Monopóliumellenes per: a Microsoft után az Intel jön?

Zsigó József, 2001. november 3. 10:47
Egyes vélekedések szerint az Intel, csakúgy, mint a Microsoft, visszaélve piaci helyzetével, ki akarja szorítani riválisait a versenyből.
A ZDNet főszerkesztője, Jesse Berst nagy visszhangot kiváltó cikket írt arról, hogy az Intel vezetősége, attól félve, hogy a csökkenő PC-eladások következtében drasztikusan csökken a chipek értékesítése, új stratégiát dolgozott ki. Nem új piacokat kíván meghódítani, inkább eddigi partnereitől akar piaci részesedést szerezni. Az Intel a pénteken kezdődő "elektronikai fogyasztási cikkek vásárán" több új eszközt is bemutat, amely teljes egészében saját konstrukciója.

Ilyen a már ismert, Pocket Concert Audio Player, amely nem csak mp3-fájlok lejátszására képes, és 299 dollárért dupla annyi flashmemóriával rendelkezik, mint a rivális termékek.

Az év végére beígért ChatPad e-mailezést és IM-et tesz lehetővé, míg a WebTablettel vezeték nélkül lehet kommunikálni bármely PC-vel, és internetezni egy könyv nagyságú képernyőn keresztül. A cég hamarosan egy vezeték nélküli billentyűzettel is a piacra lép.

Berst úgy gondolja – és ebben nincs egyedül –, hogy a piacvezető óriások, ha képesek egy olyan standard kialakítására, amelyhez a versenytársaknak igazodniuk kell, kivétel nélkül kihasználják előnyüket, kiváltképp, ha a kereslet lankadni látszik.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14