Piacvezető a Fotexnet

Wollák Viktória, 2001. január 31. 16:02
A Fotex Rt. beváltotta igéretét, Magyarország vezető B2C internetes kiskereskedője lett. Az igéretet, melynek köszönhetően részvényeinek árfolyama jelentősen megnőtt a Budapesti Tőzsdén. A Fotexnet.hu karácsonyi forgalma minden előzetes várakozást felülmúlva elérte a 100 millió Ft-ot, uralva ezzel a magyar internetes B2C piacot.
A múlt héten a Fotex 81 millió forintért megvásárolta az Alarmix internet-szolgáltató cég 51 százalékos tulajdonrészét.

Amikor fél évvel ezelőtt a Fotex megjelent az internetes piacon, a Fotex elnöke, Várszegi Gábor ötlete volt a Fotex csoport boltjain elhelyezett offline hirdetés, mely igen hatásosnak bizonyult.

A Fotex hatalmas kínálata mellett, a Fotexnet.hu-n a horizontális portálok számos szolgáltatása is megtalálható, mint pl. a hírszolgáltatás és online játékok.

„Látogatóinkat vásárlásra szeretnénk ösztönözni, erre igen alkalmasak az olyan játékok, mint pl. az Ingyenlottó”-mondta Várszegi Gábor.
A lottójátéknak 1600 nyertese volt, 1.000 Ft-tól 1.000.000 Ft-ig terjedő Fotexnet utalvány nyereménnyel, azzal a nyilvánvaló céllal, hogy a böngészőket rendelésre inspirálják.
Az internetes áruház - melynek fejlesztésére 260 millió Ft-ot költött a Fotex - letöltött oldalainak száma meghaladja a 350.000-et. A Fotexnet.hu store managere, Bende Tibor szerint az elmúlt 3 hétben napi 30-50 megrendelés érkezett.

Bár a Fotexnet.hu egy horizontális portál, Várszegi elmondta, hogy csak azokra a területekre összpontosítanak, melyeken nagy előnyökkel bírnak. Nem akarnak független hírforrássá válni, inkább a márkára építenek.
A Fotex név a vásárlóknak az áruk és szolgáltatások széles választékát jelenti, míg az Index csak egy internetes oldal neve-mondja Várszegi.

A Libri Kft., az ország vezető könyváruházlánca, szintén a kiskereskedelmi hálózatára alapozta internetes stratégiáját. A cég internetes áruháza jelenleg 13.000 könyvet kínál, mely már most a legnagyobb választék a magyar internet piacon, tovább bővül majd CD, DVD és videó termékekkel. A Libri szintén tervezi játékok elhelyezését az oldalon a vásárlók felvillanyozására.

Dietrich Tamás ügyvezető elmondta, hogy a cég múlt évi 3,2 milliárd Ft-os bevételéből, csak 11 millió Ft folyt be internetes eladásokból.
Áprilisban nyitottuk meg az online áruházat, és az idei évben 50 millió Ft forgalmat tervezünk.-mondta Dietrich, majd hozzátette, hogy jövőre nyereségesek szeretnének lenni.

A Libri együttműködést írt alá az egyik legnagyobb magyar portállal, az Index.hu-val, melynek keretében más oldalakról is megrendelhetőek a Libri termékei.

A Magyarországon működő 100 internetes áruház közül 30 – többek között a Fotexnet.hu, a Libri.hu, a Videopart.hu és az Officedepot.hu – Store Wizard szoftverrel készült, melyet az Erba 96 Kft. fejlesztett ki.
2000-ben a Store Wizard e-commerce rendszerrel működő áruházak forgalma elérte 400 millió Ft-ot.

Kulcsszavak: B2C fotexnet e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55