Rejtett tudás a vállalkozásokban
Létezik egy tapasztalatok formájában élő, rejtett tudás*, ami sokszorosa a formálisan megszerezhető tudásnak. Sajátossága, hogy személyes példákon keresztül adható át. Minden sikeres vállalkozónál hatalmas ilyen rejtett tudás halmozódik fel, melynek hasznosítása, továbbadása fontos gazdasági érdek. A most megjelent Mindig Többet ADNI című könyv ilyen rejtett vállalkozói tudást ad át.
A Mindig Többet ADNI című könyv egy olyan vállalkozó tapasztalatait összegzi, aki megélte az amerikai álom magyar megfelelőjét: cukrászként a semmiből épített milliárdos vállalatot, miközben kis híján tönkrement, de felállt a padlóról. A könyvben Biros Levente, az Onlinemárkabolt Magyarország Kft. alapító tulajdonosa teljes nyíltsággal vall a sikerhez vezető útról, kudarcokról, tapasztalásokról és szemléletváltásokról.
Nem csupán a 2018-ban az év vállalkozójává választott üzletember útját ismerhetjük meg, hanem a szemléletváltó tanulságokon keresztül azt a vállalkozói gondolkodást, szemléletet és alapelveket, melyek egy sikeres vállalkozás felépítéséhez elengedhetetlenek. Mindezt manapság szokatlan őszinteséggel, filterek és cukormáz nélkül mutatja be a könyv.
A pofára esés
Biros Levente őszintén hitte magáról, hogy „szupervállalkozó”, mígnem jött a pofára esés: a teljes vagyona negyvenmillió forint adósság lett. Tartozott a beszállítóknak, folyószámlahitele volt, mindenét jelzálog terhelte. Végül nyugdíjas édesanyjától volt kénytelen kölcsönkérni hétszázezer forintot, hogy fizetést adhasson a munkatársainak. Mára övé Magyarország legnagyobb háztartásigép-webáruháza négymilliárdos árbevétellel, miközben csupán egyetlen napot dolgozik benne havonta.
„Nem mindegy, hogy kinek és miért adósodsz el!” – szól a könyv egyik szemléletváltó tanulsága. Amikor eladósodsz, nagyon fontos, hogy olyannak adósodj el, aki nemcsak egy rubrikának lát a statisztikában, hanem arcot is tud kötni a névhez, és érti, miért is dolgozol. Tudd azt is, hogy hitel és hitel között is van különbség! A jó hitelek fejlesztik a vállalkozásodat, segítenek új bevételeket szerezni, a rosszak azonban csak ahhoz járulnak hozzá, hogy még jobban eladósodj.
Biros Levente tulajdonképpen kitanulta magát a csődből: a világ legjobb befektetése, ha önmagadat fejleszted. Mások hibájából tanulni és mások jó példáit követni a legkifizetődőbb dolog. Az így megszerzett „javakat” soha senki nem tudja elvenni, és rossz helyzetben is kamatoztatható. Az önfejlesztés a legjobb gyorsítópálya az életben. Olyan, mint földútról felhajtani az autópályára – tanácsolja a könyv.
Kendőzetlen őszinteség, igazi tanulság
Ma egymást érik a vállalkozói sikersztorik, de alig találni olyat, amelyik őszintén beszél a sikerhez vezető út nehézségeiről. Ezzel szemben Biros Levente teljes nyíltsággal osztja meg történetét és tapasztalatait, 52 szemléletváltó gondolatban foglalva össze. Kendőzetlenül mesél arról, hogy milyen valóban a padlón, csődközeli helyzetben lenni, és hogyan, milyen megoldásokkal lehet felállni belőle. Kertelés nélkül elmondja, hogyan falja fel a vállalkozó idejét, kapcsolatait, magánéletét a saját vállalkozása, és hogyan lehet kilépni a taposómalomból. Ugyanakkor olyan gyakorlati üzleti megoldásokat is elárul, melyekkel sokmilliós megtakarítást vagy éppen extra bevételt ért el.
A könyv címadó gondolata, a „mindig többet adni” volt Biros Levente legnagyobb szemléletváltó felismerése, ami őt elvezette a sikerig: mindig többet adni a munkatársaknak, vevőknek, partnereknek, családnak, a feltörekvő vállalkozásoknak, és ezáltal az országnak. Azóta ebben a szellemben építi vállalkozásait és eszerint is él, mi több, a könyv születéséhez is ez a gondolat vezetett.
Megosztott rejtett tudás
A sikeres vállalkozók életében gyakran érkezik el a pillanat, amikor úgy érzik, vissza szeretnének adni a társadalomnak, szeretnék megosztani, átadni az összegyűlt tudást és tapasztalatot. Biros Leventét is ez ösztönözte 2017-ben, amikor megalapította a Szemléletváltó Közösséget, Magyarország első vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogramját, ahol sikeres vállalkozók adják át tapasztalataikat és tudásukat feltörekvő vállalkozótársaiknak. A Mindig Többet ADNI könyvben Biros Levente saját szemléletváltásait osztja meg, melynek a sikereit köszönheti.
A könyv kapható a nagyobb könyvesboltokban és a kiadónál, a szemleletvalto.hu/biros-levente-mindig-tobbet-adni-konyv/ címen.
____________
* A hallgatólagos tudás (először mint személyes tudás) elméletét a 20. század ötvenes–hatvanas éveiben Polányi Mihály (1891–1976) dolgozta ki. A hallgatólagos tudás tömören így fogalmazható meg: „többet tudhatunk annál, mint amennyit el tudunk mondani”. Forrás: https://mersz.hu/dokumentum/matud__295
Kapcsolódó cikkek
- Táblázatkezelés egyszerűen – 100 tipp, amely segíthet a mindennapokban
- Budapest utcáin elrejtettek egy regényt
- Mennyi időbe telne kiolvasni a világ legjobb bestseller köteteit?
- Új műsorvezetőt igazolt a legnépszerűbb magyar kulturális podcast
- Szabadszájú, őszinte könyvet írt az ország vadállatbefogója, Both Zoltán
- Névjegykártya 2.0: új könyv segíti a cégek online kommunikációját
- A Netflix belső működését mutatja be az alapító
- Hiánypótló űrtávközlési szakirodalom az NMHH szakembereitől
- Megjelent a Road Movie album
- Zoom tanterem
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.