Újabb szakaszához ért a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
Hiánypótlást kér a Klubrádió szolgáltatójától a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Budapest 92,9 MHz eljárás alaki vizsgálata után, míg a másik két pályázó ajánlatát alakilag érvénytelennek minősítette a testület. Két hét alatt a lakosság több mint harmadát elérte az a jótékonysági kampány, amelyet a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) szervezett november második felében a kórházakban ápolt gyerekekért – derül ki az akciót vizsgáló hatáselemzésből, amelyet szintén e heti ülésén tárgyalt a testület.
Rádiós pályázatok és médiafelügyeleti döntések
A testület elvégezte a Budapest 92,9 MHz rádiós médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát: a frekvencián jelenleg is szolgáltatást nyújtó Klubrádió Zrt.-től hiánypótlást kér, míg a Közösségi Rádiózásért Egyesület és az LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. ajánlatát alakilag érvénytelennek minősítette. A pályázók jogorvoslattal élhetnek a döntés ellen.
A Kaposvár 93,1 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese a testület döntése alapján az egyedüli pályázó Mária Rádió Frekvencia Kft. A tanács elvégezte a Győr 96,4 MHz körzeti és a Mosonmagyaróvár 99,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatait, és mindkét esetben nyilvántartásba vette az egyedüli pályázót, a Katolikus Rádió Zrt.-t.
A Mária Rádió Cegléd szolgáltatójára 150 ezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért egy vizsgált szeptemberi-októberi adáshéten kevesebb szöveget -és saját, illetve a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort tett közzé, viszont több zenét sugárzott a szerződéses vállalásaihoz képest. Az FM90 Campus Rádió szolgáltatójára pedig 80 ezer forint bírságot rótt ki a testület, amiért egy vizsgált szeptemberi adáshéten kevesebb kisebbségi és közszolgálati műsort és több ismétlést sugárzott a szerződésében rögzítettéknél, továbbá, amiért a közszolgálati műsorszámainak időtartama nem érte el a médiatörvényben meghatározott heti teljes műsoridő kétharmadát sem. A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Hatékony volt a helyi rádiók összefogása a beteg gyerekekért
A tanács elfogadott egy hatáselemzést is, amelyet a Médiatanács megbízásából a Kantar Hoffmann-Scores Group készített a HEROE jótékonysági kampányáról. Novemberben az egyesület mind a hatvanhat tagja csatlakozott egy okoseszközökre szóló adománygyűjtéshez, hogy a kórházban ápolt gyermekek számára megkönnyítsék a kapcsolattartást szeretteikkel a járványhelyzet karácsonyi időszakában, és rendszeresen adtak közre felhívásokat a kezdeményezésről. Az elemzés kimutatta, hogy az adománygyűjtésben részt vevő rádiók a 18 évnél idősebbek több mint harmadát elérték, sőt – mivel a hírt más médiumok is átvették –, a kampányzárás után még tovább emelkedett az akció ismertsége. A kampány csaknem fele részben olyanokat is elért, akik alapvetően nemigen szokták megbeszélni, amit a rádióban hallanak, köztük sokan egyáltalán nem is rádióznak. A kezdeményezés ösztönző hatása rendkívül magas volt: minden ötödik válaszadó megfontolta, hogy adományozzon. A teljes dokumentum az NMHH honlapján olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH: A 2025-ig szóló rádióspektrum-stratégia célja a digitális fejlődés
- 2021 választóvonal lesz az elektronikus hírközlésben
- Három szolgáltató vehet részt az NMHH ősszel meghirdetett frekvenciaértékesítésén
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
- Hamarosan újra pályázható a budapesti 98,0 MHz körzeti rádiófrekvencia
- Újra pályázható lesz a Budapest 92,9 MHz frekvencia
- Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra
- Médiatanács: magyar–cseh együttműködés a Film Café és a Comedy Central médiafelügyeletében
- Médiatanács: Tovább szólhat Cegléden a Mária Rádió
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.