Kutatás készült a fővárosi parkolási helyzetről
A Parkl mobilalkalmazás friss kutatása szerint a fővárosi autóvezetők ötöde hetente 30 percnél is több időt tölt el parkolóhely kereséssel, amellyel a jelentős stressz és időveszteség mellett a környezetet is terhelik: a forgalomban részt vevő autósok 30 százaléka parkolóhelyet keres, miközben napjainkban már számos lehetőség áll az egyszerű, hatékony és árban is kedvezőbb parkolásra.
Tízből hat magyar autóvezetőt az zavar a legjobban, ha nem talál szabad parkolóhelyet – derült ki a Parkl kutatásából. Az autósok elárulták, hogy melyek a városi parkolás legnagyobb kihívásai, a stressztől egészen a balesetekig: hazánk leggyorsabban fejlődő parkolóhelykereső szolgáltatása azonban komplex megoldást nyújt ezekre a problémákra.
Túl drágának tartjuk a parkolást
A kutatás eredményei szerint budapesti autósok negyede átlagosan heti 5-10 perc alatt lerendezi a parkolást, ötödüknek azonban fél óránál is több idejük megy el a parkolásra. Az is kiderült, hogy az autóvezetők csaknem 80 százaléka távolság alapján választ parkolóhelyet, de számít a hely mérete, a parkoló elhelyezkedése, és az ár is: a válaszadók többsége nem elégedett a fővárosi parkolás árával, 50 százalékuk pedig kifejezetten elégedetlennek vallotta magát.
A városi autóvezetés komoly stresszel is járhat
A magyar autóvezetők negyede nem érzi biztonságban az autóját, ami nem véletlen: a nők több mint 20 százalékát, a férfiaknak pedig közel 17 százalékát érte már baleset parkolóhely keresése közben, sőt, csaknem tizedükkel ez már többször is előfordult. Emellett nem elhanyagolható a parkolás okozta stressz mértéke sem: tízből több mint hét válaszadó számára okoz stresszt, ha nem talál megfelelő parkolóhelyet, közülük pedig ketten pedig ezt a helyzetet a lehető legstresszesebbnek ítélik meg. A kutatásból kiderült, hogy a magyar autósokat leginkább az zavarja, hogy nehéz parkolóhelyet találni, azonban a forgalmi dugók, a többi autós közlekedési stílusa, valamint a kerékpárosok és gyalogosok is feszültséghez vezetnek.
A megoldás már létezik, és egyszerűbb, mint gondolnánk
Egy teljes mértékben hazai fejlesztésű applikáció megoldást nyújt a városi autósok leggyakoribb problémáira: az ingyenesen letölthető Parkl alkalmazást már számos fedett parkolóban és szabadtéri parkolóhelyen használhatjuk, többek között irodaházakban, mélygarázsokban és minden közterületi fizetős zónában. Az applikáció térképén csak azokat a helyszíneket látjuk, ahol biztosan van szabad parkolóhely, a kedvező parkolási díjak és a papír-, illetve készpénzmentes rendszer pedig számos előnyt biztosít azoknak, akik gyakran parkolnak Budapest belső kerületeiben. “A kutatással szerettük volna bebizonyítani, hogy minden városi autóvezető ugyanazokkal a problémákkal küzd, ezekre azonban létezik megoldás: a Parkl applikációval könnyedén megtervezhetjük a parkolást, az alkalmazás okos rendszerével pedig még a bejutás is egyszerű és átlátható” – foglalta össze Somogyi Zsolt, a Parkl ügyvezetője. “Ha a parkoláshoz az applikációt vesszük igénybe, a számlázás előzetes zárolás nélkül perc alapon történik, így a végösszeg is kedvezőbb lehet, arról nem is beszélve, hogy a forgalomban töltött percek csökkenésével a környezetünkért is teszünk” – tette hozzá Zsolt.
Az ingyenes Parkl alkalmazás letölthető az App Store-ból és a Google Play-ről.
______________
A Parkl, a parkolás szakértője egy online kutatás keretében vizsgálta a magyarok parkolási szokásait. Az adatfelvétel során 1100 fővárosi lakos válaszait rögzítették, melyre 2019. március 18. és 25. között került sor. A kutatás nem reprezentatív a teljes országra nézve, ugyanakkor alkalmas a parkolási trendek feltérképezésére.
Kapcsolódó cikkek
- Átadták a kecskeméti intelligens parkolási rendszert
- Közkívánatra – már 150 blinkee elektromos robogó érhető el a fővárosban
- A MyTelenorban 10% adatjegy-kedvezmény jár a számlásoknak
- Prémium autó-megosztó szolgáltatással érkezik a DriveNow Magyarországra
- A Lime a fővárossal együttműködve hozza el Budapestre elektromos rollerjeit
- Így cseteltek volna a legnépszerűbb szépirodalmi szereplők
- Egyre népszerűbb a Vonatinfó mobilalkalmazás jegyvásárlási funkciója
- Dübörög a dr. Google ellen harcoló hazai egészségügyi startup
- Megváltozott az öt éves Taxify neve
- Megvan az idei Global Legal Hackathon magyarországi győztese
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.