswagen a DXC-vel együtt kapcsol magasabb sebességfokozatba
- Az Ericsson és a Zenuity együttműködik az önvezető autók fejlesztésében
- A vészfékrendszerek adhatnak lendületet az önvezető autóknak
- Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti
- Huawei: 2025-re már közel 100 milliárd IoT eszközt tartunk majd számon
- Fidelity: Mit kezd a biztosítási piac az önvezető autókkal?
- Continental: itt az idő az automatizált vezetés jogi keretének kidolgozására
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
CES 2024: A mindennapokba beszökött a jövő
Mesterséges intelligencia, mobilitás, robotok ... csak egy pár kulcsszó a Szilícium völgyben egy évtizede megálmodott jövőből, ami most – a CES 2024 tanúsága szerint – gyakorlatilag már itt van a mindennapi világunkban, beszökött, miként Adynál az ősz...
Mesterséges intelligencia a kamerákban
Az automatizált vezetés lépésről lépésre egyre több támogatást nyújt a sofőröknek, jövőbeni célja pedig, hogy a jármű végül átvehesse a teljes irányítást. Sőt, még ennél is több: „Az embernél jobb vezetővé kívánjuk fejleszteni az autókat, így növelve a közúti közlekedés biztonságát. Más szavakkal: a technikának még az embernél is megbízhatóbban kell működnie” – hangsúlyozta Harald Kröger, a Bosch igazgatótanácsának tagja.
A Bosch mobilitási üzletága gyorsabban nő a piacnál
A Bosch 2018 eleje óta mintegy 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket, többek között személygépkocsik és könnyű teherautók akkumulátoros erőátviteli rendszereire vonatkozó gyártási projekteket. E sikeres megrendeléseknek és saját innovatív erejének köszönhetően a Bosch a jelenlegi nehéz körülmények között is tartja pozícióját.
A Fujitsu bemutatta közlekedési fejlesztéseit a berlini Shift AUTOMOTIVE konferencián
A Fujitsu - ma bemutatott - „Future Mobility Accelerator” jövőképe a gépjárműtechnológia innovációit hasznosítva támogatja az ENSZ 17 fenntartható fejlődési célkitűzésének1 megvalósulását – és pragmatikus, gyakorlatias lehetőségekkel, kisebb környezetterhelés mellett segíti a mobilitást a jövő városi környezetében.
Nő a mobilparkolás népszerűsége
Az elmúlt években dinamikusan növekedett a mobilparkolások száma az egész országban a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. weboldalán keresztül elérhető adatok alapján, melyeket a Parkl dolgozott fel. Míg 2014 júliusában kevesebb, mint 40 ezer parkolást bonyolítottak átlagosan naponta mobilról, addig idén júliusban ez a szám már majdnem 100 ezer volt, derül ki statisztikákból. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a csúcsidőszak az ősz, így a következő hónapokban nehezebb parkolási körülmények várhatók.