A termékek az internetre költöznek, majd vissza a boltokba

Vén Márton Vén Márton, 2000. október 23. 15:44
Az utóbbi években egyre élesebben különülnek el azok a vásárlói csoportok, akik egy terméket hagyományosan a boltban, vagy az interneten vásárolnak meg. Van azonban olyan helyzet is, amikor a két módszert érdemes ötvözni.
Amerikában az elmúlt években minden jelentősebb kiskereskedő cég létrehozta internet áruházát, amelyben a hagyományos boltoknál jóval nagyobb termékválasztékot kínál. Az online boltok katalógusainak feltöltésére óriási pénzeket költöttek, így végül olyan bőséges termékinformációkat tartalmazó katalógusok készültek el, amelyet a vásárlók szívesen használtak.

Amerika egyik legnagyobb irodai eszközöket árusító bolthálózata, a Staples gondolt rá először, hogy ezek az elektronikus katalógusok a cég boltjaiban is kitűnően használhatók lennének. Mivel a kisebb boltok a Staples teljes termékkínálatának csupán töredékét tartalmazták, a vásárlók által már megismert internetes katalógus nagy segítséget nyújthatott abban, hogy minden boltban a teljes árukészlet értékesíthető legyen.

A Staples idén többezer kisebb boltjába állított be internetes terminálokat, amelyeken a cég online áruházában böngészhetnek a vásárlók, így akár a lokális árukészletnél tízszer több termék közül választhatnak.

Az ötlet különösen érdekes lehet itthon is, hiszen Magyarországon legtöbbször csak a fővárosban és a megyeszékhelyeken található boltok kínálnak jelentősebb árukészletet, a kisebb vidéki városokban és falvakban lehetetlenség hozzájutni gyakran alapvető termékekhez.

A lehetőséget alátámasztja, hogy vidéken az internet hozzáféréssel rendelkezők száma is alacsonyabb, így otthonról nem tudják igénybe venni az online boltok előnyeit. Ha azonban a vidéken lakók az internetes megrendelést olyan helyi boltokban intézhetnék, amelyek iránt bizalmuk van, a helyi eladók segíteni tudnak az elektronikus katalógus használatában, a megrendelés kifizetését helyben elintézhetik, úgy a rendszer sikere valószínű lenne.

A kereskedők nagyrészének azonban egyáltalán nincsenek vidéken boltjaik, ám megoldás az ő számukra is lehet, ha szövetkeznek egy olyan kiskereskedelmi hálózattal termékeik lokális-elektronikus továbbértékesítésére, amely vidéken jelentős lefedettséggel bír.

A legkiemelkedőbb ilyen kereskedőcég Magyarországon a Coop, amely kétezer helyen található meg az országban, főként vidéken. Amennyiben ez a rendelési forma itthon is gyökeret ver, a Coop-hoz hasonló kereskedőkenk nagy jövője lehet a vidéki hálózattal nem rendelkező cégek viszonteladó partnereként. Ilyen lokális terminálokkal ugyanis bármilyen termék forgalmazható, a könyvek, elektronikai, lakásfelszerelési cikkek csak néhány termékcsoport azok közül, amelyek kínálata vidéken csak nyomokban érhetők el.

Bár ez a rendszer csak ideiglenes, mégis jónéhány évre (talán évtizedre) jelenthet megoldást, hiszen az olcsó otthoni internet hozzáférés elterjedésére, de leginkább az online rendelés, mint kereskedelmi forma megszokottá válására még nagyon sokat kell várnunk.

Kulcsszavak: e-commerce b2c staples

Június 11-én ismét megérkezik Magyarországra a Startup Safari Budapest

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 21:39

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai

A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.

2024. május 16. 18:01

Bővíti a napenergia-kapacitást üllői gyártóüzemében a Lenovo

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 16:57

Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!

A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).

2024. május 16. 16:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38