A karácsony az e-Business tűzkeresztsége?

FeriMesz, 2000. szeptember 20. 10:31
Az interneten keresztül vásárlók elvesztik türelmüket, ha a karácsonyi időben hiába várnak a megrendelt termékekre. Ezért 2001 második negyedévéig azok az online boltok, amelyek ebben az évben nem tudtak pozitív vásárlói élményeket produkálni, kiesnek a versenyből - jelzi előre a Gartner Group.
A piackutató cég becslése szerint bár az idei karácsonyi online rendelések összesen 19,5 milliárd dollárra rúgnak, sok shopping-oldal nem lesz képes teljesíteni a szállítást. "Két olyan karácsonyi szezon van már mögöttünk, amelyben sok-sok panasz érkezett elveszett csomag, elmaradt házhozszállítás, megszegett ígéretek miatt. Így a vásárlóknak már nincs türelmük a kései vagy meg sem érkezett árukkal való bajlódásra" - jelzi Geri Spieler, a Gartner E-business Services kutatási vezetője. "A hagyományos kereskedők, akik mellesleg online csatornákkal is rendelkeznek, előnyben vannak a csak interneten létező társaikkal szemben raktári készlet szempontjából. Ám ők is ugyanolyan alapokon állnak, ha a vevő panaszos."

Nem éri meg a cégeknek az az 50-300 dollár, amennyiért ismételten megvásárolják az adott terméket - sokkal többet érne a vevők bizalma, hisz e nélkül nem nyílnak új üzletlehetőségek. A legtöbb online bolt nem ad naprakész információt a raktárkészletről, a szállítás állapotáról. Nem adnak lehetőséget az ügyfélnek arra, hogy kinyomozza, vajon úton van-e már a termék, vagy újra kell rendelni. Gartner szerint meg kell adni a lehetőséget a vevőnek, hogy naprakész információkat kapjon a rendelésről.

A vásárlók számára túlkomplikált tájékozódás: hosszú letöltési idők, bonyolult labirintus vezet a honlapon a keresett információhoz. Ez elveszi a vásárlási kedvet. A keresett válaszokat két egérkattintásnál tovább nem lenne szabad "rejtegetni". A jó ügyfélszolgálat lehetővé teszi a gyors és egyszerű e-mailes, élő chat-es vagy telefonos információszerzést.

A kezelési, küldési költségek pontos feltüntetésének hiánya: egyes online kereskedők a postaköltségből próbálnak hasznot húzni. Ez nagy hiba - mondta Gartner. Nem jó megoldás az sem, ha a szolgáltató csak hónapokkal a karácsonyi időszak után kéri a postaköltség befizetését. A vevők hosszabb távú megtartására más eszközöket kell használni. A megfelelő megoldás, ha a vevők a távolabbi határidejű vásárlások esetén kevesebb postaköltséget fizetnek, ill. tudnak előre tervezni a vásárlásnál.

Október közepén a Gartner-elemzők további internetes csomagküldő szolgáltatásokról szóló felméréseket tesznek közzé - írja a GNN.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14