Trend
A magyar startup felhasználói 100 milliót kerestek az elmúlt évben

Minden bizonnyal sokakban felmerül a kérdés, hogy pontosan mit is takar az, hogy egy vállalkozás „startup”-nak minősül. Alapvetően egy mikro- vagy kisvállalkozásként induló cégforma, amely tőke befektetőkre vár, melyből megvalósíthatja önálló és nagyratörő terveit. Egy startup cég esetében az egyik legszembetűnőbb képessége, az az innováció. A startup világban folyamatos az újra törekvés, az újítás jellemzi, legyen szó termékről, szolgáltatásról de nem utolsó sorban egy módszerről. Leginkább ami meghatározó, az az a mentalitás, hogy valami olyan értéket közvetítsen és adjon, amely eddig nem volt jellemző, elérhető.
Felértékelődött az informatikai vezetők szerepe

A statikus stratégiák ma már gyakran csalódást okoznak, versenyhátrányt jelentenek egy vállalat számára. Míg egyensúlyt kell teremteni az agilitás és stabilitás között, a módszerek és megoldások, informatikai eszközök olyan támogatást adnak, amit a cégvezetésnek ki kell aknázni a sikerhez. Ebben egyre nagyobb szerepet kapnak az informatikai vezetők, áll a Deloitte Tech Trends 2021 kiadványban, amely a sikeres végrehajtást szolgáló együttműködés 6 alappillérét is lefekteti.
Már a járvány utáni időszakra készülnek fel az eMAG vásárlói

2021 első két hetében még a karácsonyihoz hasonló forgalom zajlott, sokan az ajándékba kapott pénzből ekkor szerezték be az új tévét vagy okostelefont. E közben azonban már a járvány utáni korszakra is készülnek a vásárlók, amit a szobabiciklik, futópadok és elliptikus trénerek kiugró forgalma jelez.
Digitalizációval és átszervezéssel sok esetben áthidalhatóak a piaci bizonytalanságok

Világszerte több mint 2300 vállalkozó és cégvezető mondta el, miként kezeli a járvány nyomán kialakult válsághelyzetet. Akiknek 2020-ban is stabil maradt a működése, vagy növekedni tudtak, azok jellemzően ügyesen szervezték át felszabaduló kapacitásaikat, és meglépték a már régóta esedékes fejlesztéseket, például a digitalizáció terén.
Elindította Magyarország első, élő 5G-s ipari felhasználását a Huawei

A Huawei Technologies Európai Ellátó Központjának (ESC) pátyi üzemében elindult Magyarország első, valós környezetben működő ipari felhasználású 5G magánhálózata. A több ütemben megvalósuló, Ipar 4.0 alkalmazásokat támogató megoldással a létesítményben hatékonyabbak, biztonságosabbak és költséghatékonyabbak lesznek a termelési, raktározási és anyagmozgatási folyamatok.
Tech Trends 2021: A pandémia ellenállóbbá tette a vezetőket

2020 januárjában minden cégnek jól átgondolt tervei voltak a jövőre: a COVID-19 azonban felülírta a feltételezéseket, a stratégiák érvényüket vesztették. Példátlan sebességgel váltak alkalmazkodóbbá és reszponzívabbá a szervezetek. A 2021-es terveket már olyan vezetők készítették, akik 2020-ban bizonyították ellenállóképességüket. A Deloitte 12. alkalommal készített éves összefoglaló tanulmányt a jövő technológiai trendjeiről.
A Bridgestone bemutatja a jövő virtuális városát

A Bridgestone visszatér a CES kiállításra, amelyet idén virtuálisan tartanak 2021. január 11-től 14-ig. A Bridgestone World interaktív virtuális város segítségével a felhasználók felfedezhetik a vállalat fejlett megoldásait és adatvezérelt mobilitási szolgáltatásait. Élő bemutatók adnak majd képet arról, hogy a vállalat hogyan használja az okosabroncs-technológiát, a fejlett adatelemzéseket és az új üzleti modelleket, amelyekkel az abroncsokat egy fenntarthatóbb mobilitási rendszer középpontjába állíthatja.
Az online vásárlás szárnyal a vírus-válságban is

A koronavírus-járvány soha nem látott áttörést hozott az online kereskedelem terén tavaly. 2020 első hat hónapjában a KSH adatai szerint közel 500 milliárd forintra nőtt az e-kereskedelem forgalma, miközben minden 3. magyar rendszeresen és szívesen költi pénzét a digitális térben. A szegmens tehát a válság nyertese lett.
A világ vezető autógyártói ismét a Bridgestone-t választották 2020-ban

A Bridgestone EMIA több mint 80 új gyári elsőszerelést (OE) biztosított 13 autógyártó számára több mint 30 járműtípushoz. Ez az év innovatív együttműködést eredményezett olyan vállalatokkal, mint a Lamborghini, a Maserati, a Volkswagen és az új belépőnek számító INEOS Automotive. A fenntartható eljárások és technológiák révén, mint például a virtuális gumiabroncs-fejlesztés és az ENLITEN technológia, a Bridgestone EMIA gyári elsőszerelési (OE) üzletága segít kialakítani a mobilitás fenntartható jövőjét.
Hogyan dolgozhatnak együtt biztonságban a mobil robotok és az emberek?

Ahogyan egyre nagyobb hangsúly kerül a globális gyártásra, a folyamatoknak fel kell venniük a versenyt a párhuzamosan növekvő követelményekkel. Mindez azonban azt eredményezheti, hogy még nagyobb nyomás éri az alkalmazottakat egy gyakran balesetveszélyes környezetben. Erre a helyzetre az autonóm mobil robotok (AMR-ek) nyújthatnak megoldást, melyek úgy képesek növelni a belső folyamatok minőségét, hogy közben az alkalmazottakat is megóvják az esetleges sérülésektől.
Kövess minket a Facebookon!
Cikkgyűjtő
További híreink
Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu
A hatodik egymást követő évben is a mateking.hu nyerte az Év Honlapja kitüntetést. A bejelentés kapcsán kihirdették: a leggyorsabban jelentkező 5 iskolának ingyenes hozzáférést biztosítanak. Magyarország legnépszerűbb egyetemi e-learning oldalának célja, hogy élménnyé változtassa a matektanulást, hatékonyságát pedig az adja, hogy a tananyagok sok-sok apró lépésből, picike morzsákból épülnek fel. A honlapon ráadásul folyamatosak a fejlesztések is: 2020-ban a mateking epizódok új, sokkal intenzívebb dizájnt kapott, a letisztult és elegáns külső pedig egy felhasználóbarát felületet eredményezett.
Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.
Az Adverticum Zrt., Magyarország piacvezető médiaoldali hirdetéskiszolgáló rendszerének, az Adverticum AdServernek fejlesztője és üzemeltetője a járvány ellenére rendkívül sikeres és eredményes üzleti évet zárt. Az Indexből történt Telex kiválás pozitív szaldóval változtatta az ügyfélkört, és elkészült az a fejlesztés is, amely képes maximalizálni a tartalomszolgáltatók, portálok hirdetési bevételeit. Ez utóbbi – különösen most, amikor a járvány a reklámpiacot is jelentős megpróbáltatások elé állítja, nem csak az Adverticum, hanem összes partnere bevételeit is pozitívan befolyásolja.