Fordulat az európai webes hirdetési piacon

Zsigó József, 2001. január 30. 19:19
Habár tavaly decemberben általános visszaesés volt megfigyelhető az európai internetes hirdetéseknél, az idén azonban legalább 70 százalékos emelkedést jósol a Forrester-csoport.
A felmérést végző Forrester vezetője szerint lassan megy az egyensúly visszaszerzése: az első fél évben még mérsékelt lesz a növekedés üteme, és csak júliustól lesz észrevehető a gyorsulás. Marc Cohen úgy látja, a dot-com cégek közül azok, amelyek bölcsen használták fel a bőséges pénzforrásokat és amelyek alkalmazkodni tudtak a megváltozott feltételekhez, most extraprofitot realizálhatnak. Míg 2000-ben a hirdetésre fordított összeg alig érte el a 650 millió dollárt, ez év végére már meghaladja az 1,13 milliárdot.

„Azzal mindenki egyetért, hogy egyre többen kapcsolódnak fel az internetre, és egyre többet költenek on-line vásárlásokra. Így természetesen egyre több hirdető is megjelenik itt. A nagy összeomlást nem az okozta, hogy az internetes technológia maga nem megfelelő, hanem az, hogy a kockázati tőkével manipuláló befektetők körültekintés és válogatás nélkül helyezték ki pénzüket. Ha a piac megtisztul ezektől a kétes befektetésektől, újra gyors fejlődésnek leszünk szemtanúi – mondta az InternetNews riporterének a Forrester szóvivője.

Kulcsszavak: reklám trend

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36