Gyorsabb a növekedés a digitális technológiát alkalmazó KKV-k esetében
A digitális technológiára építő kis-és középvállalkozások gyorsabb növekedést realizálnak, mint azok a vállalatok, amelyek nem alkalmazzák az új megoldásokat – derült ki az SAP megbízásából az IDC kutatócég által végzett felmérésből.
A kutatás során 11 országból összesen 3210 főt kérdeztek meg és a válaszadók 10 és 999 közötti munkavállalót foglalkoztató cégek alkalmazottai közül kerültek ki. A tanulmány rámutat, hogy a KKV szektorban világszerte fontosnak tartják és sikerrel használják ki az elemző, a hatékony közös munkát támogató és az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) szoftverek nyújtotta előnyöket az egyszerűbb működés és a nagyobb vállalatokkal való versenyképesség fenntartása érdekében.
A KKV-k által használt digitális technológiák alkalmazásának aránya és előnyei
A felmérésben résztvevők több mint 39%-a egyetért, hogy a digitális gazdaságban való aktív részvétel fontos lesz a cég fennmaradásához a következő 3-5 évben. A kutatás rávilágított, hogy a minimum 10%-os bevételnövekedést realizáló KKV-k sikerrel alkalmazzák a különböző technológiai megoldásokat, amelyek hatékonyan segítik az üzleti folyamatok, az eszközpark és az alkalmazottak munkájának összehangolását. Mindez az összes megkérdezett vállalkozás több mint egyharmadára, az 500 és 999 közötti létszámú munkavállalót foglalkoztató válaszadók pedig közel felére igaz.
A digitális átalakulás eredményeképpen a vállalkozások legalább 50%-a használ együttműködést segítő, ún. kollaboratív szoftvereket. A CRM és elemző szoftverek a második leggyakrabban használt eszközök a KKV szektorban: közel 40 százalék a használati arányuk az egyes régiókban világszerte. A kis- és középvállalkozások többsége egyetért abban, hogy az új technológiai megoldások lehetővé teszik a munkafolyamatok felülvizsgálatát és növelhetik a produktivitást.
A digitális átalakulás kihívásai
Leginkább az európai, az észak-amerikai, és az afrikai térségre jellemző, hogy a KKV-k tisztában vannak a digitális átalakulás bizonyos kihívásaival – mutatott rá a tanulmány. A megkérdezett kis-és középvállalkozások körülbelül egyharmada egyetért abban, hogy az alkalmazottak közötti személyes kapcsolat nem erősödött a technológia alkalmazását követően. Ez különösen igaz a nagyobb létszámú KKV-k esetében. 35% és 45% közötti azoknak a kis-és középvállalkozásoknak az aránya, amelyek tartanak attól, hogy a hatékony üzleti döntéshozatal érdekében szinte csak az adatokra fognak támaszkodni.
A kutatásból kiderült, hogy a digitális átalakulásnak világszerte, így Magyarországon is jelentős hatása van a kis- és középvállalkozásokra. „A magyar KKV-k számára is elérhető az a technológiai alap, amely segíti a vállalatokat a digitális átalakulás során”– fogalmazott Kézdy Gergely, az SAP regionális partnerhálózati igazgatója. „Azt tapasztaltuk, hogy a hazai vállalatok is sikerrel alkalmazzák portfóliónk számukra ajánlott elemeit, így az SAP Business One, az SAP Lumira, SAP Business One Mobile Solution megoldásokat az egyszerűbb működés és a gyorsabb növekedés érdekében.”
Kapcsolódó cikkek
- A nőknek fontosabbak az eszközeiken tárolt képek
- Öldöklő verseny a kínai okostelefon-piacon
- Fontos tényező a Samsung az üzleti nyomtatók piacán
- „Az internet nem egy demokratikus jószág”
- Lakossági nyomtatófelmérés: máig sokan a munkahelyükről „viszik” haza a fénymásolópapírt
- Hatékonyabb működés az új, SAP alkalmazásokhoz készült SUSE rendszerrel
- Multifunkciós készülékekkel a jövő munkahelyeiért
- Az SAP megoldásaival könnyíti meg ügyfelei életét a DMRV Zrt.
- Evolution & Mobile Hungary 2016: Taxis tűntetés után jön a hotelblokád Budapesten?
- A high-tech online vásárlók egyre több mobileszközt használnak
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...