Mitől lesz divatos az okoseszközünk?
A nők nyitottabbak az újonnan debütáló digitális eszközökre – ezt állítja több nemzetközi kutatás is. Csakhogy a hordható technológia térhódításának kezdetén jelentős problémát okozott, hogy a legtöbb okoseszköz hasznos volt ugyan, de korántsem elég stílusos és esztétikus – legalábbis az ízléses nőknek. Az évek múlásával azonban a divatipar eljutott a csuklóra rögzíthető mobiltelefontokoktól olyan kifinomult okosórák gyártásáig, melyeket még a legstílusosabb hölgyek is szívesen hordanak. Íme néhány eszköz, amely alkalmazkodni tudott az igényes nők kifinomultságához.
A mindennap viselhető elektronikai kütyük már egyre népszerűbbek – különösen igaz ez a divatiparban. Bár nők és férfiak egyaránt nyitottak a használatukra, de a hölgyek számára a mindennapi viselhetőség szempontjából elengedhetetlen a stílusos, változatos megjelenés és az aktuális divathoz való alkalmazkodás. Ezt felismerve sok divattervező manapság beépíti a digitális adatátvitel technológiáját ruháiba és kiegészítőibe, amely lehetővé teszi viselőjének az internetre való csatlakozást, ennek segítségével pedig olyan mindennapi tevékenységek elvégzését, mint például az időjárás ellenőrzése, a fitneszcélok nyomon követése vagy akár a bankolás vagy a fizetés.
Okosórák, a hordható eszközök hibridjei
Évtizedekkel ezelőtt még elképzelhetetlen volt, hogy több mint 202 millió ember hordjon okosórát. A napjainkban forgalmazott, modern technológiai megoldásokkal és internet-összeköttetéssel kombinált okosórák azonban majdhogynem felérnek az okostelefonok tudásával – nem is meglepő, hogy jelenleg a legelterjedtebb hordható technológiai eszköznek számít. Az okosórák iránti globális kereslet lenyűgöző növekedést mutat, amely a technológia fejlődése mellett annak is köszönhető, hogy egyre több stílusos kiegészítővel és óraszíjjal szerelhetjük fel okoseszközünket.
„Egy tudatos női óraviselő már nem elégszik meg a tökéletes órafej kiválasztásával, hanem többféle szíjat is keres órájához, hogy divatos, alkalomhoz illően más-más kiegészítővel koronázhassa meg öltözetét. Míg egy állásinterjú alkalmával a fekete szín és a különleges textúra javasolt, addig a sportoláshoz inkább egy strapabíróbb, például kaucsuk anyagú szíj bizonyulhat a legpraktikusabbnak. Az idei trendek továbbá azt mutatják, hogy az okosórák tekintetében a minimalista dizájn és az elegáns megjelenés jellemző a legtöbb óramárkánál” – osztotta meg Jogg Dorina, az óraszíj.hu szakértője.
Hasznos és stílusos okoseszközök
Az okosóra mellett ma már számos egyéb hordható okosékszer is elérhető a piacon. A külföldön egyre inkább teret nyerő okosgyűrűket ma már fizetésre, adatátvitelre, vagy akár távoli zárnyitásra is használhatjuk és még öltözködési stílusunkhoz is passzolhatnak. A Ringly például egy olyan okosgyűrű, amely diszkréten értesíti viselőjét, ha hívást vagy SMS-t kap. Egy tech-nyaklánc képes lehet akár előre jelezni viselője stressz-szintjét vagy nyomon követni alvásciklusát. Az Everpurse táskái pedig olyan beépített zsebbel rendelkeznek, ami feltölti telefonunkat utazás közben és még az aktuális divatnak is tökéletesen megfelel. A Ray-Ban Stories okosszemüveg pedig a Ray-Ban és a Meta közös együttműködési projektje. Az intelligens szemüveg viselője akár 30 másodperces rövid videoklipeket és fényképeket is készíthet, továbbá telefonálhat és akár zenét is lejátszhat szemüvegén keresztül.
Látható tehát, hogy az okos kütyük piaca egyre jobban szélesedik és egyre több stílusos designer cikk érhető el a kifinomult, ízléses nők számára is.
Képek: óraszíj.hu
Kapcsolódó cikkek
- Több technológiai újítását is kiállítja a Huawei a barcelonai Mobil Világkongresszuson
- A Xiaomi bemutatja vadonatúj, prémium kategóriás AIoT-termékeit
- Az egészséges életmód hasznos társai lehetnek az okoseszközök
- Újabb okoseszközös fizetési megoldást használhatnak a K&H ügyfelei
- Mostantól a Huawei okosórái is kompatibilisek a Strava alkalmazással
- Így töltik az idei vakációt a gyerekek
- A klasszikusokat idézi a Huawei új, prémium okosórája
- A magyarok bíznak az okoseszközük egészségügyi méréseiben
- K&H: újabb okosfizetés jön – itt a Xiaomi Pay
- Okosórát és fülhallgatót mutatott be a Xiaomi
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja
VR Health Champions néven 7,8 millió eurós program indult, hogy felgyorsítsa a virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) technológiák bevezetését az egészségügyi ellátásban Európa-szerte. A hároméves projekt célja, hogy lebontsa a piaci, klinikai és szabályozási akadályokat, illetve felgyorsítsa a VR és AR, összefoglaló néven XR (kiterjesztett valóság) alkalmazások fejlődését a kevésbé fejlett régiókban – ehhez az Európai Regionális Fejlesztési Alap régióközi innovációs beruházások (I3) eszköze biztosít társfinanszírozást.