622 millió forint jogdíjat fizet az EJI
Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 622 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 36 ezer magyar és külföldi előadóművésznek. A most lezárt audiovizuális nagyfelosztás eredményeként a legmagasabb jogdíj megközelíti a kétmillió forintot, a tíz legmagasabb jogdíjban részesülő előadóművész együttesen közel 15 millió forintot kap műsoraik 2018-as felhasználása után.
Televíziós ismétlések: szinte kizárólag magyar előadóknak fizetnek ki több mint 280 millió forintot
A jogdíjak 5414 különböző, tavaly ismételt műsor adatai alapján kerültek felosztásra.
A tárgyévben a jogdíjfelosztás eredményeként 14 színész jogdíja haladta meg az egymillió forintot, és további 500 előadó kapott 100 000 forintnál is magasabb jogdíjat. A legmagasabb jogdíj csaknem 2 millió forint. A 9443 jogdíjban részesülő előadó 99,5 százaléka magyarországi állandó lakóhellyel rendelkezik.
Ettől az évtől kezdve nemcsak az MTVA, hanem a Comedy Central csatornái után is beszedi és felosztja az EJI a jogdíjat. A jogdíjfelosztás alapjául szolgáló adatokat az iroda előzetesen hozzáférhetővé tette honlapján, az adatok ellenőrzésének lehetőségével több mint 1 500 előadóművész élt.
25 százalékkal több jogdíj a televízióban sugárzott filmek és szinkronok után
Az eredményes jogdíj érvényesítés révén a felosztott jogdíj jelentősen, 25 százalékkal bővült és meghaladta a 255 millió forintot. Az EJI hárommillió percnyi film-adatot dolgozott fel, amelynek eredményeként ezerötszáz olyan előadóművész is részesült a jogdíjból, akik a filmek magyar nyelvű szinkronos változatának létrehozásában közreműködtek. Az idei évtől kezdve a televíziós sorozatok főszereplői mellett már a további szereplők is részesülhetnek jogdíjban.
Első alkalommal kerültek kifizetésre a Deezer által fizetett jogdíjak is: van olyan magyar előadó, aki csaknem 900 000 forintot kap
A Deezer azt követően kötött egyezséget az EJI-vel, hogy a Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítéletében megállapította a Deezer jogsértését. A jogdíjfelosztás a 2012 szeptemberétől 2018 májusáig terjedő időszakot öleli fel. Az egyesület 300 millió elhangzás adatait dolgozta fel, amelyek között volt olyan dal is, amelyet az említett időszakban közel ötszázezer alkalommal hallgattak meg, a legnépszerűbb magyar felvételt pedig 150 ezerszer játszották le. A tíz legnépszerűbb magyar dalt együttesen 1,5 milliószor hallgatták meg.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint 1,2 milliárd forint jogdíjat fizet ki az EJI a zenészeknek
- Tiltakoznak az ismétlési és internetes zeneszolgáltatási jogdíjak megszüntetése ellen
- Tévés ismétlési jogdíjak
- Több tízmillió stream után kapnak pénzt a magyar előadók
- Elfogadták a csökkentett Artisjus jogdíjakat
- Jövőre tovább csökkennek az üres adathordozói díjak
- Csökkennek az üres hordozók jogdíjai
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.