Az iskolakezdés már nemcsak a szülők pénztárcáját terheli

forrás: Prím Online, 2017. október 26. 15:16

A dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu felkérésére a GKI Digital az eMAG vásárlói körében készített felmérésében arra kereste a választ, hogy az iskolakezdési időszakában mely termékek voltak a legkelendőbbek. A kérdések főként a nyár végi-őszi eleji általános vásárlási szokásokra vonatkoztak, de kiemelt szempont volt az is, hogy a vásárlók milyen jellemzők alapján döntenek a számukra megfelelő termékek mellett.

 

Műszaki nélkülözhetetlenség

Az internet nyújtotta lehetőségek a tanulás módszereire, a tananyagok elérhetőségére, azok kiegészítésére, valamint a diákok tanulási és a tanárok oktatási szokásaira is hatással vannak. A GKI Digital becslése alapján 400-420 ezer diák el olyan háztartásban, amelynek valamelyik tagja az online vásárlók táborát erősíti, így körükben egyre népszerűbbek azok a „virtuális” közösségek, melyek megfelelő fórumot biztosítanak számukra a gyors és egyszerű információcseréhez. Ugyanakkor ezen digitális csatornák használata megfelelő eszközök nélkül már nehezen valósíthatók meg, így az iskolakezdéshez kötődően a kötelező kiadásokon felül (mint a tanszerek és a tankönyvek), mára már szükségessé és elkerülhetetlenné válik a különféle műszaki cikkek beszerzései is.

 

A számítógép a felkészülés alapja

A megszokott arányokhoz képest a vásárlások száma főképp a laptopok, asztali számítógépek és nyomtatók esetében ugrik meg jelentősen az iskolakezdés idején. A PC eszközök vásárlása kiemelten magas az iskolakezdés előtti és utáni időszakban, míg a nyomtatók főként szeptember végén fogynak jól az eMAG-nál. A GKI Digital az eMAG őszi értékesítési adatait alapul véve megvizsgálta, hogy van-e összefüggés az adott térségben élő középiskolások száma és a laptop, illetve asztali számítógépek vásárlása között. Az eredményekből kiderült, hogy a számítógép-vásárlás erősen függ az adott terület gazdasági fejlettségétől és az ott élők jövedelmi viszonyaitól, illetve azokban a régiókban vásárolnak több számítógépet, amelyekben a középiskolások aránya nagyobb a lakosságon belül. A felmérés szerint a szülők 12%-a(ők azok, akik számítógép beszerzését is tervezik), összesen 40-48 ezer eszközt szereznek be egy évben, ebből pedig a tavalyi évben 14-15 ezer számítógép online eladása a középiskolások tanévkezdéséhez köthető.

 

A kiadás mindenkié

A kutatás eredménye azt mutatja, hogy a vásárlók 28%-a – kifejezetten az iskolakezdés kapcsán – műszaki termékek vásárlásával is támogatja a még velük élő középiskolás, illetve felsőoktatásban tanuló gyermeket, így minden tízedik szülő szeretne asztali számítógépet (is) vásárolni gyermekének. A megkérdezett szülők 6%-a számolt be arról, hogy a 14-25 év közötti otthon lakó gyermeke saját pénzéből valósítja meg műszaki cikk vásárlási terveit. Azonban a még otthon élő, felsőfokú képzésben tanulók közel fele, 43%-a szeretne a tanévkezdet kapcsán új műszaki cikket – többek között laptopot beszerezni, azonban – a középiskolásokkal ellentétben – a felsőoktatásban részt vevő hallgatók több mint háromnegyede már kizárólag saját forrásból finanszírozza a műszaki cikkek vásárlását. 

 

Minőség mindenek előtt!

A megfelelő termék kiválasztásakor az árral szemben a minőség az elsődleges szempont, azonban műszaki cikk vásárlását tervezőknek a megfelelő termék kiválasztásánál további fontos tényezők a garancia ideje, és a termék technikai paraméterei is.  Ami az ötletgyűjtést illeti, a felhasználók leginkább webáruházakat keresnek fel és az akciós lehetőséget igyekeznek kihasználni. A GKI Digital felméréséből kiderült, hogy a vásárlók éppen ezért a hírlevelekben is jobban figyelik az iskolakezdésről szóló tartalmakat, így az eMAG esetében a Back-to-School tematikus kampánya, az általános kínálat és a felhasználói vélemények jelentős mértékben megkönnyítik a felhasználók végső döntésének meghozatalát.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon

A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok. 

2024. április 26. 19:40

A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY

Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.

2024. április 26. 14:44

Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban

A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.

2024. április 26. 11:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50