Egyre többen játszanak mobilon

Nyerges Tibor Nyerges Tibor, 2000. szeptember 7. 19:39
Valószínűleg a mobil játék lesz az internet következő aranybányája, legalábbis a Datamonitor kutatásai szerint.
A Wireless Gaming c. jelentés szerint, melyet a londoni ECTS-en adtak ki, a drótnélküli játékipar értéke a jelenlegi nulláról 6 milliárd dollárra nő Európában és az Egyesült Államokban 2005-re. Ez azt jelenti, hogy ekkor 200 millióan fognak a mobil eszközökön játszani, öt készülékből négyen.

Sok játékkészítő cég vállat vonhat a fenti adatok felett a WAP lassú terjedése és a sok negatív visszajelzés miatt, de a Datamonitor figyelmeztet: "Ez egy nagy lehetőség mindenkinek a tartalomiparban. A játékok azon kevés tartalmak közé tartoznak, melyek nagy tömegeket vonzanak. A játékkészítő cégek már felismerték ezt, de most a kezdő fejlesztőknek is van esélyük."

2005-re már elterjed a GPRS technológia, amely már 115 Kb/s-os adatátvitellel büszkélkedhet, sőt az UMTS is megjelenik, amely már 2 Mb/s-ra képes! Ekkor már a legtöbb mobiltelefon színes, nagyfelbontású kijelzővel rendelkezik, így a játékok valóban élvezetes alkalmazások lehetnek.

A jelentés egyébként nem érinti a japán piacot, amely jóval fejlettebb az amerikainál és az európainál. A DoCoMo iMode szolgáltatásán már most is a WAP-ra írottaknál fejlettebb játékok érhetők el - írja a CNet.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50