=barna kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: =barna
3D-fényképezés: internet,games & Hollywood
Szórakozni csak akkor tudunk, ha elfeledkezünk a minket körülvevő világ valóságáról, és egy olyan lelki/szellemi állapotba kerülünk, amelyben álmainkat és vágyainkat félelmeink nélkül élhetjük meg. Egy filmproducer, egy játékszoftver-fejlesztő vagy egy honlaptervező munkájának célja nem a valóság ábrázolása, hanem az élmény fokozása addig a pontig, amíg kételyeink megszűnnek, és - szinte függetlenül attól, hogy mit látunk - hinni kezdünk az elénk tárt világ valóságában, szépségében ... Olyan ez kicsit, mint az igazi szerelem.
Digitális testépítés
2000 tavasza, egy új társadalmi kor hajnala. Napjaink elektronikus technológiája eddig még soha el nem képzelt lehetőségeket biztosít vágyaink és álmaink kiéléséhez. Kialakulóban van egy új embertípus, amely könnyebben beszélget számítógépével, mint embertársaival, és - bármi oka is legyen ennek - valójában több érzelmi élmény éri az internet oldalain, mint egy klubban vagy egy kávéházban. Néhány éven belül a világháló szövevényében "élő" virtuális embereket saját képmásunkra formálhatjuk, vagy éppen tetszésünknek megfelelő testtel, személyiséggel, önálló célokkal, sőt nemiséggel ruházhatjuk fel. Valós életünk mintájára talán felfedezzük a digitális hiúság fogalmát is, de a tornaterem vagy a plasztikai sebészet helyett egy számítástechnikushoz fordulunk, hogy ízlésünknek megfelelő küllemmel ajándékozzon meg bennünket.
Virtuális arcok és szépségideálok
Korunk női szépségideálja - talán többen egyetértenek velem - látszólag igen távol áll az elmúlt századokban szépnek tartottól. Michelangelo, Rubens vagy Botticelli nőalakjainak "klasszikusan telt" megjelenése mintha szöges ellentétben állna Naomi Campbell, Claudia Schiffer vagy Cindy Crawford hihetetlen vékonyságával. Érdekes módon ez a megfigyelés nem annyira nyilvánvaló a festményeken látható arcok esetében. Mona Lisa titokzatos mosolya vagy a milói Vénusz szelíd szépsége megfelelő környezetbe helyezve ma is megállná helyét egy divatmagazin fedőlapján. A művészi értelemben vett szépség természetesen szubjektív, és célja nem is a valóság pontos másolása. Mégis, vajon mitől találunk egy arcot szépnek vagy csúnyának?
Virtuális emberek: Ádám és Éva
A teremtés gondolata évezredek óta foglalkoztatja az emberiséget Vagy inkább azt kellene mondanom, hogy a férfiak már a biblikus idők kezdetén az ideális nő (ha létezik ilyen) megteremtéséről álmodtak. Ádám társaként megszületett Éva, Pygmalion elefántcsont nőalakját Vénusz keltette életre, majd később - Hollywood újabb áldásaként - Frankenstein mennyasszonyt "fabrikált" magának. Ez utóbbi nem sikerült tökéletesre, hiszen az ifjú ara megszakítás nélkül kiabált és zsörtölődött teremtőjével. Nem sokan próbálkoztak a kísérlet megismétlésével :-). Pontosabban így volt ez egészen 1995-ig, amikor a számítógépes animáció fejlődése új lendületet adott a kísérletező kedvűeknek. Két japán cég (a HoriPro és a Visual Science Labs.) létrehozta az azóta DK-96 néven megismert projektet, amelynek eredményeként megszületett Kyoko Date, az első virtuális popsztár. Kyoko (aki egy fiúsan rövidre vágott hajú, szexi tinédzserlány, és lényegében nem több apró képpontok vagy pixelek halmazánál) az ifjúsági magazinokban sorra adta az interjúkat, amelyekben más énekesekről és életének (!?) részleteiről számolt be. A hatás fantasztikus volt. Kyoko néhány hónapon belül felkerült a slágerlistákra Love Communication című dalával, és szerelmes levelek százai érkeztek a szerkesztőségekbe.
Digitális szórakoztatás: a média jövője
Tíz évvel ezelőtt a kaliforniai Disney animációs stúdió igazgatói még magabiztosan úgy nyilatkoztak, hogy sohasem fognak digitális színészek lényeges szerepet betölteni a filmjeikben. A sors iróniája, hogy napjainkban a Disney egyik legnagyobb szabású projektje a jelenleg készülő Dinoszauruszok című film, amelyben minden szereplőt - sőt valamennyi díszletet is - számítógépes grafika és animáció segítségével hoznak létre.
Cikkgyűjtő
További híreink
Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.
Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!