Magával ragadó 3D-s hangrendszer a Continental és a Sennheiser együttműködésében

forrás: Prím Online, 2020. január 20. 15:11

A Las Vegas-i CES 2020 kiállításon a Continental technológiai vállalat és a hang specialista Sennheiser egy, a járművek belső felületét felhasználó, hangszóró nélküli hangrendszert mutatott be. Ez a különleges megoldás valósághű, magával ragadó hangokkal tölti meg a jármű belterét. 

A két cég a Sennheiser szabadalmaztatott AMBEO 3D audio technológiáját integrálja a Continental Ac2ated Sound hangrendszerébe. A Continental innovatív koncepciója teljesen felhagy a hagyományos hangszórókkal, ugyanis ezek helyett a jármű egyes belső elemei szolgáltatják a hangokat. A Sennheiser AMBEO Mobility megoldásának felhasználásával lélegzetelállító, 3D-s hangzás hozható létre, amely hihetetlenül részletesen és élethűen öleli körül az utasokat. A hagyományos hangrendszerekhez képest az Ac2ated Sound akár 90 százalékkal könnyebb és kisebb lehet, így nem csupán a lehető legjobb hangminőségre képes, hanem optimális a helykihasználása, illetve kicsi a súlya, amely szigorú elvárás az elektromos autók esetében. 

 

 

„Az Ac2ated Sound létrehozásához az akusztika, az infotainment és a járműkialakítás területein szerzett szakértelmünket használtuk fel. A Sennheiser mérnökei segítettek abban, hogy úttörő hangrendszerünk még innovatívabb és különlegesebb legyen” - mondta Helmut Matschi, a Continental igazgatótanácsának tagja, a Vehicle Networking and Information üzleti terület vezetője. „Együttműködésünk során olyan hangrendszert fejlesztettünk ki, amely szinte a semmiből hoz létre kiváló hangminőséget. Emellett az Ac2ated Sound-nak minimális a mérete és a súlya is. Ez a fajta fenntarthatóság zene a füleinknek a Continentalnál.”

 

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a hangtechnikai tapasztalatainkat és az AMBEO Mobility szoftvert a Continental Ac2ated Sound rendszerének a szolgálatába állíthatjuk. Magával ragadó és természetes hangélményt hoztunk létre, amely új lehetőségeket nyit a hangtechnológia területén” - magyarázta dr. Andreas Sennheiser, a Sennheiser társ-vezérigazgatója.

 

A vállalat másik társ-vezérigazgatója, Daniel Sennheiser hozzátette: „Az AMBEO magával ragadó megoldásai a lehető legmagasabb minőséget nyújtják a hangfelvétel, a feldolgozás, és a visszajátszás során. Fontos tényező, hogy a lélegzetelállító, magával ragadó hang élvezetéhez nincs szükség külön 3D-s hangforrásokra. Az AMBEO Mobility térbeli algoritmusa bármilyen sztereó anyagot különleges hangélménnyé képes változtatni. Azzal, hogy a szabadalmaztatott algoritmus intelligens módon elemzi a tartalmat, művészi módon keveri újra a hangot, az érzelmekre ható mély élményt nyújt - az utas szinte a zene részévé válik.”

 

 

A jármű hangszerré alakítása

A klasszikus vonós hangszerek technológiája adta az ötletet: a fából készült test zengőkamraként működik - ehhez hasonlóan a speciálisan kifejlesztett elemek kapcsolatba lépnek a jármű belső terének bizonyos felületeivel. Az eredmény a rendkívül természetes hanghatás, az utasok úgy érezhetik magukat, mintha egy koncertteremben ülnének, ahol körülveszi őket a zene. Továbbá a hagyományos hangszórós rendszerekhez képest - amelyek akár 40 kilót is nyomhatnak - ez a megoldás sokkal könnyebb. A már meglévő felületek használatával az Ac2ated Sound jóval kisebb helyet foglal el, így akár 75-90 százalékos csökkenést is el lehet érni a hagyományos rendszerekhez képest.

 

A „láthatatlan” hangtechnológia használatával a jármű tervezői és gyártói még többet hozhatnak ki az autó belső teréből, mivel ezentúl nem kell foglalkozniuk az értékes helyet elfoglaló hangszórók minél praktikusabb elhelyezésével. Az Ac2ated Sound esetében számos alkatrész feleslegessé válik, mivel a jármű felületei úgy rezegnek, mint egy hangszóró membránja. Ilyen lehet például az A oszlop vagy az ajtó burkolata, a tető borítása, de akár a hátsó polc is, melyeket, ha megrezegtetnek, különféle frekvenciatartományban képesek hangot adni. A Continental és a Sennheiser a CES 2020 kiállításon mutatta be a futurisztikus hangrendszerét, ahol a látogatók megtapasztalták, hogyan reagál a rendszer az új kihívásokra, vagyis arra, hogyan lehet csökkenteni a súlyt és a térfogatot úgy, hogy közben nem áldozzák fel a hangminőséget.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az 5G kutatásában működik együtt a Magyar Telekom Csoport és a győri Széchenyi István Egyetem

Együttműködési megállapodást kötött a Magyar Telekom, a T-Systems Magyarország és a győri Széchenyi István Egyetem az 5G hálózatok és az 5G alapú szolgáltatások fejlesztésének elősegítése, valamint műszakiszakember-utánpótlás biztosításának céljából. 

2021. május 7. 20:26

Építészeti innovációval a terrorizmus megelőzéséért

A Paulinyi&Partners egyedüli magyar szereplőként vesz részt az EUProtect projektben, melynek fő célja olyan új megoldások kidolgozása, amelyek nemcsak a polgárokat, hanem az épületet, az infrastruktúrát is védi a terrorista fenyegetésektől. A tervezőiroda egy budapesti bevásárlóközpont védelmére dolgoz ki részletes terveket.

2021. május 7. 19:03

Állja a sarat a hazai cégautópiac

A koronavírus-járvány hatására a magyar cégvezetők harmada várakozó álláspontra helyezkedett a céges flotta bővítését illetően és elhalasztotta az autóvásárlást, 12 százalékuk viszont a felgyorsult beszerzést választotta stratégiájául, hiszen a vírushelyzet miatt a munkavállaóik körében is körülbelül ugyanekkora arányban növekedett az igény a céges autóhasználatra. A bővítést tervezők szinte kizárólag (79%) új autók beszerzésén gondolkodnak, közel 40 százalékuk prémium kategóriás autó vásárlását tervezi – derül ki a Wallis Motor és a Share Now közös kutatásából. 

2021. május 7. 17:24

“A 2022-es Szigetet úgy várjuk, mint fesztivált még soha”

Európa egyik legnagyobb fesztiválja, amely Magyarország legfontosabb turisztikai rendezvénye is egyben, nagy visszatérést tervez 2022-ben.

2021. május 7. 15:41

Nyelvvizsgával még lehet javítani a felvételi pontszámokon

Elstartoltak az idegennyelvi érettségik is, ezzel párhuzamosan pedig megindult az utolsó pillanatokban még bezsebelhető többletpontok gyűjtése a felvételizők részéről. Most olyan megoldás áll a vizsgázók rendelkezésére, melynek köszönhetően még akár június közepén is nyelvvizsgázhatnak a diákok úgy, hogy az többletpontot érjen a felvételin, ráadásul anyagi kockázat nélkül foglalhatnak vizsgaidőpontokat.

2021. május 7. 14:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35