Pénzt gyűjt a Wikipedia a francia sajtok szócikkeinek illusztrálásához
A Wikipedia internetes enciklopédia pénzgyűjtést kezdeményezett Franciaországban annak érdekében, hogy a francia sajtokról szóló szócikkekhez minőségi fotók készülhessenek.
A Wikicheese névre keresztelt projekt keretében az adományok függvényében készülnek majd felvételek a 365 féle francia sajt közül legalább kétszázról.
A Wikipediát támogató Wikimedia francia alapítvány célja legalább 5 ezer euró gyűjtése egy hónap alatt. Az összeget a sajtok megvásárlására, a fényképezőgépekre és olyan könyvekre költik majd a szervezők, amelyekkel illusztrálhatók és kiegészíthetők a Wikipedián található szócikkek - olvasható a gyűjtésre létrehozott Kisskissbankbank nevű internetes oldalon.
Amint az összeg összegyűlt, a Wikimedia havonta egyszer sajtkóstolóval egybekötött fotózásokat szervez az önkénteseknek. Azok, akik anyagilag hozzájárultak a projekthez, beleszólhatnak a sajtokról szóló cikkek írásába és fotós képzésen is részt vehetnek. A fotók a megjelenés után szabadon felhasználhatók lesznek.
Nathalie Martin, a Wikimedia alapítvány igazgatója szerint ez az első alkalom, hogy önkéntes finanszírozást hirdettünk egy ilyen jellegű projekthez. Szeretnék új embereket is megszólítani azzal, hogy elhívjuk őket a fotózásokra. Péntek estig már hatvanan mintegy 3 ezer euróval járultak hozzá a projekt megvalósulásához.
Kép: thelocal.fr
Kapcsolódó cikkek
- Év végéig 6%-kal nő az internethasználat világszerte
- Egyre többen neteznek hazánkban
- Hosszabb ideig bírják a Google ballonjai a levegőben, mint korábban
- Az internet globális rendjéről szerveztek konferenciát Kínában
- Magyarország lemaradásban van az internetlefedettség terén
- Több mint száz ember pénzét élte fel egy internetes csaló
- Élő web 2.0 társasjáték indul
- Internetadó - Útdíj a digitális országúton is?
- A Hírközlési Érdekegyeztető Tanács is az internetadó tervének visszavonását sürgeti
- A kábeltelevíziós szövetség tiltakozik az adó bevezetése ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
Építőipari innováció: egyedülálló vizsgálatot végeznek a Széchenyi István Egyetem munkatársai
Igazi kuriózum az a vizsgálat, amelyet a győri Széchenyi István Egyetem Építőanyag- és Szerkezetvizsgáló Laboratóriumában végeznek az intézmény munkatársai. Feladatuk egy piaci bevezetés előtt álló termék, a rozsdamentes acélból készített, hullámos gerincű gerenda viselkedésének feltérképezése. A hullámos kialakítás jelentősége, hogy a gerinc merevsége nagyobb a hagyományos, egyenes gerinchez képest, ezáltal csökkenthető a profil vastagsága, súlya, végső soron bekerülési költsége és az előállítás környezeti terhelése is.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.