A MusicBank levonta a tanulságot a Napster- és MP3.com-perből

Zsigó József, 2000. augusztus 12. 21:26
A MusicBank, a nagy lemezkiadókkal egyetértésben, a Napsterhez és az MP3.com-hoz hasonló módon, de jogtiszta zenét kínál az interneten. Tanulva a fenti két cég ügyéből, Pierce Ledbetter, a MusicBank 33 éves vezetője úgy döntött, hogy konfrontáció helyett megegyezést keres a nagy lemezkiadókkal.
A 20 millió dollár tőkével alapított társaság már egyezséget kötött a Bertelsmann-nal és a Seagrammal - ezek a cégek milliós nagyságrendben már részesedést is vásároltak -, és előrehaladott tárgyalások vannak az EMI-jal, a Sony Music Entertainmenttel és a Time Warnerrel is.

Ledbetter szerint a MusicBank alkalmas lesz arra, hogy bárki kedve szerinti CD-t állítson össze kedvenc számaiból, és a zenéket honlapjáról akár mobiltelefonról is lejátssza. Nem lesz képes viszont a zenét merevlemezére menteni, csak ha megvásárolja az ebből készített CD-t, vagy kifizeti annak jogdíjait. Nem hozták nyilvánosságra a lemezkiadóknak fizetendő összeget, de becslések szerint minden elkészült 100 CD után 20 dollár illeti a kiadókat.

A TheStreet.com szerint 2004-re 1,2 milliárd dollárra duzzad az internetes zenei értékesítés ma még csak 6,5 millió dollárra tehető piaca.

Kulcsszavak: Napster MP3 mp3 zene

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50